عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران موظف است تا لایحه برنامه عملیاتی مقابله و واکنش اضطراری در هنگام وقوع زلزله تهران را تهیه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران پیشنهاد الزام شهرداری برای تهیه لایحه برنامه عملیاتی مقابله و واکنش اضطراری در هنگام وقوع زلزله تهران ظرف ۳ ماه آینده را در صحن علنی مطرح کرد.

وی افزود: شهرداری موظف است این لایحه را برای تصویب نهایی به شورا ارسال کند.

گفتنی است، کلیات این طرح با ۱۲ موافق و ۴ مخالف به تصویب رسید.

سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شورای استان‌ها باید پیگیر لایحه مدیریت یکپارچه شهری با مدیریت بحران باشد، گفت: به جای صرف وقت برای مناقشات بین بخشی مدیریت بحران شهری با سایر بخش‌ها، لایحه مدیریت یکپارچه شهری در کنار مدیریت بحران در قالب طرح یا لایحه از سوی شورای عالی استان‌ها پیگیری شود.

وی خطاب به صدراعظم نوری گفت: چرا در طرح الزام شهرداری تهران برای تهیه برنامه عملیاتی واکنش اضطراری در مواقع بحران فقط به حوادث طبیعی در شهر تهران اشاره شده است، چرا از میان بلایای طبیعی تنها زلزله مورد توجه قرار گرفته است؟

رسولی با اعلام مخالفت با این طرح گفت: در این طرح از شهرداری درخواست شده تا لایحه ای درباره ضرورت واکنش اضطراری برای مقابله با زلزله تهیه کنند. شهردار مسئولیت مدیریت بحران در تهران را بر عهده دارد، اما به دلیل نبود مدیریت یکپارچه اختیارات کامل ندارد، در حالی که در سایر شهرها استانداران مسئول بحران هستند و دایره اختیاراتشان وسیع است و می‌توانند به عالی‌ترین رده‌های نیروهای نظامی دستور دهند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: تا زمانی که اختیارات به صورت کامل به شهردار واگذار نشود، واگذاری مدیریت بحران به شهردار تهران اشتباه است.

وی خاطر نشان کرد: به جای صرف وقت برای مناقشات بین بخشی مدیریت بحران شهری با سایر بخش‌ها، لایحه مدیریت یکپارچه شهری را در کنار مدیریت بحران به صورت یکپارچه پیگیری کنیم.

سید آرش حسینی میلانی عضو دیگر شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انتظار افکار عمومی ایمن‌سازی شهر در برابر زلزله است، در موافقت با این طرح گفت: در دی ماه سال گذشته زلزله‌ای در شهر تهران رخ داد و پس از آن شهرداری تهران اقدامات فشرده‌ای انجام داد و در آسیب شناسی صورت گرفته الزام بیان این طرح مطرح شد.

وی با بیان اینکه اگر در این طرح دقت کافی صورت گیرد و به طور مشخص وارد جزئیات این طرح شویم، مشاهده می‌کنیم در این طرح انتظارات شورا بیان شده است، گفت: حتی مشخص شده که در چه فاصله زمانی به کدام یک از انتظاراتمان می‌رسیم.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تمرکز این طرح در ایجاد انضباط لازم برای آمادگی در برابر بحران در مجموعه شهرداری است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار