انجمن بانوان قرآنی کشور در راستای اهداف و برنامه‌های خود با برگزاری دومین کاروان عتبات عالیات با حضور داوران و قاریان و حافظان منتخب از سرتاسر کشور در دارالقرآن‌های عتبه علوی و حسینی برگزار شد.

اجرای برنامه های قرآنی در دارالقرآن عتبه علوی و حسینیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین کاروان سراسری انجمن بانوان قرآنی کوثر در زیارت عتبات به اجرای فعالیت های قرآنی پرداخت. این کاروان با پنجاه نفر از ده استان سطح کشور و با حضور اساتید، قاریان،مدیران قرآنی،داوران بین المللی با ارائه برنامه های متنوع در عتبات عالیات به اجراپرداخت.

در روز نیمه شعبان در صحن حضرت زهرا(س)، با اجرای فعالیت های قرآنی متنوع برای زائران با همکاری دارالقرآن عتبه علوی برگزار شد. در این مراسم لیلا کریمی ضمن خوشامد گویی اجرای این برنامه را بدست گرفت.

در ادامه ریحانه طاهررحیمی قاری رسمی دارالقرآن استان قدس رضوی در ابتدا با ذکر صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، در استان علوی سوره انسان به روش تحقیق را تلاوت نمود.

بعد از آن ثمین کرم نفر اول رشته ترتیل مسابقات کشوری اوقاف در سال 96، به ابتهال خوانی فرازهایی از دعای ندبه پرداخت.
همچنین در این مراسم زمن عبدالکاظم نفر پنجم سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از کشور عراق به تلاوتی چند از ایات قرآن کریم در صحن حضرت زهرا(س) پرداخت.

در ادامه و بعد از تلاوت نماینده کشور عراق در صحن حضرت زهرا(س)، پروین امیر آبادی رییس انجمن بانوان قرآنی به نمایندگی از بانوان فعال قرآنی کشور با اهدای تقدیرنامه ای تجلیل نمود. همچنین لیلا بایست،زهره مقدسی داوران کشوری جمهوری اسلامی ایران به همراه مطهره فیاض قاری ترتیل کشور عراق، سوره یس را به ترتیل خوانسکرده و بعد از ان گروه تواشیح کوثر ازکشور عراق به همخوانی و اجرای تواشیح پرداختند.

برگزاری همایش همبستگی با خانواده شهدای مدافعین حرمین شریفین عراق

در ادامه حضور کاروان فرهنگی-زیارتی مشترک متشکل از مدیران کشوری انجمن قرآنی بانوان کشور,همایش همبستگی با خانواده شهدای مدافعین حرمین شریفین عراق که از سوی گروه انصار مدافعین حرمین شریفین عراق از مجموعه های موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه ترتیب داده شده بود با شکوه و استقبال خاصی برگزار گردید.

در این مراسم که در سالن یکی از مقرات منتسب به مدافعین حرمین شریفین عراق در نزدیکی شهر کربلا برپا گردید, پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری برجسته آستان مقدس حسینی ؛معصومه وجدانی مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه ضمن خیر مقدم به حضار گرامی از بذل توجه فرماندهان مدافعین حرم عراقی تقدیر و تشکر نموده و برگزاری چنین همایشهایی را موجب تحکیم مودت و اخوت بین ملتهای مقاوم و مسلمان و ولایتمدار دو کشور دانست. وی همچنین از آمادگی موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه برای پذیرایی از خانواده شهدای مدافع حرم عراقی در ایران و بویژه شهر ارومیه خبرداده و رسما از آنان دعوت به‌عمل آورد.

همچنین اهدای هدایایی از سوی بانوان ایرانی به خانواده شهدای مدافع حرمین شریفین عراق از جمله برنامه این مراسم بود. در بین این هدایا چفیه های اهدایی از بیت رهبر معظم انقلاب که در دیدار اخیر بانوان حاضر بدست مبارک رهبر جهان اسلام متبرک شده بود موجبات اشک شوق بازماندگان شهدای جبهه مقاومت شده بود.این مراسم بصورت مستقیم از کانال های العراقیه و کربلا پخش گردید.

گفتنی است؛ موسسه علوم قرآنی یس ارومیه با توجه به اینکه 20 شعبه داشته که 7 شعبه آن در ترکیه می باشد در این همایش در موسسه باذلون که وابسته به حشد الشعبی عراق است از بعد های فرهنگی و قرآنی و از همه موارد همکاری و هماهنگی داشته و تفاهم نامه ای با موسسه علوم قرآنی یس ارومیه در راستای همکاری های دوجانبه در ابعاد فرهنگی، قرآنی امضا شد.

محفل انس با قرآن در سرداب مقدس حسینی

همچنین محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور تعدادی از قاریان عراقی و ۵۸ نفر ازمدیران فرهنگی و قرآنی ایرانی و تعدادی از خادمین بانوی آستان قدس رضوی که از سوی انجمن بانوان قرآنی کوثر راهی این شهر مقدس شدند در سرداب مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با مشارکت دارالقرآن عتبه حسینی برگزار شد . در این مراسم که با حضور ام اسامه مدیر دارالقرآن عتبه حسینی برپا شد، قاریان و حافظان برجسته کشوری به تلاوت پرداختند.

همچنین ثمین کرم نفر اول مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به ابتهال خوانی و دعاخوانی پرداخت. در ادامه فاطمه منصوری مدیر موسه قرآنی بصائر کربلا ضمن خوشامدگویی به بانوان فعال قرآنی گفت: امیدواریم سطح تعامل بانوان کشورهای مسلمان در زمینه ها قرآنی بیشتر شده و همچنین ما شاهد اعزام قاریان و حافظان برجسته قرآنی بیشتری از کشور ایران برای تلاوت در ماه مبارک رمضان باشیم.

در پایان نیز مدیر دارالقرآن عتبه حسینی پرچم متبرک گنبد اباعبدالله الحسین (ع) را به پروین امیر آبادی مدیر انجمن بانوان قرآنی اهدا نمود و توفیقات روز افزون این تشکل بانوان قرآنی را خواستار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار