به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها، روزهایی هستند که به نام سرخ و سفیدهای مهربان نامگذاری شده است، آنهایی که از خودگذشتگی شان زبانزد عام و خاص است. آنهایی که هنگام هر حادثه ای در صف اول امدادرسانی هستند و چشمان هر حادثه دیده ای میان تمام افراد به دنبال آنها، درست همانجا که چشمشان دنبال رنگ های سرخ و سفید می گردند.

همانهایی که وقتی زلزله می آید در صف اول هستند و وقتی حادثه ای مانند سقوط هواپیمای تهران - یاسوج رخ می دهد، ماه ها در سرما و برف به دنبال پیکر جانباختگان می گردند. همانهایی که مرزها را بی معنا کردند و هنگامی که هر بشری در هر نقطه ای از دنیا دچار مشکل می شود، برای کاهش آلام او آنجا هستند.

این روزها به نام هلال احمر نامگذاری شده است. روزهایی برای قدردانی از امدادگران جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ. به همین مناسبت از علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دعوت شد تا ضمن بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان به سوالات مختلف ما در موضوعات مختلف پاسخ دهد.

پیوندی در این گفتگو به مضوعات مختلفی اشاره کرد، آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاهی، جستجوی اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیما در دنا را تشریح کرد و از مبارزه با فساد مالی در هلال احمر گفت. او از وضعیت پرونده یاسین رامین، همسر بازیرگر معروف گفت و برنامه هلال احمر برای حمایت از کالای ایرانی را تشریح کرد.

پیوندی همچنین در مورد صحبت هایی که در مورد نسبت فامیلی او با رئیس جمهور می شود نیز پاسخ داد. پیوندی که پیش از این سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را داشت، توانسته در این مدت کوتاه تغییراتی را در هلال احمر ایجاد کند و برنامه منظم مالی برای این جمعیت تنظیم کند چرا که هلال احمر در تمام سالهای گذشته ظرفیت تولید ثروت داشته است اما در این زمینه موفقیتی نداشته است.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

در ادامه مصاحبه باشگاه خبرنگاران جوان را با علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر را می خوانید:

باشگاه خبرنگاران جوان: روزی که شما به هلال احمر آمدید، برخی معتقد بودند چون از خانواده هلال احمر نیستید، نمی توانید برنامه ریزی خوبی برای این جمعیت داشته باشید. در مورد برنامه های خود توضیح می دهید؟

پیوندی: امسال ۲۰ سال از فعالیت باشگاه خبرنگاران جوان می گذرد که به نوبه خود تبریک میگویم و امیدوارم به عنوان یک ارگان امدادی، فرهنگ و اجتماعی به وظایف خود در حوزه های متعدد و براساس اساس نامه ای که مصوب مجلس نیز شده و به ما محول شده است بتوانیم کارهای مثبتی انجام دهیم.

جمعیت هلال احمر یک جمعیت امدادی است و همچنین یک ارگان فرهنگی و اجتماعی است که در حوادث فعال است و سازمان جوانان و داوطلبان کارهای اجتماعی را در همین قالب کار انجام می دهند که مردم نیز ما را با این عنوان می شناسند.

جمعیت هلال احمر همیشه سعی کرده است تا در زمان های مختلف در کنار مردم باشد چه در زمان حوادث با تمام امکانات و بضاعتی که دارد به کمک مردم بشتابد و چه در مواقع غیر حوادث و در بحث جوانان و نشاط آنان که جمعیت وظیفه خود می داند تا این نشاط و طراوت را با توانمندی های خود به جامعه بدهد.

هلال احمر ایران بیستمین جمعیت قدرتمند دنیا

جمعیت هلال احمر در ایران یک جمعیت ۹۵ ساله است که هم اکنون به عنوان یک جمعیت قدرتمند در بین ۱۸۹ جمعیتی که عضو فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر جهان در رتبه ۲۰ قرار دارد.

جمعیت هلال احمر در سیاست گذاری و استراتژی فدراسیون نقش بسیار موثری دارد که آن هم از مدیون نیروهای توانمندی است که جمعیت دارد و همچنین تجربه هایی که در طی ۹۵ سال در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی کسب کرده است آن را به عنوان یک جمعیت قدرتمند تبدیل کرده است.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

کشور ما یک کشوری با اقلیم جذاب و خوب است اما حوادث مختلفی در آن پیش بینی می شود که اتفاق افتد. در جهان حدود ۱۴۳ حادثه قابل پیش بینی است که ایران از بین این تعدادحوادث ۳۳ حادثه آن قابلیت بروز دارد پس بنابراین کشور ایران یک کشور حادثه خیزی است که نقش هلال احمر می تواند در آن موثر باشد چرا که می تواند مردم را برای وقوع حوادث و تلفات ناشی از آن آماده کند تا صدمات کمتری را متحمل شوند.

سازمان جمعیت هلال احمر در کشور یک سازمان مستقل است که موضوع جوانان را به شکل بسیار قدرتمند و با جدیت دنبال می کند. درست است که سازمان جوانان ما به وزارت ورزش ملحق شده است اما تمام کارهای جوانان تنها کار ورزشی نیست بلکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز است که ما به آن اعتقاد داریم که باید جوانان توانمند و خلاق را در یک مجمع و چتری تحت عنوان سازمان جوانان هلال احمر جمع کنیم تا آن ها بتوانند خلاقت و ایده های خود را به نمایش گذارند.

جمعیت هلال احمر در زمینه رسیدن به اهداف خود در آینده برنامه ریزی های مفصلی انجام داده است .اول اینکه بتوانیم اهداف و ارمان های خود را به مردم نزدیک تر کنیم و از این طریق مردم شناخت بهتری نسبت به ما پیدا کنند.

سازمان جمعیت هلال احمر تنها یک تشکل مستقل و اداری نیست بلکه جمعیت از تشکل ها و نهادهای خیریه ،عام المنفعه مستقل و در برخی مواقع وابسته به برخی از وظایف حاکمیتی است.

ما در حوزه های امدادی، فرهنگی و اجتماعی وظایف متعدد و گسترده ای داریم که شاید اساسنامه جمعیت هلال احمر یکی از مترقی ترین اساسنامه های سازمان های ای تی پی در کشور باشد که بر اساس همین موقعیت باید برنامه ریزی جدی تری نسبت به همه موضوعات داشته باشیم.

جمعیت هلال احمر با توجه به حوادث مختلفی که ممکن است در آینده برای مردم پیش آید به شکلی تبین کند تا مردم بتوانند با حادثه زندگی کنند.

هنگام حادثه تمام ارگان ها باید وظیفه خود را بدانند

هر حادثه ای که در کشور روی می دهد علاوه بر جمعیت باید تمام ارگان ها و مردم نیز آگاه باشند. ما تا به حال به اتفاقاتی که در کشور روی می دهد به صورت منفعلانه و واکنشی نگاه می کردیم اما واقعیت این است که هر حوادثی که در کشور روی می دهد تمام ارگان ها وظیفه امدادرسانی دارند.

همه باید بدانند که وظایفشان در قبال حوادث چیست. مانند این که یک هواپیما سقوط می کند و یا سیلی که شهری را ویران و یا این که در یک‌منطقه ای حادثه ای رخ می دهد باید هر ارگانی مانند جمعیت هلال احمر بدانند که چه وظیفه ای در مقابله با این حوادث دارند. پس بنابر این اولین بخشی که دنبال می کنیم بخش مشخص کردن و تبین وظایف ارگان ها در حوادثی که اتفاق میفتد است که در کشور به این موضوع توجه کمتری شده است.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

هنوز برخی ارگان ها از وظایف امدادرسانی خود آگاهی ندارند

شاید برای برخی از ارگان ها هنوز مشخص نیست که چه وظایفی دارند امدادرسانی یک وظیفه ذاتی است. زیرساخت های ما باید کامل باشد اما در این قسمت ما دچار مشکل هستیم که از جمله این مشکلات کمبود اعتبارات است. برای مشکلاتی که زخم های مزمن آن سال هاست که ماندگار شده و حالا به ما رسیده است. موضوعاتی است که باید روی آن کار کنیم. ما خواستار تمام اعتبارات هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: خب این اتفاق چطور ممکن می شود؟

پیوندی: جمعیت هلال احمر نیاز به کمک مردم دارد. ما برای آماده سازی زیرساخت ها باید با دستگاه های دیگر تعامل داشته باشیم. در بحث امداد هوایی ما نیاز به بالگرد و پهباد برای شناسایی مناطق حادثه دیده، خودروهای امداد و نجات که مجهز به استاندارد های جهانی هستند داریم، همه این ها نیاز به تامین اعتبارات از سوی دولت دارد که این اعتبارات در بودجه سال ۹۷ نیز اعمال شد اما این ها تمام آن چیزی نیست که برای تامین زیرساخت ها، جمعیت نیاز دارد بلکه تمام دستگاه ها باید به جمعیت کنند.

ما باید نیم‌نگاهی به درون خود داشته باشیم و با توجه به اعتبارات، املاک، مستغلات و فرصت هایی که داریم باید از آنها استفاده کنیم و بتوانیم از این فرصت ها تولید ثروت و اعتبار کنیم و همچنین بتوانیم به عنوان یک سازمان و نهاد مستقل حرکت کنیم. جمعیت هلال احمر در مقوله آموزش همگانی که اساس کار آن مقابله با حوادث است پیشگام و پیش رو است.

نگاه دستگاه های مختلف به آموزش های امدادی مثبت نیست

من احساس میکنم تا حدودی دستگاه ها، مردم و هم خود ما به مقوله آموزش با دید مثبت نگاه نکرده ایم. براساس آمارها کمتر از ۱۰ درصد مردم برای مقابله با حوادث آموزش دیده اند در صورتی که خطر حوادث در کشور ما از ۱۰۰ درصد، ۸۰ درصد است که فاصله آموزش تا خطر حوادث بسیار زیاد و خطرناک است.

آموزش بهترین راه و توصیه اصلی فدراسیون برای مقابله با حوادث است که همین موضوع باعث کاهش تلفات می شود. ما نمی توانیم جلوی برخی از حوادث را بگیریم اما می توانیم کاری کنیم که مصدومیت و تلفات ناشی از حوادث کاهش یابد و مردم با حادثه زندگی کنند. پس بنابر این هدفی که باید دنبال کنیم موضوع آموزش است که تمام رسانه های جمعی، صدا وسیما و ارگان های که می توانند بر مردم تاثیرگذار باشند کمک کنند.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

ما نیز باید تمام هدفهای خود را بروز کنیم. تقاضای ما از تمام ارگان ها و سازمان ها این است که در این حوادث به ما کمک کنند. در خصوص موضوع زیرساخت های هلال احمر بایدگفت که زیرساخت های امداد و نجات یک موضوع اصلی دیگری است. ما باید ارتباط خود را با تمام کانون های اجتماعی قدرتمند و کسانی که نقوذ بیشتری بر مردم دارند همچون هنرمندان ، ورزشکاران و یا اساتید مشهور و مورد قبول نزدیک تر کنیم به عنوان یک پایگاه نفوذی به مردم استفاده کنیم .هر زمانی که مردم با ما بودند مشکلات ما زودتر حل شد.

