رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب از کاهش ۲۹ درصدی طلاق توافقی طی چهار سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت:خوشبختانه پدیده شوم طلاق در این شهرستان کنترل شده است وآمار‌ها روند نزولی را در این رابطه نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی اصغر ستائی مختاری رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت :در مجموع طلاق در سال ۹۶ نسبت به سه سال ماقبل آن ۷ درصد کاهش یافته است که در این بین بیشترین کاهش مربوط به طلاق‌های توافقی با ۲۹ درصد بوده است.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۶ فقره طلاق به درخواست زوجه داشته ایم که منجر به صدور رای شده است، خاطرنشان ساخت:در سال گذشته تنها ۹ طلاق به درخواست زوج داشته ایم.

وی با بیان اینکه عزم دستگاه قضائی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی جدی است، تصریح کرد:مشکلات اقتصادی و اعتیاد از جمله مهمترین علل و عوامل طلاق در شهرستان رودبار جنوب محسوب می‌شود.

ستائی مختاری بر ضرورت تقویت فرهنگ صلح وسازش در جامعه تاکید کردو افزود:دستگاه قضائی شهرستان با استفاده از ظرفیت سران طوایف و ریش سفیدان محلی و همچنین با به کارگیری ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و مراکز مشاوره سعی در کاهش طلاق به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی را دارد.

وی در پایان اعلام کرد:در آینده نزدیک مرکز مشاوره ویژه دعاوی خانوادگی در شهرستان رودبار جنوب راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ی

 

روند کاهشی طلاق طی چهار سال گذشته در رودبار جنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار