سرمربی تیم ملی فوتبال در حاشیه تمرین امروز تیم ملی پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش در حاشیه تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران در مورد اینکه در بازی پرسپولیس مشخص شد دغدغه او در مورد بازیکنان درست است، پاسخ داد: هفت سال گذشته تمام سعیم بر این بوده است در مورد یک باشگاه خاص صحبت نکنم و به این موضوع احترام بگذارم.

وجدانم راحت است

او ادامه‌ داد: البته در زندگی مطلب مهمی را که یاد گرفته‌ام این است که نسبت به مسائلی که تفاوت ایجاد نمی‌کند دید بی تفاوتی داشته باشم و همواره تلاش کنم درباره موضوعاتی که نمی‌توانم آنها را تحت کنترل داشته باشم بی‌تفاوت باشم.

مهمترین مسئله سلامتی دوست عزیزم فرگوسن است

کی روش در ادامه گفت: وقتی دارید سوال می پرسید که آیا از شرایط رضایت دارید و همه چیز خوب است می خواهم درباره این مسئله صحبت کنم که سلامتی مهمترین مطلب است. در حال حاضر تنها مسئله ای که باعث شده در فکر فرو بروم سلامتی دوست عزیزم آلکس فرگوسن است. امیدوارم او هر چه زودتر به بهبودی کامل برسد. نوع جنگیدن فرگوسن با این بیماری را تحسین میکنم و حمایت خانواده اش از او نیز ستودنی است. البته امروز خبرهای خوبی شنیدیم که حال او بهتر از قبل شده است و از این بابت خوشحالم.

کی روش: درباره موضوعاتی که نمی‌توانم آن‌ها را کنترل کنم، بی‌تفاوت هستم

یاد گرفته ام که هیچگاه درباره عملکرد مربیان باشگاه ها صحبت نکنم

کی روش در مورد آماده سازی تیم ملی هم گفت: حالا باید درباره روند آماده سازی تیم ملی صحبت کنیم و هیچ وقت تاکنون پیش نیامده که بخواهم درباره مربیان یا باشگاه ها حرف بزنم. در گذشته و در این هفت سال یاد گرفته ام که هیچگاه درباره عملکرد مربیان باشگاه ها حرفی نزنم. من فقط درباره وظایف و تعهدات خودم می توانم بگویم که آن هم آماده سازی تیم ملی برای حضوری موفق در جام جهانی روسیه است. اگر این شرایط هیچ تفاوتی برای مسئولان فوتبال و ورزش ایجاد نمی کند چرا باید من را تحت تاثیر قرار دهد؟

با کمال احترام همیشه گفته ام و بار دیگر تکرار می کنم بازیکنانی که داخل کشور بازی می کنند احتیاج به یک آماده سازی خاص دارند تا آماده حضور در جام جهانی باشند، البته این نظر خاضعانه بنده است. اگر فدراسیون فوتبال و مسئولان لیگ و مسئولان ورزش کشور با این نظر بنده موافق نیستند، دیگر باید بپذیرم که من هم موافق این کار نیستم. حرفی که می زنم، نمی دانم برای آن گریه کنم یا بخندم. همان طور که می دانید صحبتی که در یک سال گذشته انجام شده اینکه اولویت اول فوتبال و ورزش کشور حضور قدرتمندانه و آماده سازی مناسب تیم ملی در جام جهانی است. آیا این درست است یا نه و آیا شما خبرنگاران این را شنیده اید یا خیر؟

کی روش افزود: آقایان بیایید با واقعیت روبرو شویم. اگر لیگ امسال در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه به پایان رسید و فینال جام حذفی هم در آن تاریخ برگزار شد، این فشردگی برنامه لیگ به دلیل برگزاری تیم های ملی بود تا ما برنامه هایمان را به درستی پیش ببریم، شما بفرمایید آیا این درست است یا نه اما من فکر نمی کنم این گونه باشد. لیگ امسال هفتم اردیبهشت ماه تمام شد فقط به این دلیل که باشگاه هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند از این فرصت استفاده کنند که فقط تمرکز خود را روی این مسابقات بگذارند. لیگ در آن تاریخ تمام شد برای این که تمام بازیکنان تمرکز خود را روی راند یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارند. مطمئنا این اتفاق برای تیم ملی انجام نشد. این ها واقعیت ها و حقایقی است که متاسفانه با آن روبرو هستیم. متاسفانه AFC با درخواست من و فدراسیون فوتبال موافقت نکرد.البته اگر قرار بود تصمیم این گونه گرفته شود بهتر بود لیگ را سه هفته بعد ادامه می دادیم تا این قدر فشردگی در لیگ ایجاد نشود.

کی روش: درباره موضوعاتی که نمی‌توانم آن‌ها را کنترل کنم، بی‌تفاوت هستم

تعطیلی مسابقات لیگ بیشتر برای باشگاه ها بود نه تیم ملی

سرمربی تیم ملی ادامه داد: اینها حقایقی است که ما با آن روبرو هستیم و من شخصا موافق این امر نیستم. متاسفانه با شرایط دشواری روبرو هستیم و این شرایط چیزی نیست که ما مربیان یا باشگاه ها بخواهیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم. اما با این حال متاسفانه تصمیمی که گرفته شد این بود که لیگ در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه تعطیل شد تا باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا با قدرت تمام برابر حریفان آسیایی شان صف آرایی کنند و حقیقتا اتفاقی که افتاد این بود برنامه ای که برای تیم ملی در نظر گرفته شود برای تیم ملی نبود بلکه برای باشگاه ها بود.

بحث تمدید قراردادم در تیم ملی مربوط به الان نیست

سرمربی تیم ملی درباره ادامه همکاری با این تیم در جام ملت های آسیا، خاطر نشان کرد: این موضوع دیگری است که الان به مسائل حال حاضر ما ارتباطی ندارد.

او درباره شرایط تیم ملی و آیا اینکه انتظاراتش برآورده شده است یا خیر، گفت: وقتی شما یک آماده سازی فوق العاده دارید مستحق این هستید که یک نتیجه خوبی کسب کنید و چنانچه آماده سازی بد باشد نباید توقع داشت نتایج آیده آل کسب کرد. این واقعیت زندگی است. گاهی اوقات خدا یک جایزه به شما میدهد اما ما با این وجود ما نباید منتظر این هدیه باشیم که از طرف خداوند به ما می رسد اتفاقا باید نگاه واقع گرایانه به این موضوع داشته باشیم.چندی قبل مصاحبه ای را از کرانچار خواندم که میگفت کی روش وقت کافی برای آماده سازی دارد. اما همان طور که دیدیم این اتفاق نیفتاد.

با 37 سال تجربه مربی گری و 4 دوره حضور در جام جهانی شاید من اشتباه می کنم!

سرمربی تیم ملی با کنایه ادامه داد: البته شاید من اشتباه می کنم زیرا تنها ۳۷ سال سابقه فوتبال دارم و تنها چهار دوره حضور در جام جهانی را تجربه کرده ام. اعتقاد من این است که بازیکنانی که در لیگ های آفریقایی و آسیایی بازی می کنند احتیاج به آماده سازی بالاتری تری دارند اما احتمالا من اشتباه می کنم. مسبب این اتفاقات تنها AFC است زیرا آن ها این برنامه ریزی را انجام دادند و همین موارد است که باعث می شود تا به برنامه هایی که در نظر گرفته ایم لطمه وارد شود.

مخصوصا در سالی که مهم است منتهی به جام جهانی می شود، اما بهتر است این سوال را از AFC بپرسید. شما یک جنتلمن ایرانی در AFC دارید که نایب رئیس AFC است. شما باید از کفاشیان بپرسید که چرا AFC مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا را در این تاریخ منتهی به جام جهانی برگزار کردند.

کی روش: درباره موضوعاتی که نمی‌توانم آن‌ها را کنترل کنم، بی‌تفاوت هستم

تفکر AFC این است که ایران و عربستان به اندازه اسپانیا و پرتغال به زمان نیاز دارند

سرمربی پرتغالی تیم ملی در ادامه صحبت هایش گفت: احتمالا این درست است که کنفدراسیون فوتبال آسیا این تفکر را دارد که بازیکنان ایران، عربستان و دیگر بازیکنان آسیایی به همان سطح از آمادگی نیاز دارند که بازیکنان تیم هایی مثل اسپانیا و پرتغال که بازیکنانشان در تیم هایی همچون رئال مادرید، بارسلونا و منچستر یونایتد و دیگر تیم های بزرگ اروپایی بازی می کنند. بازیکنان ما که در لیگ مان مقابل نفت تهران بازی می کنند، به همان سطح از آمادگی احتیاج دارند. در پنجره قبلی بازی های دوستانه ای که گذشت پنج تیم آسیایی که جواز حضور در جام جهانی را کسب کردند ۱۰ بازی دوستانه انجام دادند که تنها نتیجه مثبت آن ثبت یک پیروزی برای ایران بود و در ۹ بازی دیگر نتایج خوبی توسط کشورهای آسیایی راه یافته به جام جهانی حاصل نشد اما هنوز AFC اعتقاد دارد که این سطح آماده سازی کافی است.

وقتی اشتباه می کنم خوشحال نیستم

بعدش شما می آیید از من سوال می پرسید که آیا خشنودم از این بابت یا خیر که من باید بگویم چرا نباید خوشحال باشم؟ من خیلی خوشحال هستم. آیا مقصر بنده هستم یا آیا وظیفه بنده بود؟ من وقتی اشتباه می کنم خوشحال نیستم و وقتی تصمیم اشتباه می گیرم خیلی ناراضی و ناخوشایند می شوم زیرا وظیفه من خدمت به تیم ملی و خدمت به هواداران ایران است. هر باری که اشتباه می کنم نمی توانم شب بخوابم. مسئولیت من این نیست. هنوز اشتهایم سر جایش است. خدا را شکر سلامت هستم و نقطه نظر و شوخ طبعی من بهتر از گذشته است. من فقط از این ناراحت می شوم که از من استفاده کردند تا یک برنامه مدونی برای آماده سازی تیم ملی آماده کنیم و بعد من کارم را برای آماده سازی انجام می دهم و بقیه می آیند از منفعت آن استفاده می کنند و برنامه کامل به آنها تعلق می گیرد. اگر شما یک ماه کار کنید و حقوق شما را به شخص دیگری بدهند چه احساسی پیدا می کنید؟ این احساسی است که من الان دارم.

 سرعت بازی اسپانیا و پرتغال با فوتبال ایران متفاوت است

کی روش افزود: اعتقاد من این است که در چهار سال گذشته پیشرفت بسیار خیلی خوبی داشتیم. جام جهانی یک تورنمنت بسیار سطح بالایی است با کمال احترام باید تاکید کنم ۹۹ درصد از افرادی که درباره تیم ملی صحبت می کنند و مسائل مختلف را بازگو می کنند هیچ گاه در مقابل اسپانیا و در این سطح بازی نکردند و تجربه آن را ندارند. من پرتغال و رئال مادرید و منچستر را تمرین دادم. واقعیت این است که سرعت آن بازی ها با سرعت لیگ ما بسیار فرق دارد. اما زمانی که رئال مادرید را از تلویزیون می بینید که آن هم فقط می توانید نیمی از زمین را ببینید شاید فکر کنید که سرعت بازی بسیار کم است. رئال مادرید یا اسپانیا را باید در آن ۱۰۰ متر ببینید. متاسفانه در تلویزیون و همچنین بازی های کامپیوتری پسر من هم میتواند گاهی اوقات بارسلونا و اسپانیا را با شکست مواجه کند. من هم دیروز در بازی کامپیوتری مقابل اسپانیا شکست خوردم.

او درباره اجازه ندادن برانکو به سید جلال حسینی در تمرین تیم ملی و حضور در کشور امارات گفت: این سوالات را باید از ریاست فدراسیون فوتبال مهدی تاج بپرسید. من نمی خواهم درگیر مسائل مشکل سازی که خواهد شد با مربیان و باشگاه ها صحبتی را انجام دهم. نمی خواهم جزئی از این بحث ها باشم. یک بار دیگر تکرار می کنم شرایط دشواری برای همه ما است.

هیچ کسی در فوتبال ایران دلسوزتر از من برای باشگاه ها نبود

او در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کسی در فوتبال ایران دلسوزتر از من برای باشگاه ها نبود. 2 سال پیش نشستم و تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را مطالعه کردم و سعی کردم از منافع آنها در این رقابت ها دفاع کنم. این در حالی است که هیچ کسی پیش از من این کار را انجام نداد. یک بار دیگر تکرار می کنم که مسبب اصلی این اتفاقات AFC است به خاطر اینکه ما متاسفانه تحت چتر دیکتاتوری مسئولان اداری AFC قرار گرفته ایم دیکتاتوری که آنها به راه انداخته اند. منافع فوتبال الان در کار نیست، اگر منافع فوتبال در کار بود نباید مرحله یک هشتم نهایی الان برگزار می شد. اگر من مربی استقلال بودم فکر می کردید چه کار می کردم؟ وظیفه من این بود که از منافع استقلال دفاع کنم. اگر مربی استقلال نه هر باشگاه دیگری بودم وظیفه من این است که از منافع باشگاهم دفاع کنم. من هم مربی تیم ملی پرتغال بودم و هم مربی تیم منچستر. وقتی مربی تیم ملی هستی از منافع تیم ملی دفاع می کنی و وقتی مربی منچستر یونایتد بودم از منافع این باشگاه دفاع می کردم. چیزی که ما می خواهیم که بازیکنان در فرم و حالت بسیار خوبی باشند. مقصر این اتفاقات قطعا AFC است زیرا دوست نداشت از منافع پنج تیم آسیایی حاضر در جام جهانی دفاع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیدرعلی
۲۲:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سرمربی فقط وفقط کارلوس کیروش ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی رفت قدرش را بعد می‌دانند که دلسوز بود وپاک نترس.غیرتی فوتبال ایران را متحول کرد اول آسیا شدیم ولی کسی تشکر نکردوفقط زدن براس بدبخت حسادت کردن .تهمت.بداخلاق.زورگود.درصورتیکهذچقدربازیکن گمنام وایرانی و دورگه معرفی کرد مربی وطنی اگه بودهمان پیرها را می‌برد ومیباخت و برمیگشت می‌گفت معذرت انشاالله دوره بعد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
دلسوزی فقط هواداران تیم ملی ایران
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا کنه بعد از جام جهانی یکی از مربیان ساخت تولید کشورمون مثل آقایان درخشان مایلی کهن یا قلعه نوعی سرمربی ایران بشن تا به روزهای اوجمون برگردیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدانکنه مربیان داخلی که گفتید خوب نیستن
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۵:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط کیروش میتونه به فوتبال ایران کمک کنه اززمان کیروش تیم ایران رده اول اسیا ست واگر در مسابقات اسیایی دوره گذشته اشتباه داور بازی ایرا ن وعراق که به ناحق بازیکن تیم ایران اخراج نمیکرد ایرا ن قهرمان اسیا بود کیروش به تیم ملی ایرا ن روحیه داده مردم ایران کارلوس رو دوست دارند ودوست دارند بازهم سرمربی ایران باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا درست میگه. سرعت بازی ما با اسپانیا خیلی فرق داره. مثله بنز در مقابل پیکان وانت.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیکان نه فرقون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیش به سوی قهرمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام به کارلوس کیروش عزیز واقعآ شما با جان و دل کار می کنید و هرحرفی را که می زنید کسی قبول نمی کند و در آخر زمانی متوجه می شویم که کار از کار دیگه گذشته من اگر جای شما باشم بعد از جام جهانی دیگر با فدراسیون فوتبال همکاری نمی کردم و اعتبار خود را زیر سوال نمی بردم زمانی که گفتید بازیکنان لیگ ایران آماده نیستند
آخرین اخبار