عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: خروج آمریکا از برجام و تمدید نکردن تعلیق تحریم‌ها نقض فاحش برجام است.

خروج آمریکا از برجام نقض فاحش این توافقنامه استمسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: ما همواره برای حل مسائل کشورمان یکی از راه حل‌های اساسی را مذاکره می‌دانیم و درباره بحث هسته‌ای هم در چارچوب مذاکره به سندی بین المللی به نام برجام رسیدیم که یک اراده جهانی پشت آن قرار دارد و کمیته‌هایی از کشورهای مختلف جهت رصد رفتار کشورهای عضو برجام و میزان تعهد آنان به این توافق تشکیل شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طبق گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان ناظر فنی این موضوع، به تعهداتش در برجام عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه با توجه به خروج آ‌مریکا از برجام ما هم متناسب با رفتار ‌آمریکا اقدام خواهیم کرد، تصریح کرد: ‌البته اراده ما در ماندن در برجام و عمل به تعهدی است که دادیم اما خروج آمریکا از برجام و تمدید نکردن تعلیق تحریم‌ها، نقض فاحش برجام است.

وی با بیان اینکه ما سناریوهای متفاوتی را برای مقابله با این اقدام‌آمریکا داریم، تصریح کرد: اگر شرکای اروپایی‌مان تضمین دهند که به تعهدات خود در برجام عمل می‌کنند، ایران مشکلی برای ماندن در برجام ندارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در این شرایط مردم باید بدانند که ایران سال‌هاست که تحریم‌های ظالمانه را سپری کرده است و افکار عمومی دیدند که برای دفاع از حق ملتمان مذاکره کردیم اما چون استکبار جهانی به حقوق ملت ایران و تعهداتش در برجام پایبند نماند، قطعا ما هم پاسخ مناسبی به این تصمیم ترامپ خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
اين نقص برجام را ازطريق مجاري قانوني پيگيري كنيد تا هزينه هاي خروج از امريكا اخذ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خروج آمریکا از برجام نقض فاحش این توافقنامه است!!!!!!!!!
این جمله را باید با آب طلا نوشت تا در تاریخ به یادگار بماند!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار