معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان ازتولید نخستین ماسک نانو در همدان خبر داد.

نخستین ماسک نانو در همدان روی خط تولیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید بشیریان درنخستین کنگره نانو فناوری در علوم سلامت با اشاره به اینکه  با همت استادان واندیشمندان این دانشگاه نخستین ماسک نانو در مرکز رشد فناوری به خط تولید رسید و با استقبال بالایی مواجه شد،گفت:  این ماسک ها دارای قدرت فیلتراسیون بالاتر از ماسک های معمولی بوده و از نظر تنفسی وضعیت راحت تری دارد.

وی با بیان اینکه ارزان بودن از دیگر ویژگی های این ماسک است بیان کرد: یکی از ویژگی ها نانو پایین آوردن هزینه تمام شده است.

رئیس کنگره نانو فناوری در علوم سلامت همدان اظهار داشت: وضعیت کشور و استان همدان در زمینه پژوهش نانو خوب است اما در زمینه فناوری نانو و استفاده از پژوهش ها موفق نبودیم.

بشیریان با بیان اینکه خام فروشی نانو در حال انجام است خاطرنشان کرد: اساتید مقالات خود در زمینه نانو به راحتی منتشر کرده و دیگران از آن استفاده می کنند.

وی گفت: نانو فناوری یک رویکرد جدید در تمام علوم است که در چند دهه اخیر مورد توجه تمامی علوم به ویژه علوم سلامت و پزشکی قرار گرفته است.

رئیس کنگره نانو فناوری در علوم سلامت همدان معتقد است: آینده علوم به ویژه در حوزه سلامت به نانو فناوری گره خورده است.

بشیریان افزود: 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال که از این تعداد 120 مقاله پذیرفته شد و این مقالات در قالب سخنرانی در چهار پنل تخصصی به صورت سخنرانی توسط اساتید ارائه می شود.

وی اضافه کرد: این پژوهش ها و مقاله ها بیشتر در زمینه نانو دارو، استفاده از نانو در دندانپزشکی و بهداشت محیط است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: 125 طرح تحقیقاتی در پنج سال اخیر در زمینه نانو در همدان انجام شده و حدود 170 مقاله در مجلات معتبر چاپ شده است.

بشیریان اضافه کرد: استفاده از نانو فناوری می تواند در پیشگیری و تشخیص زود هنگام بسیاری مشکلات از جمله سرطان و ام اس موثر واقع شود.

وی ادامه داد: همچنین نانو فناوری در بحث درمان نیز می تواند موثر باشد چراکه رویکردهای جدید درمان مبتنی بر نانو است.

کنگره نانو فناوری به مدت 2 روز با حضور اساتید و دانشجویان رشته های مختلف پزشکی به ویژه دانشجویان فعال در رشته نانو فناوری در همدان حال برگزاری است.

انتهای پیام/ج

نخستین ماسک نانو در همدان به روی خط تولید رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.