رییس جهاد کشاورزی مازندران از مدیرت فروش محصولات باغی با آغاز برداشت میوه‌های تابستانه در استان خبر داد.

حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: میوه‌های نوبرانه از جمله گوجه سبز و توت فرنگی به فور در بازار مازندران یافت می‌شود و مشکلی در عرضه آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بازار میوه‌های نوبرانه در مازندران که از فروردین ماه آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، افزود:امسال هر کیلو گوجه سبز تا ۲۰۰ هزار تومان و هر کیلو توت فرنگی تا ۱۲ هزار تومان به فروش رسید.

حیدرپور گفت: با نزدیک شدن به فصل تابستان از قیمت محصولات باغی نوبرانه استان کاسته خواهد شد و قیمت محصولات به تعادل در بازار می‌رسد.

رییس جهاد کشاورزی مازندران افزود: جهاد کشاورزی استان امسال برای جلوگیری از افت قیمت محصولات باغی از جمله هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو در فصل تابستان در تلاش برای تقویت زنجیره تولید است.

وی با بیان اینکه محصولات باغی تولیدی مازندران قابلیت صادرات دارد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با تشکیل زنجیره تولید از تولید تا مصرف به دنبال بازار‌های هدف صادراتی در کشور‌های همسایه و تبدیل میوه به فراورده‌های دیگر و افزودن ارزش افزوده این محصولات است.

حیدرپور با بیان اینکه در کنار تولید انبوه محصولات باغی و زراعی در مازندران می‌توانیم برای صادرات برنامه ریزی کنیم، افزود: تولیدات استان اکثر خرد است و نیاز به زنجیره عرضه دارد تا تولیدات کم در قالب اتحادیه در یک تشکل یا زنجیره تولید برنامه ریزی و ساماندهی شود.

رییس جهاد کشاورزی مازندران به فرار رسیدن ماه رمضان از هفته آینده اشاره کرد و گفت:تمهیدات لازم برای عرضه میوه و تره بار پر تقاضا در ماه مبارک رمضان از جمله کلم، کاهو، گوجه، خیار، سیب زمینی، پیاز و سایر محصولات اندیشیده است.

۱۹۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۸ میلیون دلار پارسال صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۳ و نیم درصد و ریالی ۵.۶ درصد رشد داشته است.

سالانه دو نیم تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن کیوی و ۲۰۰ هزار تن هلو شلیل در کیفیت بسیار مطلوب تولید می‌شود و بخش زیادی از این تولیدات قابلیت صادرات به کشور‌های همسایه و cis دارد.
انتهای پیام/آ

برداشت میوه‌های تابستانه امسال مدیریت شده وارد بازار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار