مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: مردم لبنان نشان دادند که تحت تاثیر تهدید محور غربی - عربی - عبری قرار نمی گیرند.

پیروزی جبهه مقاومت در انتخابات لبنان تایید سیاست مقابله با اسرئیل استبه گزارش خبرنگار حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت در گفت وگو با بخش خبری شبکه یک سیما با اشاره به پیروزی حزب الله در انتخابات اخیر لبنان، اظهار کرد: این پیروزی بزرگ مکمل موفقیت های نظامی است که نمایندگان مردم لبنان یعنی حزب الله و دیگر گروه های مقاومت در نبرد با رژیم صهیونیستی و حامیانش به دست آوردند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری ادامه داد: کسب نتایج بسیار عالی در انتخابات برای جبهه مقاومت در لبنان قطعا نقش مهمی در آینده منطقه دارد.

وی درباره تفاوت انتخابات اخیر لبنان با انتخابات قبلی، گفت: در این انتخابات، گروه هشت مارس بدون دغدغه اکثریت مطلق پارلمان را کسب کرد و انتخاب رئیس جمهور، نخست وزیر و اعضای کابینه از همین مجلس خواهد بود.

ولایتی اضافه کرد: تدابیر سید حسن نصرالله که پرچم دار مقاومت است در کسب این پیروزی بسیار موثر بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دخالت فراوان خارجی ها به ویژه رژیم آل سعود در انتخابات لبنان، گفت: سعودی ها یک بار چند ماه پیش با گروگان گرفتن نخست وزیر لبنان بخت خود را آزمودند؛ در واقع هدفشان این بود که در لبنان درگیری داخلی ایجاد کنند و مانع از برگزاری انتخابات در محیطی آرام شوند.

وی با بیان اینکه سعودی ها پیش بینی می کردند که نتیجه انتخابات به نفع مقاومت خواهد بود، افزود: با تدبیر میشل عون، سید حسن نصرالله و حکمت مردم لبنان، سعد حریری به موقعیت خود بازگشت و توطئه سعودی ها شکست خورد.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه پول هزینه کردن برای مردم شریف و با فهم لبنان هیچ تاثیری ندارد، تصریح کرد: این مردم امتحان خود را در مقابله با آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگران پس داده اند.

ولایتی افزود: مردم لبنان در جایگاه قدیمی ترین و پایدارترین دموکراسی جهان عرب، یک بار دیگر نشان دادند که تحت تاثیر تطمیع و تهدید سعودی ها، آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی قرار نمی گیرند.

وی تاکید کرد: رای دادن مردم لبنان به فهرست مقاومت و گروه هشت مارس تایید سیاست هایی است که تاکنون مجموعه حاکمیت لبنان برای حفظ استقلال، ایستادگی در برابر اسرائیل و کمک موثر به سوریه برای مقابله با تروریست ها اتخاذ کرده است.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری این پیروزی را برای خط مقاومت تعیین کننده دانست و با اشاره به برگزاری انتخابات عراق در هفته آینده، اضافه کرد: مردم رشید عراق هم پای صندوق رای می روند و هر آنچه که آنان تصمیم بگیرند همان دولت مقتدر عراق خواهد بود که بخشی از خط مقاومت است.

وی اظهار کرد: بعد از این دو انتخابات وزن جبهه مقاومت در دنیا چند برابر می شود و آمریکا، فرانسه و دیگران متوجه می شوند که جایشان سوریه نیست، زیرا سوریه پشتیبانی جبهه مقاومت را دارد و این جبهه به زودی آمریکایی ها را از شرق فرات بیرون می اندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار