۴۳۶ طرح اقتصادی و عمرانی با حضور دکتر حسن روحانی، در جلسه شورای اداری و توسعه خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

۴۳۶ طرح در خراسان رضوی به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ این طرح ها در حوزه‌های عمرانی، کشاورزی، بهداشت و درمان است که برای آنها  حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است .
 
همچنین علاوه بر طرح‌های آماده بهره برداری، عملیات اجرایی ۲۰۷ طرح استان نیز در جریان این سفر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آغاز شد.

تولید ۶۰ درصد سهم شیشه ایران از تولید شیشه کاویان است


وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح طرح های صنعتی که به صورت ویدئو کنفرانس درواحد تولیدی شیشه فلوت کاویان گفت: این واحد با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی به بهره برداری رسید که بخشی از صادرات غیرنفتی ایران را شامل می‌شود.

محمد شریعتمداری با اشاره به وضعیت صنعت در خراسان رضوی افزود: ۱۰ درصد سرمایه گذاری‌ها در مشهد و ۹۰ درصد آن در شهرستا‌های این استان صورت می‌گیرد که ۵۵۹ میلیارد تومان از این سرمایه گذاری‌ها در فولاد خراسان و سبزوار بوده است.

وی  گفت: در این استان ۱۲۶ پروژه بالای ۶۰ درصد فیزیکی امسال به بهره برداری رسید که با ایجاد ۱۲۴ هزار اشتغال در صنعت ردیف اول اشتغال را داراست.

وزیر صنعت با اشاره به کاهش واردات ادامه داد: ۸۲ درصد واردات ماشین آلات صنعتی کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای است که در حقیقت نیازمندی‌های تولید و ایجاد کننده زمینه‌های اشتغال می‌باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در سال ۹۶، ۲۷ درصد افزایش واردات صنعتی را داشتیم، رشد ۸ درصدی مشترکین برق شهرک‌های صنعتی و ۴۰۹ واحد صنعتی به بهره برداری رسید.

شریعتمداری حمایت از بخش خصوصی را در تولید داخلی مهم دانست و افزود: نیازمند کار و تلاش و مجاهدت برای رفع نیاز‌های داخلی هستیم و برای کار و تلاش متراکم برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: از جوانان در توسعه زیربنا‌های آموزشی استفاده کنیم و از توانایی ها، نگاه محیط بیرونی و ظرفیت‌های علمی و آموزشی آن‌ها بهره بگیریم که این خود می‌تواند دنیا را از تلاش‌های خود بهره‌مند کنند.

شریعتمداری افزود: برای حل مشکلات جامعه نیاز به تلاش مجاهدانه داریم، بخصوص سرمایه گذاران موجود در کشور.

توسعه زیر‌ساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای یک ضرورت مهم است


معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شورای تایباد گفت: یکی از مزیت‌های اساسی مرز دوغارون واقع در استان خراسان رضوی و همجوار با کشور افغانستان تردد روزانه بیش از یک هزار تریلی در این نقطه حیاتی کشور است .
 
 خیرالله خادمی افزود: موقعیت شهرستان مرزی تایباد به لحاظ اقتصادی ممتاز است، زیرا بیشترین صادرات به کشور همسایه افغانستان از مرز زمینی دوغارون در این شهرستان مرزی انجام می‌شود.
 
وی گفت: اولین دغدغه اساسی و کنونی کشور اشتغال است که باید از پتانسیل بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بهره جست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به عنوان دولت و با انجام کار‌های زیربنایی باید روند صادرات را تسهیل سازیم تا بازار‌های مصرفی افغانستان را داشته باشیم.

خادمی ادامه داد: مسیری، چون شهرستان مرزی تایباد که این قدر صادرات و ترانزیت کالا را به کشور همسایه افغانستان دارد باید از نظر ظرفیت‌سازی باری بالا باشد.

وی افزود: استان خراسان رضوی یک استان حمل و نقلی است و دربحث مسافر و ترانزیت کالا رتبه اول، و بار رتبه چهارم را داراست و توسعه زیر‌ساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای یک ضرورت مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آسفالت جاده‌های روستایی فیض‌آباد و شیزن در بخش‌های مرکزی و میانولایت شهرستان مرزی تایباد گفت: در این راستای روی کمک وزارتخانه راه و شهرسازی حساب کنید و ما در این راستا کمک خواهیم کرد.
 

یک هزار و ۲۵۰ پروژه در بخش گردشگری کشور تا پایان دولت دوازدهم به پایان می‌رسد


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور هم دراین مراسم  که در هتل پارک حیات طرقبه برگزار شد درباره طرح هایی که به بهره برداری می رسد گفت:  اولین پروژه ، هتل ۵ ستاره حیات پارک طرقبه است، این هتل با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان آماده شد و امروز در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۰ هزار متر مربع زیربنا بوده و شامل یک هزار تخت است.

مونسیان  با اشاره به اینکه هتل ۵ ستاره حیات پارک طرقبه یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های کشور است، افزود: در ایام ساخت این هتل که در سه شیفت انجام شده، ۷۵۰ نفر مشغول کار بودند.

وی گفت: دومین پروژه، هتل ۴ ستاره رفاه مشهد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان با زیربنای ۱۸ هزار ۷۰۰ متر مربع در ۱۶ طبقه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: پروزه سوم، هتل ۳ ستاره ساکن مشهد است، این هتل با اعتبار ۷ میلیارد تومان از ۶۰ تخت به ۱۲۰ تخت افزایش ظرفیت داشته، با زیربنای ۲ هزار ۸۰۰ متر مربع در هفت طبقه به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ادامه داد: پروژه بعدی از فاز اول سایت موزه تاریخی فریمان بوده و توسط اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی آماده بهره‌برداری است.

مونسانتصریح کرد: موزه تاریخی فریمان، یک اثر معماری بوده که مربوط به دوره غزنوی و در ۶ هکتار احیا شده است.

وی افزود: پروژه بعدی، دو اقامتگاه بوم‌گردی در باغ وحش در کاشمر و سبزوار است که در مجموع این، ۵ پروژه، ۵۷۰ اشتغال را در خراسان رضوی فراهم کرده است.

مونسان اعلام کرد: تا پایان دولت دوازدهم، یک هزار و ۲۵۰ پروژه در بخش گردشگری به نتیجه می‌رسد و در خراسان رضوی نیز ۳۳۶ پروژه با ۷۷ هزار میلیارد ریال در جریان است که ۱۲۹ پروژه آن فقط هتل است.
 
انتهای پیام// ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.