ضرورت کم شدن پیک بار مصرف برق در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت:توانیر شرکت توزیع برق استان را موظف کرده 10 درصد پیک بار مصرف در اردبیل باید کم شود.

حسن محمدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  افزود: زمان اوج پیک بار برای ادارات و دستگاههای اجرایی استان ساعت 12 ظهر تا 16 بعد از ظهر و برای واحدهای تجاری و خانگی 19 الی 23 شب می باشد و مصرف کنندگان باید سعی کنند در این ساعات از مصارف غیر ضروری و پر مصرف پرهیز کنند.

وی از تشویق واحد های صنعتی استان که اقدام به مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار می کنند، خبر داد و گفت: این شرکت پارسال 10 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی که در در زمان اوج پیک بار همکاری کرده پاداش داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل حذف لامپ های رشته ای ، استفاده از لامپ های ال ای دی و کم مصرف به همراه خاموش کردن لامپ های اضافه و همچنین تغییر زمان استفاده از جارو برقی، اتو و ماشین لباس شویی و ظرفشویی به ساعات غیر پیک بار را از جمله توصیه های مهم برای شهروندان عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: با افزایش مصرف در تابستان، صرفه جویی در مصرف برق در تمام اوقات شبانه روز بویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری می باشد.


وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که به اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن کمک می کند استفاده از سیستم روشنایی با بازده بالا ، بکار گیری تجهیزات خانگی و ساختمانی با بازده بالا، بکارگیری کابل ها با تلفات کمتر و به کار گیری موتورهای الکتریکی و تجهیزات با بازده بالا می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: کاهش هزینه تولید برق، بهبود ضریب بار، به تعویق انداختن احداث نیروگاههای جدید موردنیاز، کاهش هزینه برق مصرفی در صنایع ناشی از کنترل بار در زمان اوج مصرف ، کاهش هزینه های مرتبط باتولیدکنندگان در صنایع و کاهش قیمت تمام شده کالا به منظور ایجاد سیاست های مناسب در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی از جمله مزایای مدیریت مناسب مصرف برق است.

محمدی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی و برق کاهش هزینه تولید را به دنبال دارد، افزود: هزینه کمتر با استفاده بهینه برق امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: مصرف بی رویه برق در واقع اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه کشور است و همه باید تلاش کنند با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از این نعمت خدادادی استفاده درست و بهینه شود تا سرمایه کشور هدر نرود.

انتهای پیام/ع

صرفه جویی در مصرف برق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.