فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: افرادی بدون خرید طرح وارد محدوده شوند، باید طی 48 ساعت هزینه آن را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی در حاشیه دستگیری سارقان و زورگیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله جدید طرح برخورد با سارقان، زورگیران، کیف‌قاپان، سارقان منزل و مغازه و خودرو و همچنین افراد جاعل و کلاهبردار طی دو ماه کار اطلاعاتی امروز به ثمر نشست. به طوری که 140 نفر از سارقان و زورگیران حرفه ای دستگیر شدند که در قالب  32 باند اقدام به سرقت پیچیده مهم و مسلحانه می‌کردند.

اتمام حجت پلیس با خودرو‌هایی که بدن مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند/ انهدام ۳۲ باند سرقت مسلحانه

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها 58 درصد این سارقان دارای سوابق متعدد کیفری بودند.

سردار رحیمی با اشاره به باند های شاخص نیز گفت: باند 6 نفره‌ای در زمینه سرقت خودرو که به صورت سازمان‌یافته عمل می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند که از این باند 73 دستگاه خودروی سرقتی کشف شده است. در واقع این افراد سند و نمره خودرو را در تهران وشهرستان‌ها جعل می‌کردند.

وی ادامه داد: یک باند شاخص 14 نفره سارقان محموله‌های با ارزش در اطراف تهران با معرفی خود به عنوان مامور ناجا، ضمن شناسایی خودروهای حامل محموله های با ارزش با سلاح سرد، افشانه و ضرب و شتم محموله‌ها را ربایش می‌کردند. به طور کلی از این باند صد تخته فرش و 70 ال سی دی سرقتی کشف شده است.

اتمام حجت پلیس با خودرو‌هایی که بدن مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند/ انهدام ۳۲ باند سرقت مسلحانه

سردار رحیمی در ادامه بیان کرد: از جمله باندهای متلاشی شده، سارقان مسلحی بودند که از بازار سلاح می‌خریدند و مردم را تعقیب کرده و در محلی مناسب خفت‌گیری و زورگیری انجام می‌دادند؛ این افراد اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند که از این باند یک قبضه سلاح کشف شده است.

وی بیان کرد: دو باند جعل اسناد نیز شناسایی و دستگیر شدند که این افراد اسناد و مدارک دولتی را جعل می‌کردند. این باند هفت نفره بیش از هزار و 500 فقره مدارک دولتی را جعل کرده و همچنین یکی از این باندها 300 نوع مهر را جعل کرده بودند.

اتمام حجت پلیس با خودرو‌هایی که بدن مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند/ انهدام ۳۲ باند سرقت مسلحانه

سردار رحیمی در ادامه اظهار کرد: باند سه نفره‌ای نیز کشف و دستگیر شدند که در کمین افراد اتباع بیگانه قرار می گرفتند. به این شکل که یک مرد و یک زن که محرمیت به یکدیگر نداشتند به وسیله یک دستگاه موتور در کمین توریست‌ها بوده و از آنها سرقت می‌کردند. در حقیقت توریست هایی که از تور خارج می‌شدند، طعمه‌ای برای این باند بوده و از این باند مقدار زیادی ارز، ساعت گران قیمت و وسایل خارجی کشف شده است.

اتمام حجت پلیس با خودرو‌هایی که بدن مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند/ انهدام ۳۲ باند سرقت مسلحانه

وی ادامه داد: این اتباع بیگانه شامل تمام کشورها بویژه فرانسه و چین بوده‌اند.

سردار رحیمی در ادامه بیان کرد: در این طرح حدود یک و نیم میلیارد تومان نیز پوشاک قاچاق کشف شده است؛ در طرح قبلی بالغ بر 2700 سرقت توسط متهمان اعتراف شده است و 1200 مالباخته نیز شناسایی شده‌اند که میزانی از اموال این افراد تحویل داده شده است.

سردار رحیمی در ادامه در خصوص بازار ارز نیز افزود: پلیس با تمام قدرت وظیفه خود را انجام می‌دهد و با صرافی های غیرمجاز و دلالان ارز با قاطعیت برخورد می‌کند، اما بانک مرکزی فکر عاجلی در این رابطه داشته باشد. به شکلی دیگر شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح ترافیک نیز بیان کرد: باید بگویم اگر فردی بدون خرید طرح وارد محدوده طرح ترافیک شده باشد، فرصت دارد طی 48 ساعت هزینه را پرداخت کند؛ در غیر اینصورت برای او اعمال قانون انجام می‌شود. همچنین برای این افراد پیامک ارشادی ارسال می‌شود و آنها 48 ساعت فرصت دارند که اقدام به پرداخت جریمه و هزینه طرح ترافیک کنند.

انتهای پیام/

 

برخورد قاطع پلیس با اخلال‌گران بازار ارز

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار