مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال نخستین جشنواره شعر و فرهنگ بلوچستان با حضور شاعران بلوچ ۲۰ اردیبهشت در نیکشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران در زاهدان گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تمام شهرستان‌های این استان مد نظر هستند و پیشنهاد شده در هر شهر یک جشنواره برگزار شود.

وی اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم مردم سیستان و بلوچستان این است که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توجه فقط معطوف به مرکز استان نباشد.

وی افزود: در نظر داریم جشنواره‌های استانی بر اساس ظرفیت در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شود.

وی ادامه داد: سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان موفق به کسب هفت عنوان برتر کشوری در بخش‌های مختلف شد.

مسگرانی گفت: با توجه به نزدیکی ماه رمضان پیش بینی شده جشن‌های رمضان با همکاری این مجموعه، موسسات قرآنی، ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای استان برگزار شود.

وی افزود: این جشن‌ها در بخش‌های جزء خوانی قرآن، رقابت‌های عکاسی، نشست‌های تفسیر قرآن در مرکز استان و ۱۰ شهرستان توسط ائمه جمعه، خوشنویسی، نمایش‌های قرآنی و ... اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال نخستین جشنواره شعر و فرهنگ بلوچستان با حضور شاعران بلوچ ۲۰ اردیبهشت در نیکشهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم استانی اردیبهشت تئاتر و اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی طلوع با موضوع آسیب‌های اجتماعی هفته آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر خیابانی همزمان در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان برگزار شد و مورد استقبال بسیار خوب مردم قرار گرفت.

**۲۶ هزار نفر از فیلم‌های سینما هلال زاهدان دیدن کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ هزار نفر از مردم زاهدان فروردین ماه امسال از فیلم‌های اکران شده در سینما هلال دیدن کردند که نشان از علاقه زیاد آنان به این عرصه دارد.

مسگرانی افزود: سالن اشراق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در حال تعمیر است تا بعد از مجهز شدن مدیریت آن به صورت اجاره‌ای به انجمن فرهنگی سینمایی واگذار شود.

**حداقل یک میدان زاهدان باید به نام فردوسی نامگذاری شود

وی با اشاره به فعالیت ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی در سیستان و بلوچستان گفت: نخستین نشست این ستاد با اولویت گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی استاد زبان و ادبیات فارسی هفته آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه شاهنامه به عنوان بزرگترین اثر فردوسی به سیستان و بلوچستان نیاز است حداقل با نامگذاری یکی از میدان‌های شهر زاهدان ارادت مردم این استان را به این استاد فرهیخته نشان دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انجمن شعر و شاهنامه خوانی با کمک مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ۲۵ اردیبهشت با دعوت از سه نفر از اساتید بزرگ شاهنامه خوانی اجرای برنامه دارد.

مسگرانی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی انیمیشن، آوا‌ها و نوا‌های دینی، نمایشگاه مطبوعات شرق کشور، فعال کردن انجمن ادبیات داستانی، ایجاد پلاتو و تجهیز کردن سالن‌های ادارات ارشاد شهرستان‌ها برای پخش فیلم و اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی هنری در ۱۰ شهرستان از جمله مهمترین برنامه‌های امسال این مجموعه است.

وی با تقدیر از نویسندگان استانی گفت: اختصاص اعتبار برای خرید کتاب، برگزاری پنجمین دوره معرفی کتاب سال، اعطای کارت انجمن اهل قلم توسط موسسه خانه کتاب به نویسندگان، حمایت بیمه‌ای و اهدای بن کتاب از شاخص‌ترین حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از این قشر است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار