مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده کوسالان سروآباد خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فریبا رضایی مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: در پی گزارش دریافتی از همیاران محلی و دوستداران محیط زیست منطقه اورامانات لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده کوسالان کشف شد.

رضایی افزود: با دریافت این گزارش، یگان حفاظت محیط زیست سروآباد، مستقر در پاسگاه سرپیر به همراه سه تن از افراد محلی دوستدار محیط زیست، عازم محل شدند و پس از پایش و جستجوی محل، لاشه این پلنگ را کشف کردند.

وی بیان کرد: پس از بررسی کامل محل، اثری مبنی بر استفاده از اسلحه، تله و یا هر وسیله دیگر، مشاهده نشد.

رضایی گفت:  با توجه به بررسی‌های به عمل آمده توسط دامپزشک، وضعیت لاشه که بخش زیادی از بافت‌های آن تجزیه شده بود و همچنین گذشت حدود 4 الی 5 ماه از مرگ این پلنگ، امکان تشخیص جنسیت آن وجود نداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: نتایج بیومتری صفات مورفولوژیکی این نمونه شامل (طول بدن: 135سانتیمتر، طول دم: 87 سانتیمتر، طول دست: 45سانتیمتر، طول پا: 86 سانتیمتر، طول سر: 35سانتیمتر، طول کف دست:20 سانتیمتر، طول کف پا: 15سانتیمتر) بود.

وی افزود: نمونه بافت پوست و مو از این گونه جانوری جهت انجام مطالعات مولکولی برداشت شد.

مشاهده لاشه پلنگ در منطقه حفاظت شده کوهسالان، اولین مورد مستند از حضور گونه ی مذکور در منطقه بوده و طی سالیان گذشته آثار و نمایه‌های مستقیم و غیرمستیقم (رد پا، خراش بر روی درختان، حمله به دام‌های اهلی) حضور پلنگ در منطقه مشاهده و گزارش شده بود.

انتهای پیام/ د م

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده کوسالان سروآباد کشف شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، عکس طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.