رئیس بسیج جامعه زنان گفت: امسال حدود 12 عنوان کتاب در خصوص تاثیراتی که قرآن کریم بر روی کودکان دارد منتشر کرده ایم.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در شور و نشاط تاثیرگذاری در حال برگزاری است، گفت: تمرکز انتشارات لشکر فرشتگان بر روی زنان شهید کشور است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 7 هزار شهید زن در کشور داریم که هر کدام از آنها اسطوره و قهرمان ملی هستند، ادامه داد:باید درباره تک تک آنها  کار فرهنگی انجام شود از این رو امسال چند عنوان کتاب جدید در خصوص این شهدای گرانقدر به نمایشگاه کتاب عرضه کرده ایم.

رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص تفاوت این دوره از حضور انتشارات لشکر فرشتگان با دوره های قبل بیان کرد: امسال حدود 12 عنوان کتاب در خصوص تاثیراتی که قرآن کریم بر روی کودکان دارد منتشر کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دو جلد کتاب نیز به زبان های انگلیسی و عربی منتشر کرده اند، بیان کرد: امسال کتابی از دیدگاه ها و نظرات حضرت امام  خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره زن و خانواده ارائه کردیم که قابل قبول و مورد استفاده مخاطبان بوده است.

اصلانی افزود: درباره زن نه شرقی، نه غربی که مقام معظم رهبری به عنوان الگوی سوم به آن اشاره کرده اند، یک عنوان کتاب جدید داریم که پیام مقام معظم رهبری به کنگره 7000 شهید زن کشور است و جزءکتاب های برتر محسوب می شود.

عرضه کتاب های جیبی با عنوان زندگی نامه شهدای زن در نمایشگاه هفته دفاع مقدس

وی با بیان اینکه سعی می کنیم عناوینی از زندگی نامه شهدای زن در قالب کتاب های جیبی در نمایشگاه هفته دفاع مقدس منتشر کنیم، ادامه داد: تهیه این کتابچه ها برای دانشجویان و دانش آموزان راحت تر است و از این طریق می توانند با برخی از شهدای گرانقدر آشنا شوند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: فکر می کنم در زمینه فضاسازی و تاثیر گذاری کتاب باید به ویژه از طریق ساخت مستند، فیلم، سریال و حتی انیمیشن برای کودکان باید بیشتر کار کنیم شاید این شیوه بهترین مقدمه برای ترویج فرهنگ مطالعه و نزدیک کردن کودکان با کتاب باشد.

وی تصریح کرد: درعین حال جامعه هنری با ساختن کارهای فاخر می تواند تاثیر زیادی بر این موضوع داشته باشند.

اصلانی در ادامه ضمن اشاره به سخن حضرت امیرالمومنین(ع) گفت:  انس با کتاب بسیاری از غم ها را از بین می برد و به دانش و آگاهی انسان کمک می کند و همچنین انسان را توانمند می سازد تا در اجتماع فرد موثری باشد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور درباره راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی توضیح داد: می توان سلسله مستنداتی از کسانی که انس با کتاب زندگی شان را متحول کرده است تهیه شود تا نسل جوان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی همچنین گفت: ما در سال گذشته بیش از 10 مورد مسابقه کتابخوانی از طریق فضای مجازی برگزار کردیم که استقبال بسیار خوبی شد و هزاران خانم در این مسابقات شرکت کردند و کتاب های خوبی در حوزه زنان دیده و مطالعه شد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت:در حال حاضر در دوره های آموزشی که در سراسر کشور داریم هم دائما روی این مسئله تاکید  و کتاب معرفی می شود.

اصلانی با بیان اینکه ما در دوره های آموزشی که به صورت هفتگی برگزار می شود، بخشی به عنوان فروش بدون فروشنده داریم، بیان کرد:هر شخصی  هر کتابی که نیاز دارد را  انتخاب می کند و هزینه آن را همان جا می گذارد و این روش تاکنون روش بسیار خوبی برای تشویق به مطالعه و کتابخوانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مادر و خانم خانواده اهل کتاب و کتابخوانی باشد قطعا برای سایر اعضای خانواده یک الگو و راهگشا است، ادامه داد: پبشنهاد میکنم خانم ها و مادران حداقل روزی 50 صفحه کتاب بخوانند، این تصمیم قابل اجرا است چرا که دوستان تمرین کرده اند و این امر عملی شده است.

اصلانی در ادامه مشکلات صنف نشر را تشریح کرد و گفت: گرانی کاغذ و توزیع کتاب مشکلات عمومی است که صنف نشر با آن درگیر هستند. اما به نظر می آید اگر مردم به اهمیت کتاب و فرهنگ غنی که در کشور ما وجود دارد پی ببرند بسیاری از مشکلات عرصه کتاب حل خواهد شد.

وی افزود: البته با تمام این اوصاف، ناشران با انگیزه ای وجود دارند مشکلات را پشت سر می گذارند وهیچ وقت مسائل جاری موجب غفلت آنها از دغدغه های فرهنگی نشده است.

اصلانی در پایان خاطر نشان کرد: کارهای زیادی در مدارس، دانشگاه ها و خانواده ها باید آغاز شود و مهمتر از همه این است که ما بتوانیم انس با کتاب را از دوران مهدکودک تقویت کنیم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار