مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از راه‌اندازی اتوبوس سیار کتاب در همدان خبر داد.

راه‌اندازی اتوبوس سیار کتاب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه آمادگی راه اندازی اتوبوس سیار کتاب در همدان را داریم گفت: در حوزه فرهنگی، شهرداری‌ها کمک‌های خوبی را به مجموعه اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری نیاز به پرداخت سهم نیم درصد از شهرداری را داریم ادامه داد: امیدوارم در آینده نیز شاهد کمک‌های بیشتری از سوی این سازمان باشیم.

زارعی بیان کرد: در حال حاضر هزینه نیروی انسانی، تامین منابع اطلاعاتی از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی تامین می‌شود که نیاز است برای بودجه جاری سهم نیم درصد از شهرداری پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از کتابخانه‌ها به صورت مشارکتی با همکاری سازمان شهرداری اداره می‌شود، گفت: تهیه مکان و تجهیزات این نوع کتابخانه‌ها به عهده شهرداری است و ما نیز منابع را تامین و آن را اداره می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از حمایت‌های دستگاه‌های استانی تقدیر کرد و با اشاره به اینکه سال گذشته با استاندار همدان جلسه‌ای داشتیم که مشکل بودجه‌ای خرید کتاب‌های نویسندگان بومی مطرح شد و کمک‌هایی در این زمینه اختصاص داده شد؛ تاکید کرد: این اقدام باعث شد کتاب‌های نویسندگان بومی گردش داشته باشد و از آنها نیز به نوعی حمایت شود.

وی با اهمیت به مشارکت سایر سازمان‌ها در ارتقای فرهنگ مطالعه، افزود: با هم‌افزایی می‌توانیم به بسیاری از اهداف از جمله انتخاب همدان به عنوان پایتخت کتاب، برسیم و شاهد اعتلای جایگاه کتاب و کتابخوانی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ج

اتوبوس سیار کتاب راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار