برنامۀ یک هفته ای واکسن فلج اطفال در افغانستان از امروز آغاز و بر اساس آن ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر سن ۵ سال واکسن می‌شوند.

عرضه واکسن فلج اطفال به حدود 10 میلیون کودک افغانستانیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که برنامۀ یک هفته ای واکسن فلج اطفال از امروز آغاز و بر اساس آن ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر سن ۵ سال واکسن می‌شوند.

در خبرنامه وزارت صحت عامه افغانستان گفته شده است که این کمپاین، در تمام ولایات این کشور اجرا می‌شود.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان در مراسم گشایش این برنامه که روز گذشته در دارالحفاظ مرکزی کابل برگزار شده بود گفت که در این دور، ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر سن ۵ سال، در مقابل بیماری فلج کودکان واکسین می‌شوند.

به گفته وی، همزمان، برای پنج میلیون و ۹۰۰ هزار کودک بین سنین ۲ تا ۵ سال نیز تابلیت‌های ضد کرم روده داده خواهد شد.

فیروز خاطرنشان کرده که وزارت صحت عامه، هر سال چندین دور کمپاین واکسن ضد بیماری کودکان را در این کشور راه اندازی می‌کند تا این بیماری به صورت کل محو شود.

وزیر صحت عامه افغانستان از علمای دینی خواست که در روشن ساختن ذهن مردم و بسیج همگانی مردم در محو کامل این مرض نقش برازنده و حیاتی خویش را ادا کرده و همچنین برای تطبیق موفقانۀ کمپاین واکسن فلج اطفال، با کارکنان صحی همکاری کنند.

گفته شده است که در سال جاری میلادی ۷ واقعۀ مثبت فلج اطفال در افغانستان به ثبت رسیده است که چهار مورد آن در قندهار، دو مورد در کنر و یک مورد نیز در ننگرهار بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار