محمد قوامی مدیر کل دفتر کارگزاریهای سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه استاندارد خاصی برای کارگزاریها تعریف نشده است، اظهار کرد کرد: بسته به وضعیت واحدهای اجرایی، استانداردسازی واحدها امری مشکل است.
قوامی با بیان اینکه استانداردسازی واحدهای کارگزاری در دست اجرا است، گفت: هرچند حداقل وضعیت موجود در حال اصلاح است، اما در 5 استان اجرایی شده و این استانداردسازی شامل حال تمام زمینههای موجود در کارگزاریها میشود.
مدیرکل دفتر کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هدف از راهاندازی کارگزاریها، سهولت در دسترسی بیمه شدگان به خدمات تامین اجتماعی است.
وی افزود: دریافت لیست حق بیمه، صدور، تمدید و تعویض دفاتر درمانی، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، بازرسی از وضعیت اشتغال مشمولان بیمه بیکاری، انجام تعهدات کوتاه مدت(اورتزوپروتز) و غیره از جمله خدمات قابل ارائه در کارگزاریها است.
مدیر کل کارگزاریهای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه فضاهای موجود باید ظرفیت واگذاری فرآیندهای جدید را داشته باشند، گفت: باید فراتر از امور سیستمی و به صورت هدفمند برای کارهای میدانی در حوزه کارگزاریها برنامهریزی کنیم.
قوامی با بیان اینکه انجام بازرسیهای کارگاهی و پیگیری مطالبات را در برنامه عملیاتی کارگزاریها پیش بینی کردهایم، افزود: سه موضوع انجام امور مشاورهای، پیگیری مطالبات و بازرسیها جهت امکان سنجی و نحوه اجرا را به هیأت منتخبین کارگزاریها اعلام کردهایم تا نقطه نظرات و دیدگاهها در این بخشها تجمیع شود و از طریق رایزنی با واحدهای تخصصی بتوانیم واگذاری این امور را در دستور کار قرار دهیم.
انتهای پیام/