نویسنده کتاب تندیس پارسایی گفت:آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی الگویی برای مردم دارالعباده است که از وی با نام نیک یاد می‌شود.

کاظمینی نویسنده کتاب تندیس پارسایی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان این مطلب که یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی صداقت و اخلاص بود گفت: شیخ حاج غلامرضا یزدی که به همراه سید جمال‌الدین گلپایگانی و ۲۰ تن دیگر از علما در نجف اشرف به مقام مرجعیت دینی رسیده بود مرجعیت را رها کرده و در خالصانه در راه خدا به تبلیغ اسلام در روستا‌ها و شهر‌ها پرداخت.

کاظمینی افزود: وجود صفات بارز ایشان باعث شده تا باگذشت ۶۰ سال از رحلت ایشان همچنان نام و یادی در خاطره مردم زنده بماند و استان یزد به داشتن عالمانی این چنینی به خود می‌بالد.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت الله بهجت اظهار داشت: زمانی که به محضر مرجع عالیقدر آیت‌الله بهجت رسیده (ره) بودیم ایشان فرمودند: خداوند قدرت دارد تا افرادی را همچون حاج غلامرضا یزدی را تربیت کند و در روایت دیگری گفتند ما کجا و شیخ غلامرضا کجا؟ که هر دو این مطلب عظمت این عالم فقید را می‌رساند.

نویسنده کتاب تندیس پارسایی با تأکید بر این نکته که رفتار، نحوه سلوک و زندگانی حاج غلامرضا یزدی الگویی برای مردم است، خاطرنشان کرد: از این عالم ربانی در دارالعباده یزد به‌عنوان الگو یاد می‌شود و نام نیک وی زبان زد خاص و عام بوده و حجتی برای مردمان قدرشناس و مومن این دیار است.

کاظمینی برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم حاج غلامرضا یزدی را بهبود دهنده آسیب‌های ایجادشده توسط فضای مجازی در جامعه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره نقطه عطفی برای گسترش فرهنگ عبادت توأم باصداقت، اخلاص و سبک زندگی اسلامی است و ماحصل آن افزایش معنویت در جامعه را درپی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ا

کنگره  آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی نقطه عطفی برای گسترش فرهنگ عبادت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.