رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: کاری که ترامپ می‌خواهد با استقرار سفارت آمریکا در بیت‌المقدس انجام دهد، اعلامیه بالفور شماره ۲ است.

اسرائیل به زوال رسیده است/ انتقال سفارت آمریکا به فلسطین اشغالی اعلامیه بالکور شماره ۲/ دست ایران برای انجام هر نقشی در منطقه باز است/به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله اصلی منطقه فلسطین است، کاری که ترامپ می‌خواهد با استقرار سفارت آمریکا در بیت‌المقدس انجام دهد، اعلامیه بالفور شماره 2 است که متأسفانه در همان زمان یعنی اوایل قرن بیستم برخی از خائنان منطقه با نظر انگلیسی‌ها برای اشتغال فلسطین حمایت کردند و امروز هم همان مرتجعان منطقه به ویژه رژیم سعودی با آمریکا همکاری می‌کنند.

بیت‌المقدس متعلق به جهان اسلام است

وی ادامه داد: اقدام آمریکا کامل کردن اشغال فلسطین است، ولی بیت‌المقدس متعلق به جهان اسلام است و باید بدانند با برخی کارهای حاشیه ای، جهان اسلام و فلسطین با فلسطینی‌های نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها پایین برود؛ مبارزه ادامه خواهد داشت.

ولایتی تصریح کرد: دست ایران برای هر نوع نقش آفرینی باز است، آمریکایی‌ها می‌توانند امتحان کنند و اگر بخواهند یک بازی دیگر سیاسی شروع کنند و ایران را از بهره‌وری از آنچه که استحقاقش را دارد محروم کند، جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایط موجود در مقابل آمریکایی‌ها ایستادگی خواهد کرد.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:  اسرائیل بدون تردید به زوال رسیده است و دخالت‌ هایی که در سوریه و سایر کشورها می‌کند سقوط اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت.

هیچکس حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد

ولایتی درباره انتخابات عراق گفت: مردم عراق هر آنچه را که بخواهند انتخاب می‌کنند و این حکومت و عملکرد این دولت یکی از بهترین دولت هایی بوده که پس از صدام توانسته دموکراسی را در این کشور ایجاد کند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حکومت با رای مردم ایجاد می شود و هر کسی را که مردم انتخاب کنند مورد احترام است؛ هیچکس حق دخالت در امور داخلی دولت عراق را ندارد.

وی با اشاره به قدرت ارتش کشور عراق بیان کرد: ارتش این کشور با نظارت مرجعیت نجف و توانمندی‌هایش توانسته حکومت دموکراتیک را ایجاد کند و ایران از این بابت بسیار خوشحال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.