کمرگ بیله‌سوار 24 ساعته فعالیت می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: با موافقت رسمی سازمان گمرکات کشور کمرگ بیله‌سوار 24 ساعته فعالیت می‌کند.

بهمن حسین‌زاده، معاون هماهنگی  امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های مستمر استاندار اردبیل، کارگروه مرزی کشور در اردبیل برگزار شد و با موافقت رسمی سازمان گمرکات کشور گمرک بیله‌سوار 24 ساعته فعالیت می‌کند و این عمل مبارک در توسعه مبادلات و تردد مسافران در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان تاثیر اساسی خواهد داشت.

وی افزود: در یک ماه نخست امسال به لحاظ ارزشی 150 درصد و به لحاظ وزنی137 درصد صادرات محصولات و کالاهای ایرانی نسبت به زمان مشابه سال گذشته در گمرکات استان افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل با بیان اینکه 24 ساعته شدن فعالیت این گمرک از ضروریات توسعه مبادلات مرزی استان محسوب می‌شود، گفت: این موافقت بعد از 13 سال سبب رونق اقتصادی در منطقه می‌شود و  در آینده نزدیک نسبت به خرید، نصب و تجهیزات پایانه‌های مرزی بیله‌سوار دستگاه‌های ایکس ری خودرویی و ایکس ری کانتینری اقدام می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه توسعه استان در گرو توسعه مبادلات مرزی است، تصریح کرد: پایانه مرزی بیله‌سوار به لحاظ امکانات و کیفیت مناسب بوده و قابلیت ترانزیت روزانه 500 دستگاه خودرو و پنج هزار نفر مسافر را دارد.

وی بیان کرد: بهبود کیفیت و زمان فعالیت گمرک بیله‌سوار سبب ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع بزرگ و واحدهای تولیدی در محدوده شهر بیله‌سوار می‌شود که علاوه بر تضمین صادرات محصولات خود حذف هزینه‌های حمل و نقل گزاف را سبب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل افزود: یکی از مزیت‌های نسبی استان اردبیل امکان ایجاد بستر مناسب تجارت با کشورهای حوزه قفقاز و نیز cis است که می‌تواند عامل مهم رشد و توسعه اقتصادی استان و رفع مشکلاتی مانند بیکاری باشد.

انتهای پیام/ ع

افزایش صادرات محصولات و کالاهای ایرانی از گمرک بیله سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.