خرید ۳۱۹ میلیونی دانه روغنی از کلزاکاران مازندران

کشاورزان مازندرانی بیش از ۱۱ هزار تن کلزا تحویل مراکز خرید دانه‌های روغنی استان داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور بابیان اینکه خرید دانه روغنی کلزا از ۸ اردیبهشت امسال آغاز شده است، گفت: کشاورزان مازندران از ابتدای فصل خرید دانه‌های روغنی، تاکنون بیش از ۱۱ تن کلزا به ۶ مرکزخرد تضمینی تحویل دادند.

وی افزود: ارزش ریالی دانه‌های روغنی خریداری شده از کلزاکاران مازندرانی ۳۱۹ میلیون ریال است.

جعفری گفت: با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه جامع گسترش فن آوری نوین خرید تضمینی در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه ۲۲ مرکز خرید تضمینی امسال در نظر گرفته شده است.افزود: خرید دانه روغنی کلزا امسال تنها از کشاورزان دارای معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی استان هستند انجام می‌شود.

وی افزود: ۲۲ مرکز خرید در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر، آمل و نور آمادگی لازم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را دارند.

جعفری گفت:در روز‌های آینده با توجه به حجم کلزای ارائه شده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و ۲ مرکز دیگر نیز در صورت نیاز به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: خرید کلزا در مازندران در سالجاری بطور مستقیم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ انجام می‌شود.

وی گفت: بر اساس دستور العمل خرید تضمینی کلزا قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال تعیین شده است.

جعفری با بیان اینکه مراکز خرید دانه‌های کلزا با رطوبت بالای ۲۰ درصد را تحویل نخواهند گرفت، از کشاورزان خواست به خاطر شرایط خاص آب و هوایی در برداشت کلزا عجله نکنند، زیرا رطوبت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد را می‌توانیم تحویل بگیریم و این میزان هم از وزن دانه کم خواهد شد.

وی افزود:  کشاورزان تا زمانی که، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دائر خواهند بود.

انتهای پیام/آ

خرید کلزا از مرز ۱۱ هزار تن گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار