وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال با همت مجلس شورای اسلامی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به نوسازی واحد‌های صنعتی مختلف برای تولید کالای با کیفیت ایرانی درسطح کشور اختصاص می‌یابد.

لزوم نوسازی صنعتی در راستای تولید کالای باکیفیت ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: ایجاد تسهیلات اعتباری مناسب برای خریداران ایرانی محصولات تولید داخل، از اقدامات دولت است که توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد.
 
وی گفت: امیدواریم نظام بانکی نیز در سال ۱۳۹۷ به منظور حمایت از محصولات داخلی اعتبار مناسب برای اعطا تسهیلات خرید کالای ایرانی فراهم کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بخش فرهنگی نیز باید گام‌هایی برداشته شود تا مردم برای خرید کالای ایرانی پایمردی و با این حال صبوری کنند که کیفیت کالای ایرانی در برخی اقلام به کیفیت مناسب برسد هرچند در برخی صنایع محصولات قابل رقابت در سطح جهان تولید می‌کنیم.

شریعتمداری گفت: توجه به بخش معدن و فولاد را نیز از مظاهر توجه به اقتصاد مقاومتی است و ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون تن محصول در زنجیره تولید فولاد هم اکنون به ۲۰۰ میلیون تن در دولت یازدهم و دوازدهم رسیده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت تولید فولاد اسفنجی در خراسان رضوی هم اکنون این استان به یکی از قطب‌های فولاد کشور تبدیل شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال ۱۰ میلیون تن فعالیت اقتصادی در بخش فولاد در سنگان افتتاح شد و طر حهای جدیدی نیز در بخش‌های مختلف صنایع فولادی در خراسان رضوی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام//م. ن

اختصتص اعتبار برای تولید باکیفیت کالای ایرانی

برچسب ها: وزیرصنعت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.