سرمربی تیم ملی تنیس روی میز:

پس از ۴۰ سال موفق به صعود به رنکینگ یک تنیس روی میز شدیم

جمیل لطف الله نصب گفت: پس از ۴۰ سال با تلاش‌های بی وقفه برای اولین بار موفق به صعود به رنکینگ یک تنیس روی میز شدیم.

لطف الله نصب:پس از 40سال موفق به صعود به دسته یک شدیمجمیل لطف الله نصب سرمربی تیم ملی تنیس روی میز آقایان کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم ملی در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشت و با بازی‌های منسجم و هماهنگ و تمرینات بی وقفه پس از ۴۰ سال توانست برای اولین بار به دسته یک جهان صعود کند و برای کشورمان تاریخ ساز شود که این دستاورد افتخار بزرگی است.

او درباره نتایج دور از انتظار نیما عالمیان ملی پوش با سابقه تیم ملی تنبس روی میز در این رقابت‌ها گفت :عالمیان علی رقم تلاش‌ها و بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشت ۶ پیروزی و ۵ باخت را به ثبت رساند و در گیم‌ شماری نیز ۲۴ گیم پیروز شده و ۱۸ گیم شکست خورده داشت، عالمیان در برابر ۵ تیمی که با شکست مواجه شد. نیما می‌توانست با کمی دقت به راحتی در مقابل حریفان خود به پیروزی برسد.

لطف الله نصب در ادامه درباره علت قرار ندادن نوروزی کاپیتان تیم ملی کشورمان در سه دیدار ابتدایی اظهار کرد: در سه دیدار ابتدایی طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام شده بود امین احمدیان جایگزین نوروزی به رقابت پرداخت. که علت این جابه جایی و نبود نوروزی در سه بازی اول، کم سن وسال بودن و انگیزه بیشتر امین احمدیان بوده است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز آقایان کشور درمورد برنامه‌ها و مسابقات پیش روی تیم ملی گفت: حدود ۱۰ روز دیگر تیم ملی به مسابقات هنگ کنگ اعزام خواهد شد و بلافاصله بعد از آن به رقابت‌های چین خواهد رفت که برای این مسابقات آمادگی کامل دارد، بعد از این مسابقات ملی پوشان به اردو‌های داخلی خواهند رفت وطی مذاکرات انجام شده تلاش براین است تیم ملی به اردو‌های خارج از کشور نیز اعزام شود.

او در ادامه گفت:فدراسیون در حد توانش حمایت‌های بسیار خوبی از تیم ملی داشته است و نتیجه‌ای که امسال به دست آوردیم حاصل 2 سال زحمات فدراسیون و ملی پوشان و کادر فنی است و تشکر می‌کنم از فدراسیون تنیس روی میز.

جمیل لطف الله نصب در انتها درباره وضعیت تیم ملی برای مسابقات آسیای جاکارتا بیان کرد:در مسابقات آسیایی جاکارتا تیم‌های درجه یک چهان حضور دارند و رقابت بسیار سخت است، اما تیم ملی شانس زیادی برای گرفتن سکو ومدال دارد و می‌تواند به جزچین و ژاپن که بسیار سر سخت هستند باقی حریفان خود را شکست دهد.

گفتنی است رقابت‌های تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان عصر (یکشنبه) در شهر هالمستاد سوئد به پایان رسید، رده‌بندی همه تیم‌ها مشخص شد.
در این مسابقات تیم مردان ایران توانست جواز صعود به دسته اول را کسب کند و در نهایت در رده ۲۶ قرار بگیرد.

در این دوره جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی بادانش تیم ملی، ۵ ملی‌پوش به نام‌های نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی، امین احمدیان و میعاد لطفی را انتخاب کرد که به جز میعاد لطفی، سایر نفرات در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند و با حریفان رقابت کردند.

تیم کشورمان ۵ بازی در مرحله گروهی و ۳ بازی در مرحله حذفی داشت که حاصل تلاش بازیکنان، کسب ۶ برد و ۲ باخت بود. ایران در مرحله گروهی فقط یک باخت آن هم با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ مقابل قزاقستان را تجربه کرد و در نهایت با گیم‌شماری بهتر نسبت به حریفان در صدر گروهش ایستاد.

نتایج تیم ملی در مرحله گروهی به شرح زیر است:

ایران ۳ - پورتوریکو صفر

ایران ۲ - قزاقستان ۳

ایران ۳ - آمریکا ۲

ایران ۳ - اسپانیا صفر

ایران ۳ - لوکزامبورگ صفر

تیم ملی کشورمان در مرحله حذفی با ۲ برد مقابل هلند و اوکراین و یک باخت برابر مجارستان، در نهایت توانست برای نخستین بار به رقابت‌های دسته اول صعود کند. در این سه بازی مجموعاً ۸ برد و ۴ باخت به ثبت رسید و نیمی از پیروزی‌ها سهم نوشاد و ۲ برد نیز در کارنامه نیما و نوروزی ثبت شد. سهم شکست‌ها نیز ۲ بار برای نیما و یکبار برای نوشاد و نوروزی بود.

باید گفت: نوشاد عالمیان عملکرد بسیار خوبی داشت و در مجموع در ۳۳ گیم برنده و در ۱۱ گیم بازنده شد که آمار قابل توجهی است. بدون شک اوج درخشش نوشاد در دیدار با آمریکا بود که ۲ برد به دست آورد؛ آن هم در دیداری که اگر تیم ملی نتیجه نمی‌گرفت، رویای صعود به دسته اول رنگ می‌باخت. نوشاد همچنین در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل اوکراین نیز ۲ پیروزی کسب کرد تا ایران ۳ بر یک برنده شده و جواز صعود به دسته اول را کسب کند.

انتهای پیام/

صعود ملی پوشان تنیس روی میز به دسته یک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار