رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: تیم ملی فوتسال بانوان شایسته آن است تا به همراه سرمربی خود به قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا برسد.

ترابیان:پتانسیل قهرمانی در تیم ملی فوتسال بانوان وجود داردعباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با عملکرد تیم ملی بانوان فوتسال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت:همگی می‌دانند تیم ملی کشورمان توانسته است همراه با یک سرمربی توانا، کادر فنی قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا بدرخشد و به عنوان تیم اول از گروه خود به دور بعدی این مسابقات راه یابد. از قبل نیز این موفقیت را در تیم ملی فوتسال بانوان می‌دیدم، اما هر تیمی برای رسیدن به موفقیت در مسیر خود به یک سرمربی توانا نیاز دارد تا تیم را با حضور خود تقویت کند و استعداد‌های خود را نشان دهد. شاهد آن بودیم زمانی که مظفر در تیم ملی حضور یافت و تمامی استعداد‌ها و دانش‌های جهانی و آسیایی خود را در اختیار ملی پوشان جوان ما قرار داد، این تیم توانست نتایج بسیار خوب و قابل قبولی را کسب کند.

رئیس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی افزود: امروز ژاپنی‌ها با من ارتباط تلفنی را برقرار کردند و در این گفتگو نگرانی خود را در رابطه با قهرمانی تیم ملی قوتبال بانوانمان در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کردند. آن‌ها می‌خواستند بدانند در صورتی که تیم ملی بانوانمان قهرمان این رقابت‌ها شود، آیا به المپیک خواهد رفت که من به عنوان مسئول کمیته فنی فوتسال خیال آن‌ها را راحت کرده و حضور تیم امید فوتسال پسران را به عنوان نماینده کشور ایران در مسابقات جام جهانی آرژانتین به آن‌ها اعلام کردم.

کمک‌های صانعی به تیم ملی بانوان بسیار زیاد بوده است

ترابیان بیان کرد: کمک‌های صانعی به تیم ملی بانوان بسیار بوده است و با حضورش در میان تیم ملی فوتسال اعتماد به نفس بسیاری به بازیکنان می‌دهد و حضور این چنینی مربیان می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

او در رابطه با تیم ملی فوتسال امید آقایان کشورمان گفت:تیم ملی امید فوتسال آقایان توانسته بسیار عالی عمل کند و صدای رسایی را به دیگر نقاط جهان برساند و دیگر کشور‌ها نیز روی تیم ملی کشورمان حساب باز می‌کنند و آن را به عنوان یکی از قدرت‌های جهان می‌شناسند به عنوان مثال تیم ملی امید کشورمان توانست در تورنمنت ۴ جانبه ایتالیا، میزان و تیم ملی اسلونی را با نتیجه‌ای فوق العاده شکست دهد و قهرمان این تورنمنت اروپایی شود. حتی می‌توانم اعلام کنم اگر با تیم ملی فرانسه دیداری را ترتیب می‌دادیم باز پیروز میدان بودیم.

ترابیان افزود: اعتقاد دارم تیم ملی کشورمان می‌تواند به روی سکوی قهرمانی در المپیک جهانی آرژانتین (بونس آیرس) بایستد و سبب افتخار کشورمان در جهان شود.

از فدارسیون فوتبال تشکر می‌کنم

ترابیان در رابطه با کمک‌های فدراسیون فوتبال گفت:باید از فدارسیون فوتبال تشکر ویژه‌ای را کرد. تمام برنامه‌هایی که از طریق کمیته فنی و یا مسئولان تیم ملی فوتسال بانوان به فدارسیون پیشنهاد شد همگی با موافقت روبرو شد و فدراسیون فوتبال برای تیم ملی بانوان کشورمان سنگ تمام گذاشته است. حتی یک پیشنهاد نیز موافقت نشد و ما شاهد آن بودیم که تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان دو بازی با اوکراین و ازبکستان قبل از اعزامشان به مسابقات قهرمانی آسیا داشتند و روحیه‌ی بسیاری از این طریق به تیم ملی تزریق شد.

حضور لژیونر فوتسال ایران در سراسر جهان خوشحال کننده است

ترابیان خاطر نشان کرد: این موضوع که بسیاری از بازیکنان لیگ برتر فوتسال به تیم‌های خارجی می‌روند و به فعالیت می‌پردازند بسیار خوشحال کننده است و به نوعی فوتسال ایران را به رخ دیگر کشور‌ها می‌کشد. البته باید بگویم در لیگ برتر فوتسال کشورمان بازیکنان با استعداد بسیاری وجود دارد و این موضوع که بازیکنان به کشور‌های دیگر برای فعالیت می‌روند نمی‌تواند سبب افت کیفیت لیگ برتر شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مربیانی همانند حسین شمس و بسیاری دیگر نیز که برای آموزش مربیان به دیگر کشور‌ها می‌روند توانسته اند در تمامی دوره‌ها به کشورشان خدمت کنند و چیز‌هایی را که می‌دانند به دیگران اموزش دهند. حتی من نیز به عنوان آموزش دهنده و مربی به سایر کشور‌ها میروم وسبب افتخار میهنم خواهم شد.

انتهای پیام/

اظهارات ترابیان در رابطه با شرایط کلی فوتسال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار