رییس دانشگاه آزاد خراسان رضوی از همکاری دوجانبه اعضا هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه با شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در زمینه محصول گوگرد این مجتمع گازی خبرداد.

همکاری دانشگاه آزاد با پالایشگاه هاشمی نژاد در زمینه محصول گوگردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مهدی ملک نژاد در حاشیه مراسم بهره برداری از پژوهشکده توسعه گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد افزود:  ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوگرد در جهان به شمار می‌رود و با توجه به پدیده خام فروشی که در حوزه محصول گوگرد اتفاق افتاده است به پیشنهاد مدیران پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، دانشگاه آزاد در این زمینه ورود پیدا کرد.

وی گفت: امیدواریم در قالب یک دانشگاه نسل سوم در حوزه اشتغال گام برداریم و با ارائه فناوری‌های جدید، ضمن ایجاد ثروت پایدار و خلق ارزش افزوده از خام فروشی محصول گوگرد جلوگیری کنیم.

رییس دانشگاه آزاد خراسان رضوی با بیان اینکه تولید دستاورد‌های جدید از گوگرد همواره مورد توجه متخصصین بوده است افزود: با همراهی اعضا هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گروه‌های دانش محور تشکیل شده تا بتوانیم با استفاده از فناوری‌های نوین و پژوهش‌های کاربردی گام‌های موثری در زمینه استفاده از محصول گوگرد برداشته شود.

ملک نژاد با اشاره به اینکه گوگرد کاربرد‌های متنوعی دارد از رونمایی از دستاورد‌های جدید دانشگاه آزاد در زمینه محصول گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در آینده نزدیک خبرداد.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در سطح منطقه، جلوگیری از خام فروشی محصول گوگرد و تولید ثروت پایدار در کشور از اهداف راه اندازی پژوهشکده توسعه گوگرد است.

رییس دانشگاه آزاد خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در گذشته مبتنی بر پژوهش‌های غیرکاربردی بودند افزود: در حال حاضر شاهد رویداد‌های جدیدی در دانشگاه آزاد هستیم و مهمترین هدف ما آشنایی اعضا هیات علمی و دانشجویان با صنعت است تا بر اساس نیاز‌های صنایع، آموزش‌های گوناگون در دانشگاه آزاد ارائه شود.

انتهای پیام// م. ه.
 

همکاری دانشگاه و صنعت در حوزه گوگرد

برچسب ها: صنعت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.