بزرگداشت آیت الله بهجت و امام جمعه فقید شیراز در قم

مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد ارتحال آيت الله بهجت(ره) و اولين شب درگذشت آيت الله ايمانی،امام جمعه فقید فارس با حضور مراجع معظم تقلید در مسجد اعظم قم برگزارشد.

مراسم بزرگداشت عروج آیت الله بهجت در قم برگزار شد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مراسم بزرگداشت نهمین  سالگرد ارتحال عبد صالح خدا، آيت الله العظمی بهجت فومنی و اولين شب درگذشت آيت الله اسدالله ايمانی،امام جمعه شیراز شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزارشد،در اين مراسم که مراجع معظم تقلید،حضرات آيات مکارم شيرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، رئيس مجلس خبرگان رهبری، علما، طلاب، روحانيون و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، مدير حوزه های علميه با اشاره به نزديکی ماه مبارک رمضان اين ماه خدا را فرصتی ارزشمند برای طلاب و مبلغان دانست و گفت: حوزويان با الگو گرفتن از عالمان ربانی و مجاهد در راستای ترويج و گسترش فرهنگ اهل بيت گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمين اعرافی خضوع، مردم داری و زهد را از ویژگی های شخصیتی آیت الله العظمی بهجت عنوان کرد و افزود: جوانان و حوزویان می توانند با مطالعه سیره و زندگی این عالم سالک، در مسیر تقرب الهی گام بردارند.

وی در ادامه شخصيت آيت الله ايمانی را از لحاظ تقوا، اخلاص، بصيرت و دينداری ممتاز دانست و افزود: روشنفکری و همت در راه ترويج معارف اسلامی از مواردی است که می تواند الگوی طلاب جوان باشد.

محمدتقی بهجت فومنی زاده ی دوم شهریور ۱۲۹۵ در فومن –  از عرفای نامدار و از مراجع تقلید سرشناس شیعه دوازده‌امامی بود. او از شاگردان محمدحسین غروی اصفهانی (مشهور به کمپانی) و سید علی قاضی بود، و از جانب سید علی قاضی لقب فاضل گیلانی گرفته بود، وی در 27 اردیبهشت سال 88 در 92 سالگی در قم به ملکوت اعلی پیوست و در حرم فاطمه معصومه به خاک سپرده شد.

آیت الله اسدالله ایمانی متولد ۱۳۲۶ نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری بود،وی در هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ از امامت جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس استعفا داد و ۹ روز بعد از استعفاء در بیمارستان درگذشت،پیکر این عالم  در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم ترحیم آیت الله ایمانی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار