طرح آمارگیری از واحد‌های تولیدی و صنعتی، شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای برای تولید کالای ایرانی و ایجاد زنجیره تولید را به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه کارگروه استانی طرح آمارگیری واحد‌های صنعتی در شیراز، گفت: اجرای مناسب طرح آمارگیری از واحد‌های صنعتی مستلزم دریافت و استخراج آمار صحیح و واقعی از واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه داشتن اطلاعات صحیح، واقعی و بروز یکی از ابزار‌های برنامه ریزی و اجرای سیاست‌های حمایتی دولت است، افزود: هدف از اجرای طرح آمارگیری از واحد‌های صنعتی، تهیه اطلاعات مناسب از ویژگی‌های واحد‌های تولیدی برای برنامه ریزی توسعه صنعتی و اتخاذ سیاست‌های اقتصادی و ارزیابی نتایج حاصل شده از اجرای برنامه‌های توسعه صنعتی و اعمال سیاست‌های اقتصادی است.

نجفی با تاکید بر شناسایی مزیت‌های نسبی در استان‌ها و مناطق کشور گفت: با اجرای این طرح مزیت‌های هرمنطقه برای تولید کالای ایرانی و ایجاد زنجیره تولید بررسی وبهره گیری از نتایج این طرح می‌تواند پایه و مبنای مناسبی برای برنامه ریزی هاباشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواستار همکاری واحد‌های صنعتی در اجرای این طرح شد و تصریح کرد: با اجرای این طرح اطلاعاتی در زمینه محاسبه مواد اولیه، تولیدات، تعداد کارکنان، شاخص‌های محیط زیست، بهداشت و ایمنی، چالش‌های محیط کسب و کار، حامل‌های انرژی، شاخص‌های تحقیق و توسعه، وضعیت فناوری‌های اطلاعاتی، اموال سرمایه‌ای کارگاه و موارد دیگر جمع آوری می‌شود.

نجفی اضافه کرد: جامعه آماری این طرح شامل تمام واحد‌های صنعتی، تولیدی و طرح‌های نیمه تمام واقع در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و با توجه به اهمیت تولید در توسعه اقتصادی کشور، در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق دو چندان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز بر لزوم اجرای مناسب این طرح در استان تاکیدکرد و گفت: اگر بخواهیم برنامه ریزی جامعی در حوزه صنعت داشته باشیم باید آمار دقیقی از وضعیت واحد‌های صنعتی و تولیدی داشته باشیم که اجرای این طرح می‌تواند خلاء آماری را رفع کند.

یدالله رحمانی با بیان اینکه اجرای طرح‌های صنعتی نیازمند داشتن آماری دقیق و مستند است، گفت: اگر آمار‌ها با واقعیت منطبق نباشداجرای طرح‌های صنعتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۸۲۹ قرارداد با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده است، اظهار داشت: که از این میان ۲۸۶۳ طرح در حال فعالیت و ۲۹۶۶ طرح در مرحله ساخت و ساز هستند.

احد فتوحی، با بیان اینکه در طرح آمارگیری واحد‌های صنعتی تاکنون از ۴۸۹ طرح بازدید شده است، افزود: تاکنون دو هزار و ۸۵۰ پرسشنامه به واحد‌های صنعتی ارسال شده که از این تعداد ۳۴۲ پرسش‌نامه تکمیل شده و ۱۰۲ مورد نیز در سامانه MIS ثبت شده است.

علی همتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح سرشماری و آمارگیری واحد‌های صنعتی با هدف شناسایی دقیق چالش‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های واحد‌های صنعتی در راستای توانمند‌سازی واحد‌های صنعتی برای حمایت و تولید از کالای ایرانی در کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در استان فارس چهار هزار و ۲۶۰ واحد صنعتی وجود دارد که باید در قالب این طرح اطلاعات آن‌ها بروز شود، اعلام کرد: در این طرح مشخص خواهد شد که هر واحد صنعتی چه میزان اشتغال‌زایی داشته است و در واقع یک نوع راستی‌آزمایی برای طرح‌ها و واحد‌های صنعتی فارس است.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح آمارگیری واحد‌های صنعتی در شیراز

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار