معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه آبیاری نوین در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد به‌گونه‌ای که امسال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

توسعه آبیاری نوین در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، علی‌مراد اکبری شامگاه دوشنبه در بررسی طرح‌های نوین آبیاری در دشتی، مقابله با کم‌آبی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های نوین آبیاری، کاهش اراضی کشاورزی روباز، افزایش کشت گلخانه‌ای و انتقال کشت‌های روباز به محیط‌های کنترل شده از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی، پیگیری طرح‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر در اجرای طرح‌های آبیاری نوین جهش قابل توجهی در سال‌های اخیر برداشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای سیستم مدرن آبیاری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ طرح نوین آبیاری در ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و نخیلات استان بوشهر اجراء می‌شود که منابع مالی و انسانی آن تامین شده است.

اکبری با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در کشور خاطر نشان کرد: امسال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که بخشی از این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی از تخصیص ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی خبرداد و تصریح کرد: ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی، یک هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی دولت برای اجرای سامانه آبیاری مدرن در ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور اختصلص یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به هوشمند سازی آبیاری در اراضی کشاورزی خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده است.

انتهای پیام/م

۲۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری نوین در بخش کشاورزی اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.