9 هزار پرسنل و 50 هزار امدادگر در هلال احمر داریم

امیدواریم که بتوانیم با انسجام درونی خودمان بین پرسنل ها که حدود 9 هزار نفر در جمعیت هلال احمر و حدود 50 هزار نفر امدادگر فعال هستند که در مواقع خطر در پایگاه ها به ما کمک می کنند و همچنین حدود 2 میلیون داوطلب در حوزه های مختلف آموزش دیده اند که بتوانیم از آن ها در حوادث و غیر حوادث برای کمک و پاسخ مثبت به مردم کمک بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان : آیا قراراست شما برنامه های مدیران گذشته را دنبال کنید و یا تغییری در این برنامه ها می دهید؟

پیوندی: ما همیشه خواستار هم افزایی در جامعه بودیم و این که بخواهیم کارهای دیگران و مدیران گذشته را زیر سوال ببریم دور از انصاف و مردانگی است. خوشبختانه در جمعیت هلال احمر یک برنامه 5 ساله تدوین شده است که مصوب شورای عالی کشور نیز بود. یک سال از این برنامه را آغاز کرده ایم و 4 سال آینده را نیز این برنامه را ادامه خواهیم تا بتوانیم مسیر خود را مشخص کنیم.

پیوندی رئیس جمعیت این حرف را می زند که آموزش همراه با امداد و نجات و همراه مردم می تواند به منزل مقصود برسد. گرفتن آموزش بدون توجه کردن به زیرساخت های امداد ونجات و بدون مردم به تنهایی کار نمی تواند کند. ممکن است در آموزش تنها خیلی موفقیت ها بدست آورد اما این تمام اهدافی نیست که به دنبال کنیم.

مطمئنا باید پاسخ مثبتی نسبت به این موضوعات داشته باشیم من احساس می‌کنم که در آموزش با زیر ساخت‌هایی که آماده کرده‌ایم و با اعتباراتی که اختصاص داده‌اند و همچنین با نفراتی که تعیین کرده‌ایم، باید از تجربیات پیشکسوتان در موضوعات امداد و نجات و با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است استفاده کنیم.

در عین حال گسترش داوطلبان یعنی همه مردم به یک شکل می‌توانند به صورت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر حضور داشته باشند و از فرصت‌ها،‌ پول‌ها و زندگی خود که می‌توان گفت باید در حوادث به همنوعان خود همچون دوست نگاه کنیم بهره ببریم. وسعت جمعیت هلال احمر به اندازه تمام ایران است و اعضای آن خود ملت و خود مردم هستند که می‌خواهند برای امدادرسانی به صورت داوطلبانه در مواقع حساس به همنوعان خود کمک کنند.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

این می‌تواند گام بسیار بلندی در جهت ارتقای جمعیت هلال احمر باشد و ما باید این جدیت را به خرج دهیم تا بتوانیم از این داوطلبان حمایت کنیم.

در نیمه دوم سال 96 به علت فراوان بودن حوادث در کشور و کشورهای جهان همچون مسئله میانمار، اربعین،‌زلزله کرمانشاه،‌کرمان،‌سقوط هواپیمای ایرانی و ترکیه‌‌ای، سیل و کولاک جمعیت هلال احمر فعالیت بسیاری داشت که در عین حال خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود این امدادگری‌ها به خوبی انجام شد امیدواریم در سال 97 شاهد حادثه کمتری باشیم تا بتوانیم کارهایی را که بایستی آغاز کنیم در زمینه‌های امداد و نجات و توانمند سازی نیروهای فعال پاسخ منطقی و درستی به مردم و ملت ایران بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: سنگین‌ترین وظیفه جمعیت هلال احمر چیست؟

پیوندی: کار در هلال احمر بسیار سخت است چرا که به علت گستردگی و وظایف عمده‌ای که دارد باید صادقانه بگویم که با وجود سختی کار،‌ کار در هلال احمر بسیار شیرین و لذت بخش است و کمک کردن به دیگران و همنوعان و کارهای بشر دوستانه بسیار مثبت و دوست‌داشتنی است.

اگر کسی در این فضا نباشد زمانی که از نزدیک در این کار قرار می‌گیرد مطمئنا به آن علاقه‌مند می‌شود و همچنین دلبسته این کار می‌شود. می‌خواهم بگویم که کار گسترده و سختی است اما شیرینی کار باعث می‌شود که این سختی بسیار هموار گردد و آدم احساس کند یک کار مثبت و مشخصی را انجام می‌دهد. این هم برای دل و هم برای مردم است و در عین حال هم برای نیت به خدا انجام می‌دهیم امیدواریم که این کارهایی که برای همه دوستان انجام می‌دهیم یک باقیات صالحاتی در دنیا و آخرت باشد.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

کمک های نقدی مردم به زلزله زدگان کرمانشاهی 3 برابر کمک ها به ورزقان بود

باشگاه خبرنگاران جوان: بزرگترین حامی هلال احمر کیست؟

پیوندی: بزرگترین حامی هلال احمر مردم هستند ما هر زمانی که از سوی مردم روی بر می‌گردانیم کار مثبت و درستی نیز انجام دهیم حتی اگر پول هم داشته باشیم نمی‌توانیم به تنهایی و بدون آنها کاری پیش ببریم. مثال اخیرش در زمان زلزله کرمانشاه بود که تصور می‌کردیم انبارهایمان پر از اقلام امدادی است اما زمانی که از مردم درخواست کمک کردیم، آنها با تمام وجود با اقلام و اجناس امدادی و پول‌های نقدی که به ما به عنوان هلال احمر اعتماد کردند و دادند. بیش از 63 میلیارد تومان یعنی سه برابر پولی که در زمان زلزله 5 سال گذشته ورزقان مردم کمک کرده بودند جمع آوری شد و این اعتمادی است که مردم به ما دارند و ما افتخار می‌کنیم که دست نیاز به سوی مردم دراز کردیم و هر زمانی که این اتفاق صورت گرفت ما توانستیم با سرعت بالایی به جلو برویم همه مردم ما را در صحنه‌های مختلف کمک کردند و بزرگترین حامی ما در زمان‌های سخت مردم بودند.

130 میلیارد از محل تبصره 13 گرفتیم

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا مشکل بودجه هلال احمر حل شده است؟ مدیران قبلی در این موضوع با دولت دچار اختلاف شده بودند. آیا در دوره شما نیز هلال احمر در تامین بودجه با دولت به مشکل خواهد خورد؟

پیوندی: با همراهی که مجلس انجام داده ما در بودجه 97، 12 درصد رشد داشتیم. با توجه به وضعیت و تنگناهایی که دولت داشت این موضوع را به فال نیک گرفتیم و بسیار خرسند شدیم و از آن‌ها به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنیم.

ما در نیمه دوم سال 96 از پول‌هایی که سال‌های قبل خیلی خیلی کم دادند، یعنی از هزار و 700 میلیاردی که در تبصره 13 در سه سال گذشته تنها 100 میلیارد تومان پرداخت کردند، توانستیم 130 میلیارد تنها از تبصره 13 کسب کنیم که این مهم به کمک برنامه و بودجه محقق شد تا بتوانیم آن را برای مصارف مختلف از جمله تهیه اقلام مصرفی هزینه کنیم.

در واقع با این موضوع می‌توانیم برای حوادث آمادگی داشته باشیم که این نشان‌دهنده توجه عمیق دولت و همراهی مجلس است و امیدواریم که این مسیر باز هم راهگشا تر شود ولی خب در هر صورت این همه مشکلات ما را حل نمی‌کند.

به دنبال تولید ثروت در هلال احمر هستیم

ما نباید تنها به اعتبارات و پول‌های این شکلی بسنده کنیم باید راه‌های دیگری را در درون خودمان پیدا کنیم. وقتی ما می‌توانیم به آن اهداف عالی خود برسیم که منابعی را که داخل جمعیت وجود دارد و هنوز سراغ آن‌ها نرفته‌ایم با برنامه‌ریزی به سراغشان برویم و از این منابع تولید پول و ثروت کنیم تا بتوانیم در جهت اهداف جمعیت هزینه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: صحبت از پول و بودجه شد، هلال احمر علاوه بر وظایف حاکمیتی که دارد یکسری کارخانه نیز دارد که در آن‌ها از محصولات نساجی گرفته تا تجهیزات پزشکی و دارو تولید می‌شود؛ درآمد هلال احمر از این محل‌ها چقدر است و در کجا هزینه می‌شود؟

پیوندی: ما دو هلدینگ در هلال احمر داریم یکی هلدینگ دارویی که دو کارخانه زیر مجموعه خود دارد و یکی نیز هلدینگ سرمایه‌گذاری است اهداف این دو هلدینگ این طور است که در دارو و تجهیزات در خرید دارو از خارج از کشور هلدینگ دارویی کار را انجام می‌دهد و در عین حال هلدینگ سرمایه‌گذاری ما به موضوع املاک و مستقلات و بحث‌های این تیپی می‌پردازد تا ما بتوانیم از املاکی که در اختیار داریم استفاده بهینه کنیم.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

ما بالغ بر 3 هزار و 600 ملک در سراسر کشور داریم که غالبا در نقاط بسیار پرتردد و مرکز شهر واقع شده‌اند. این املاک را مردم شریف ما در طول سالیان گذشته به هلال احمر هبه و وقف کردند و بخشیده‌‌اند بنابراین یک سرمایه بسیار بزرگ در اختیار ما قرار گرفته که باید تبدیل به پول و ثروت شود تا بتوانیم از آن‌ها در محل‌هایی هزینه کنیم.

کارخانه های ما سوددهی کمی دارند

به هر حال این دو هلدینگ به آن اندازه که از اول از آن‌ها انتظار بوده نتوانستند خیلی به خود جمعیت کمک کنند، شاید مبالغی در طول سال به صورت محدود به عنوان سود به خزانه جمعیت واریز کرده باشند اما انتظار ما و کسانی که از بیرون به هلال احمر نگاه می‌کنند خیلی بیشتر است.

برنامه‌ریزی خیلی مفصلی در اواخر 96 انجام شده و از ابتدای 97 نیز در حال دنبال است تا ما بتوانیم سودهای بیشتری از این محل کسب کنیم. آن سودهایی که داده و خواهند داد همه در واقع به عنوان هزینه‌های جاری هلال احمر برای خرید تجهیزات وسایل امدادی و لجستیکی مصرف می‌شود و مقداری نیز در سازمان‌هایی مانند جوانان و داوطلبان هزینه می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رقم آن مشخص است؟

پیوندی: خیلی زیاد نبوده شاید کمتر از 10 میلیارد در سال‌های مختلف بوده که با توجه به تجهیزات و امکاناتی که آن‌ها دارند قابل قبول نبوده است. البته اتفاقاتی نیز در این بین افتاده که موجب شده سود آن‌ها کمتر شود مانند آتش‌سوزی یکی از کارخانه‌ها و عدم فکر جدی برای سرمایه‌گذاری روی کارخانه‌ها، شاید یک مقداری برنامه ریزی روی این موضوع باید جدی صورت می‌گرفت.

می‌خواهم بگویم یک مقداری باید این وضعیت خط و مدارش عوض شود و تولید ثروت کند که این موضوع می‌تواند با راهکارهای قانونی که در اساسنامه وجود دارد انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: این ظرفیت خوبی است که هلال احمر دارد، شما برای امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است می‌توانید نقش پررنگ داشته باشید برنامه شما برای این موضوع چیست؟

پیوندی: البته من چیزی که می‌توانم الان بگویم کاری است که همین اوایل سال با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی شروع شده و ما تلاش داریم تا واکسنی را که برای حجاج مصرف می‌شود با استفاده از تکنولوژی خارجی در داخل کشور و در کارخانه‌های خودمان تولید کنیم.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

18 ماه تا خودکفایی در تولید واکسن مننژیت

این موضوع سبب می‌شود تا از خروج ارز جلوگیری شود و در عین حال کالای ایرانی نیز تولید گردد. این شروع خوبی است و ما می‌توانیم حداقل 12 تا 18 ماه دیگر به این تکنولوژی دست پیدا کنیم و کالایی را که مصرف داخلی دارد تولید کنیم.

سالانه بالغ بر 100 هزار دوز واکسن از خارج وارد می‌کنیم که این جزو وظایف هلال احمر است چرا که حجاج ما به خاطر شرایط خاص حج نیاز به واکسن دارد. اگر بتوانیم این مقدار واکسن را در داخل تولید کنیم هم می‌توانیم اشتغال‌زایی کنیم و هم با فروش آن به مراکز دیگر درآمدزایی داشته باشیم، حتی می‌توانیم واکسن را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

این شروع کار است اما همه کاری نیست که ما می‌خواهیم انجام دهیم در هلال احمر ظرفیت‌های بسیار وجود دارد که با برنامه ریزی می‌توانیم آن‌ها را کم کم عملیاتی کنیم تا بعد از مدتی به شما بگوییم این حرفی که زدیم به مرحله اجرا درآمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: در مورد واکسن مننژیت دو سه سالی است که مسئولان هلال احمر وعده تولید در داخل کشور می‌دهند اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.

پیوندی: دو سه سال گذشته را که من خبر ندارم چه صحبتی شده است اما امروز 16 اردیبهشت 97 خدمت شما هستیم و امیدواریم بین 12 تا 18 ماه آینده واکسن تولید داخل در بحث مننژیت داشته باشیم.

انحصار تولید هیچ دارو یا کالایی را نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان: هلال احمر کالا یا دارویی دارد که انحصارا در اختیار خودش باشد؟

پیوندی: ما در کارخانه های خود هم دارو تولید می‌کنیم هم تجهیزات دارویی ولی اینکه انحصارا فقط دست ما باشد شاید 10 تا 15 سال قبل اینطور بود اما اکنون خوشبختانه کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی هستند که در این زمینه تولید دارند. هلال احمر انحصار کالایی را ندارد اما نقش خوبی در بازار دارد.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

مطابق قانون مالیات نمی دهیم

باشگاه خبرنگاران جوان: درست است که گفته می‌شود هلال احمر از پرداخت مالیات معاف است؟

پیوندی: هلال احمر بر اساس اساسنامه‌ای که مصوب مجلس است و به علت اینکه یک ارگان امدادی محسوب شده و برای وارد کردن خودرو و لوازم لجستیک امدادی باید اقدام کند در بعضی مواقع از دادن مالیات معاف است.

از طرف دیگر ما از محل فروش بلیت هواپیما و قطار یک درصد و مبالغی را نیز از محل واردات گمرکی و همینطور ثبت املاک و خودرو کسب می کنیم اما در مجموع در بعضی موارد از دادن مالیات مطابق قانون معاف هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: حج 97 نزدیک است، آیا مشخص شده از چه زمانی قرار است نیروهای پزشکی به عربستان اعزام شوند؟

پیوندی: هیأت پزشکی حج یکی کار مستمر دارد و این طور نیست که در یک تاریخ شروع و در تاریخی تمام شود. ما در عتبات نیز فعال هستیم که اوج آن اربعین است.

در هیأت پزشکی کار معاینات حجاج شروع شده و عمده کار انجام شده است، مقدمات کار با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج انجام، محل بیمارستان‌ها مشخص شده است و خرید دارو و تجهیزات دارد انجام می‌شود. مثل سال‌های قبل که خود هیأت پزشکی فعال بود امثال نیز با قوت بیشتری کار می‌کند چرا که نسبت به حج گذشته زمان بیشتری در اختیار داشتیم.

مشکلی در تامین واکسن حجاج نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان: از نظر تأمین دارو و واکسن مشکلی که نداریم؟

پیوندی: خیر واکسن را ما کامل خریداری کردیم و اکنون در حال توزیع میان مراکز است. دارو و تجهیزات نیز کاملا تأمین شده و تنها بحث انتقال آن‌ها و چگونگی این انتقال را به عربستان که در حال مکالمه با طرف های سعودی هستیم تا این کار نیز انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: مقدار داروها و تعداد پزشکان مشخص شده است؟

پیوندی: مقدار دارو بر اساس نیازی که داریم تأمین می‌شود که این نیاز با توجه به تعداد و پراکندگی حجاج لحاظ می‌شود. با توجه به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و محدودیت ویزا تلاش می‌کنیم که افرادی را اعزام کنیم که کارایی بیشتری داشته باشند تا بتوانند چند کار را همزمان انجام دهند.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

برای برخی موارد به تجهیزات بیمارستان های سعودی نیاز داریم

باشگاه خبرنگاران جوان: قرار شده است ظرفیت سعودی‌ها در درمان حجاج استفاده شود آیا هلال احرم در این زمینه ضعفی داشته که قرار شده از ظرفیت سعودی‌ها استفاده کنیم؟

پیوندی: این موضوع به معنی ضعف نیست. بالاخره در آن جا حوادثی مانند تصادفات ترافیکی رخ می دهد که لازم است به حجاج در بیمارستان‌های مجهز رسیدگی شود یا بیماران قلبی که به علت کهولت سن نیاز به مراقبت دارند، به همین علت تصمیم گرفتیم از بیمارستان‌هایی که تجهیزات بسیار مجهزتری نسبت به بیمارستان و درمانگاه هلال احمر دارند، استفاده کنیم.

در قسمت خدمات عمده ما هیچ مشکلی نداریم و به نحو احسن به حجاج خدمت‌رسانی می‌کنیم اما بیمارستان ما آن قدر مجهز نیست که بخواهد تمام کارها در آنجا انجام شود.

گزارشی از فساد مالی در هلال احمر نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان: تاکنون گزارشی مبنی بر فساد در هلال احمر به شما رسیده است؟ سیستم‌های نظارتی هلال احمر چگونه عمل می‌کند؟

پیوندی: همیشه در همه سیستم‌ها و ارگان‌هایی که گسترده هستند و کارهای اقتصادی انجام می‌دهند نظارت حرف اول را می‌زند این نظارت از قبل هم بوده و اکنون نیز از کانال‌ها و طرق مختلف انجام می‌شود، اینکه فساد مشخصی را رسما یک ارگان نظارتی یا خودمان به آن رسیده باشیم در این 6، 7 ماه گذشته به بنده گزارش نشده است.

موارد محدودی بوده که بیشتر به اصلاحات و جابه‌جایی نفرات شبیه بوده است اما انتظار ما از سیستم اقتصادی‌مان خیلی بیش از این است که اکنون وجود دارد آن هم به خاطر اینکه قرار است تولید ثروت و پول کند و هزینه‌های ما را تهیه کند.

امیدواریم تا زمانی که هستیم این اتفاق یعنی فساد نداشته باشیم. بالاخره فساد در یک نهاد بد است به خصوص در جمعیت هلال احمر که این بدی، مضاعف می‌شود. علت این موضوع نیز ارتباط نزدیک مردم با هلال احمر است و آن‌ها توقع ندارند که یک دستگاه امدادی که قرار است در حوادث کنار آن‌ها باشد و کمک‌های مردم را جمع‌آوری کند فساد داشته باشد.

بنابراین با وسواس خاصی موضوع را دنبال می‌کنیم تا اعتماد مردم به ما خدشه پیدا نکند.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

آخرین وضعیت پرونده همسر بازیگر معروف

باشگاه خبرنگاران جوان: صحبت از فساد شد، از پرونده یاسین رامین که در دادگاه در حال رسیدگی بود چه خبر؟

پیوندی: چند تا پرونده مزمن از سال‌های قبل به ما ارث رسیده که امیدواریم در همین دوران مختومه شوند. این پرونده‌ها دارای پیچیدگی‌های خاصی هستند به طور مثال پرونده‌ای که اشاره کردید در مراحل آخر رسیدگی قضایی است و دلیل طولانی شدن رسیدگی به آن متفاوت بودن قوانین ایران و آلمان و همینطور عدم رسیدگی در دوره‌های گذشته هلال احمر به موضوع بوده است.

ولی امیدواریم که در دوره کنونی پرونده به نتیجه برسد و حکم نهایی را به مردم اعلام کنیم.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دنا

باشگاه خبرنگاران جوان: در مورد سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و موضوع جستجوی اجساد صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود. شرایط جوی و مشکلاتی که وجود دارد کار را برای امدادگران دشوار کرده است، اکنون وضعیت جستجو به کجا رسیده است؟

پیوندی: پرونده تأسف‌بار سقوط هواپیمای آسمان در کوه‌های دنا یکی از موضوعاتی بود که هلال احمر در سال گذشته با آن درگیر شد.

با توجه به شرایط سخت اقلیمی که در آنجا وجود دارد و هنوز هم حاکم است امداد رسانی و جستجو با مشکل روبه رو شده است اما هلال احمر از همان ابتدا با تمام امکانات خودش از قبیل امداد هواپیمایی، تیم‌های کوهستان و امدادگران داوطلبان ورزیده پای کار بوده و حتی امدادگران ورزیده را از استان‌های مختلف به این محل اعزام کرده است.

موضوع جستجو را به جدیت دنبال می‌کنیم و اکنون می‌توانم بگویم که هلال احمر تنها نهادی است که در آنجا فعالیت دارد و تلاش می‌کند قطعاتی از اجساد فوت شدگان این حادثه را پیدا کند.

خوشبختانه تاکنون اجساد 55 فرد شناسایی شده که البته وظیفه ما پیدا کردن قطعاتی از اجساد است آن هم به خاطر این که بتوانیم جهت شناسایی آن ها را به پزشکی قانونی و دادستانی تحویل دهیم.

تا یک ماه دیگر تمام اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیما در دنا پیدا می شوند

تلاش‌ها برای یافتن جسد 11مسافر دیگر ادامه دارد اما تأخیرها به علت بهمن‌های خطرناکی است که در آن منطقه رخ می‌دهد. شرایط جوی و صعب‌العبوری منطقه به صورتی است که بعضی روزها نه هلیکوپتر می‌تواند در آن منطقه پرواز کند و نه امدادگران توانایی تردد در آن منطقه را دارند.

هلال احمر در این موضوع کوتاهی نمی‌کند و حتی در روزهای اول امدادگران ما چندین شب را در محل سقوط هواپیما سپری کردند و خالصانه تلاش می کنند تا با یافتن اجساد از آلام و مشکلات خانواده‌ها بکاهند اما شرایط اقلیمی بسیار سخت است و به آن‌ها اجازه این کار را نداده است.

امیدواریم تا یک ماه آینده تمام اجساد تعیین تکلیف شوند و خانواده‌ها با یافتن اجساد مطهر از دست دادگانشان به آرامش برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان: در مورد زلزله کرمانشاه توضیح دهید اینکه آیا کمک‌های مردمی به دست زلزله‌زدگان رسیده است؟ این کمک ها کجا مصرف شده ایست و در حال حاضر وضعیت کمک رسانی به چه صورتی است؟

پیوندی: در  21 آ بان 96  زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد، که در این زلزله، 620 نفر را از دست دادیم و حدود 9 هزار نفر مصدوم داشتیم، که 20 نفر قطع نخاع شدند و مابقی هم صدمات جزیی، بوده است.

در این حین، سازمان هلال احمر در حوزه های اضطراری حضور فعال داشت و توانستیم یک وضعیت ثابت و مشخصی را برای زلزله زدگان، ایجاد کنیم، که بعد از امداد اضطراری و درمان اضطرای موضوع، اعزام تیم های سحر که وظیفه آنها، حمایت روحی و روانی به زلزله زدگان به ویژه کودکان است، از شهرهای مختلف اعزام شدند.

امدادرسانی هلال احمر در زلزله کرمانشاه اتمام یافته است

 امدادهای اضطراری پایان یافته است و بنیاد مسکن در بحث کانکس ها و خانه های دائم که شروع به کار کرده بود، کار ما هم در این حوزه پایان یافته است.

300 میلیارد تومان از منابع داخلی هلال احمر به عنوان اقلام ضروری تا حال حاضر هزینه کرده ایم که کارهای لوجستیک و امدادهای هوایی هزینه شده است. اما در بحث کمک های مردمی، نگذاشتیم حتی یک ریال با منابع داخلی ما مخلوط شود.

63 میلیارد تومان مردم پول نقد دادند و همچنین 70 هزار تن اجناس مختلف از پوشاک گرفته تا اقلام امدادی مختلف که همه آنها به دست زلزله زدگان رسیده است.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

5 میلیون تومان هدیه هلال احمر به هر نوزاد تازه متولد شده زلزله زدگان کرمانشاهی

در زمان زلزله، برای رفع برخی مشکلات مردم، پول نقدی که به سرپرست خانوارها داده شد، مبلغ 5 میلیون تومان بود و همچنین خانوارهایی که فرزند تازه متولد شده داشتند هم مبلغ 5 میلیون تومان به آنها داده شد.

در این کمک های نقدی مردمی، مقداری هم کمک به مصدومان نخاعی و درمان و انتقال آنها هزینه شد.  همچنین در ایام نوروز، مبلغ 300 هزار به خانوارهایی که تخریب کامل شدند و توسط بنیاد مسکن و استاداری تایید شدند، عیدی دادیم، که این خانوارها حدود 29700 خانوار بودند.

عیدی 2 میلیون تومانی به زلزله دگان در نیمه شعبان

با پول باقیمانده که حدود 5400 میلیارد تومان بود، در ایام نیمه شعبان به خانواده ها مبلغ 2 ملیلون تومان پول نقد دادیم. چرا که با نزدیک شدن به فصل گرما، نیاز مردم به کولر یا وسایلی که خودشان نیاز داشتند، این خدمت را انجام دادیم. در مجموع، 63 میلیارد تومان در جهت رفع نیاز مردم هزینه شده است.

لازم به ذکر است که شاید برخی خانوارها را از قلم انداخته باشیم، که این خانواده ها می توانند با شماره 112 تماس بگیرند و مشخصات خود را داده، که خدمات لازم برای آنها انجام شود. در پایان این مبلغ را به طور شفاف برای مردم گزارش شفاف به مردم خواهیم داد که مردم مطلع شوند پولشان کجا رفته است و همچنین به اعتمادسازی کمک می کند.

خیلی جالب است بدانیم که، کمک های مردمی زلزله کرماشناه، حدود 3 برابر زلزله ورزقان بود که در 5 سال پیش اتفاق افتاد. این نشان می دهد که اعتماد مردم به هلال احمر بیش از پیش بیشتر شده است.

کمک های مردم به سلبریتی ها کجا هزینه شد؟

باشگاه خبرنگاران جوان: بعد از زلزله کرمانشاه بسیاری از اشخاص معروف و مرجع به جمع آوری کمک های مردمی پرداختند، آیا اطلاعی از نحوه هزینه کرد این کمک ها دارید؟

در همه دنیا زمانی که اتفاقی رخ می دهد، سلبریتی ها وارد عمل می شوند، ولی قاعده کلی در جهت رفع نیاز مردم، باید به هلال احمر واریز کنند و با نظارت خودشان هزینه کنیم. ما این را اعلام کردیم که گزارشی از کار خود بدهند، ولی استقبال زیادی نشده است ولی دادستانی و قوه قضایی در حال پیگیری است که این موضوع برای مردم روشن و شفاف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: زمانی که در کشور بحرانی به وجود می آید، ارگان های خدمت رسانی خودشان به تبدیل به بحران می شوند، یعنی بحران در بحران، اینکه مدیریت درستی در این حوزه وجود ندارد. من به عنوان یک خبرنگار نه، به عنوان یک شهروند عادی میخواهم بپرسم وظیفه هماهنگ کردن این ارگان ها در زمان بحران چه کسی است؟ و مردم باید از چه کسی سوال بپرسند؟

پیوندی: این که مردم ما برای حس نوع دوستیشان میخواهند شخصا کاری را انجام بدهند، کار خوبی است ولی ما باید خودمان را قانع کنیم که ما 80 میلیون نمی توانیم خودمان شخصا برای رفع نیاز یک منطقه وارد عملیات بشویم، باید به دیگران اعتماد کنیم و سیستم هایی که در قانون پیش بینی شده، کمک های خودمان را به آنها بدهیم یا اینکه من با ماشین خودم 10  پتو یا چادر و کانسکس ببرم، این کار در سیستم های کمک رسانی در دنیا رسم نیست، این روال به خدمات رسانی آسیب می رساند و باید مسیرش عوض شود، اما نفس کار، کار قشنگی است.

در کشور ستاد مدیریت بحران وجود دارد که در راس آن رئیس جمهور وجود دارد و وزیر کشور در مواقع اضطراری در راس آن قرار دارد، ما به عنوان عضو اصلی مدیریت بحران حوادث در کشور عمل میکنیم و وظایف مشخصی در بحران سیل، زلزله و کولاک به عهده ما است.

ولی حوادث همیشه شرایط محیطی خود را دارد. زلزله کرمانشاه با زلزله بم اصلا قابل مقایسه نیست. در بم منطقه محدود بود و تلفات زیاد و همچنین فضا کاملا بسته، اما در کرمانشاه 1950 روستا و 6 شهر بسیار گسترده و منطقه کوهستانی وسیع، اما، تلفات بسیار کم ولی مصدومیت ها بسیار زیاد بود.

شرایط ها متفاوت است و گاهی بی نظمی به وجود می آید. در مجلس یک لایحه پیش بینی شده است که بروی آن دارد کار می شود که مدیریت بحران بصورت دقیق روشن تر می شود که هر کس با نظم و قانون کار خود را دنبال کنند انشاالله اتفاقی پیش نیاد.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست/ دستگاه قضا به دنبال سرنوشت کمک های مردمی به سلبریتی هاست/ پرونده همسر بازیگر معروف در آستانه صدور حکم/ برنامه 18 ماهه برای خودکفایی در تولید مننژیت داریم

باشگاه خبرنگاران جوان: برای زلزله تهران چقدر آمادگی دارید؟ گفته می شود سوله های هلال احمر خالی است. ظرفیت این را ندارد که زلزله های بزرگ را پشتیبانی کند. ما در بحث تجهیزات ضروری چقدر خودکفا هستیم؟

پیوندی: ما کارخانه نساجی  هلال ایران داریم، که تولید اقلام ضروری مثل پتو، چادر زیر انداز با کیفیت خوب تولید می کنیم، روند تولید بسیار خوب است و می تواند نیاز ما را جوابگو باشد.

در بحث زلزله تهران یک معمای بسیار پیچیده ای است، نکته ای که مردم شریف ما باید آگاه باشند،  بحث آموزش باید به صورت جدی، مخصوصا مردم تهران، دنبال شود، که مردم در زمان خطر خودشان به عنوان یک فرد مقابله کنند.

شاید انبارهایمان برای زلزله تهران آماده نباشد

در تهران شهرداری نقش موثر دارد. بر اساس تصمیمات، سوله های مختلفی در مناطق قابل دسترسی در تهران طراحی شده است که اقلام امدادی در آن منطقه دپو شده و آماده و ذخیره شده است.

در زمان زلزله احتمالی تهران، که انشالا پیش نیاید، نکته مهم  دسترسی به مناطق زلزله زده است و وجود اقلام امدادی در این مناطق، شاید به شکل کافی وجود نداشته باشد و همچنین شاید انبارهای ما که 16 قلم امدادهای ضروری است، نباشد.

دسترسی و اتفاقاتی که بعد از زلزله تهران ممکن است اتفاق بیفتد، بحث های بسیار جدی است که عزم عمومی تمام کشور را می طلبد.تمام ارگان ها باید دست به دست هم بدهند و بر این مشکل فکری بکنند، بالاخره هلال احمر به تنهایی نمی تواند همه کارها را انجام دهند.

مهمترین نکته در زلزله تهران هماهنگی دستگاه های امدادی و رساندن خودروهای امدادی است

امیدواریم اتفاق، صفر درصد باشد ولی در عین حال باید خودمان را آماده کنیم در هر نقطه از کشور اتفاق جدی پیش بیاد باید آمادگی لازم را داشته باشیم که حرف اول و اخر را آموزش می زند و هماهنگی بین دستگاه ها در تهران پیچیده تر است. در بحث اقلام امدادی مشکل جدی برای امداد رسانی نداریم و نکته مهم رساندن وسایل امدادی هست در محل حادثه دیده که به سادگی در تهران قابل انجام نیست و باید فکر جدی کرد.

شاید، شهرسازی در روند واگذاری مجوزهای شهرداری در ساخت خانه در بافت قدیم تهران و راه های اصولی و ایجاد زیر ساخت ها، که بتوانیم هنگام زلزله مقابله کنیم، این کار بسیار موثری که همه ی ما می تواتینم انجام بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: گفته میشود، شما با رئیس جمهور نسبت فامیلی دارید، این موضوع صحت دارد؟

پیوندی: من نمیدانم این موضوع چقدر برای شما مهم شده است واقعیت این قصه چیست و  این از کجا شروع شده و به اینجا رسیده، من نمیدانم انشاالله که از روی قصد و غرضی نبوده باشد.

 من این افتخار را دارم که با جناب دکتر روحانی، همشهری هستم و باعث افتخار من بود اگر نسبت نسبی یا سببی با جناب رییس جمهور داشتم ولی خب متاسفانه از این افتخار، محروم هستم و امیدوارم که بتوانیم همکاران کوچکی برای دولت باشیم و در جهت اهداف عالی دولت تدبیر و امید کار ارزنده و درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/

متن مصاحبه تفصیلی علی اصغر پیوندی، رییس جمعیت هلال احمر با باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: هلال احمر ، تبصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلوزیون کارشناسانی داره که پاسخ میدهند امشب گفتگوی ویژه خبری سلبریتی شناسان پاسخ میدهند آخرشم میشینن تا ببینن چه خواهد شد چه شغل سختی دارن این کارشناسانی که پاسخ میدهند
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
کار عده ای به این شکل باعث از بین رفتن اعتماد مردم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
آخه اینجا فرق داره سلبریتی ها خودشون خود مختارن
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۱:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
این همه مطلب را چند ساعت میشه خواند؟پول در ذات خودش خیانت به همراه دارد من خودم را امتحان کرده ام به سختی نمره ۲۰گرفته وخیانت نکرده ام ودزدی نکردم دست سلبریتی یا وبلیرتی یا تک دلبریتی باشد فرق نمی کند این کلمات مزخرف دیگه کی وارد شده بنده که نه سلبریتیم ونه دولبیتی یه آدم معمولی هستم ودلم هم نمی خواهد از معمولی وساده بودن یک لحظه خارج شود .
آخرین اخبار