رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه، بودجه حداقلی در اختیار ما قرار داده است، در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه توضیحاتی داد.

طرح توسعه دانشگاه تهران به کجا رسید؟محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: طرح توسعه فیزیکی دانشگاه تهران از دهه 80 در دولت تصویب شده که برای اجرای این طرح 200 میلیارد تومان هزینه لازم است.

وی ادامه داد: امسال سازمان برنامه و بودجه، یک بودجه حداقلی در اختیار دانشگاه قرار داد که امیدواریم محرکی برای شروع برنامه های اجرایی ساخت و ساز این پروژه باشد.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: در واقع محدوده فیزیکی که در ابتدا برای دانشگاه تهران مشخص شده بود از میدان انقلاب آغاز و تا انتهای کارگر شمالی ادامه داشت اما به دلایل مختلف این تقسیم بندی منفک شد، بعدها مسئولان به این نتیجه رسیدند تا بخشی از پیش بینی اولیه را به عنوان محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران در نظر بگیرند.

تصویب طرح توسعه دانشگاه تهران در کمیسیون ماده پنج

نیلی اضافه کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است و در حال حاضر بخشی از بودجه لازم برای اجرای این طرح تامین شده است.

وی گفت: به هر حال ما با مشکل تامین اعتبار برای خرید اراضی مواجه هستیم، در این زمینه با شهرداری دولت هم صحبت کردیم و همه معتقدند این طرح برای دانشگاه ضروری است و باید اجرایی شود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: میراث فرهنگی، محیط زیست و شهرسازی این طرح را بررسی و مورد مطالعه قرار دادند امیدواریم بتوانیم امسال این طرح را به سرعت پیش ببریم.

نیلی کمبود بودجه را یکی از چالش های مهم این طرح خواند و ادامه داد: طرح توسعه دانشگاه تهران از سال 81 آغاز شد و تا سال 87 پیشرفت مطلوبی داشت اما متأسفانه پروژه به دلیل تمام شدن اعتبارات با رکود مواجه شده است.

وی یادآورشد: امیدواریم بتوانیم امسال تملک باقی مانده را انجام دهیم و این طرح را به پایان برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.