سامانه احراز اصالت هویت برخط عصر امروز با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه احراز اصالت هویت برخط با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز رونمایی شد.

گفتنی است؛ "سامانه احراز اصالت هویت برخط" در واقع منجر به حذف کپی کارت ملی و شناسنامه در تمامی دستگاه‌های دولتی می‌شود و شهروندان دیگر برای مراجعه به ادارات نیازی به تهیه کپی در مدارک هویتی نخواهند داشت.

شایان ذکر است که از جمله مزایای این طرح تکریم ارباب رجوع، سهولت در خدمت رسانی به مردم، افزایش رضایت شهروندان، کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی، کمک به پیشگیری و مقابله با جعل اسناد هویتی، شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری است.

بر این اساس طرح حذف کپی کارت ملی و شناسنامه به صورت پایلوت در سه استان سمنان، قم و خوزستان از فردا آغاز می‌شود و شهروندان این سه استان برای انجام امور اداری خود دیگر نباید از کارت ملی و شناسنامه رونوشتی تهیه کنند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ارتباط ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: استان خوزستان در اجرای دولت الکترونیکی پیشتاز بوده و در این زمینه پروژه‌های متعددی را اجرا کرده است.

شریعتی اضافه کرد: حذف اخذ کپی از مدارک هویتی اولین بار به عنوان طرح پژوهشی در استان خوزستان در سال 94 آغاز شد و با همکاری سازمان ثبت‌احوال و نهاد ریاست جمهوری زیرساخت‌های آن را بررسی کردیم و در سال 95 پیاده‌سازی شد.

در ادامه سید مهدی صادقی استاندار قم در مراسم رونمایی از سامانه احراز اصالت هویت برخط گفت: خوشبختانه استان قم اقدامات خوبی را در زمینه دولت الکترونیک انجام داده است و اکنون با رونمایی از این طرح ما 91 دستگاه و سازمان زیربط را تحت پوشش قرار دادیم.

وی تاکید کرد: با حذف کپی مدارک هویتی صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌ها انجام می‌شود و کار مراجعه‌کنندگان نیز آسان‌تر خواهد شد.

سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان نیز در این مراسم بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح گام‌های خوبی را در جهت کاهش بروکراسی اداری و رضایت مردم برداریم. بر اساس وعده مقامات وزارت کشور تا عید سعید فطر حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای مراجعه‌کنندگان به ادارات در کل کشور اجرا می‌شود و تا 22 بهمن نیز کپی تمامی مدارک از جمله گذرنامه، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و ... از نظام اداری کشور حذف خواهد شد.

همچنین شهروندان بعد از اجرای این طرح می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره 50002039 هرگونه تخلفات دستگا‌ه‌ها در زمینه اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار