افتتاح فضای آموزشی در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: 90 فضای آموزشی در مناطق زلزله‌زده تا مهرماه امسال افتتاح می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: 757 فضای آموزشی در پنج شهرستان زلزله زده استان کرمانشاه وجود دارد.

وی گفت: از این تعداد 78 مدرسه با 415 کلاس درس دچار خسارت شدند.

وی افزود: در مجموع یازده درصد فضاهای آموزشی مناطق زلزله زده دچار آسیب شد که عمدتا مدارس قدیمی بالای 25 سال ساخت بودند.

نظری رقم خسارت به فضاهای آموزشی استان در زلزله آبان ماه سال گذشته را 145 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: خوشخبتانه خیرین طی مدت پس از زلزله مساعدت و مشارکت خوبی در ساخت مدارس استان داشته اند.

وی از انعقاد تفاهم نامه ساخت 135 مدرسه با 635 کلاس درس با خیرین خبر داد وافزود: از این فرصت برای بازسازی مدارس قدیمی هم استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از 475 کلاس درس پیش ساخته برای ساماندهی دانش آموزان در مدارس آسیب دیده در شهرستان ها و روستاها نصب شده و بیش از 25 هزار بسته لوازم التحریر تهیه شده توسط خیرین توزیع شده است.

نظری گفت: در سفر مقام معظم رهبری نیز سه پروژه با اعتبار 17 میلیارد تومان در سه شهرستان سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین به همراه تامین 6.5 میلیارد تومان تجهیزات مدارس تعریف شد.

وی گفت: همچنین بنیاد برکت اعلام آمادگی کرده که 16 مدرسه با 235 کلاس درس با اعتباری حدود 40 میلیارد و 500 میلیون تومان بسازند که هنوز بحث قرارداد انجام نشده است و پیگیر آن هستیم.

وی افزود: درحال حاضر 10 میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس مناطق زلزله زده نیاز است.

این مسئول تاکید کرد: در مجموع برای تکمیل مجموع پروژه‌ها در مناطق زلزله زده نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار هستیم، زیرا کمک خیرین کار را تا قسمتی پیش می برد و برای تکمیل آن نیازمند اعتبار هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

70 میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل پروژه های مناطق زلزله زده

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.