به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان گفت: با توجه به مصرف سالانه هزاران تن قیر در کشور، کیفیت قیر مصرفی و کاهش مضرات زیستمحیطی آن از دغدغههای اصلی محسوب میشود.
وی افزود: در حال حاضر پایین بودن عمر مفید آسفالت چالشی اساسی در حوزه راهسازی و راهداری است بنابراین میطلبد که در زمینه تحقیقات و آموزش تلاش بیشتری صورت گیرد.
شرفی گفت: تولید قیر نسل جدید یا PG بر کیفیت و عملکرد قیر تاکید دارد و به تناسب شرایط اقلیمی برای هر منطقه نوع خاصی از آن توصیه میگردد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان افزود: در استان بیش از ۸هزار کیلومتر راه وجود دارد که در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی براساس شرایط اقلیمی متنوع، برای شهرستانهای پلدختر، کوهدشت، رومشکان، چگنی و خرمآباد به سمت جنوب قیر پیجی ۱۶-۶۴، شهرستانهای سلسله و دلفان ۲۲-۵۸ و برای شهرستانهای دورود، بروجرد، ازنا، الیگودرز و خرمآباد به سمت شمالشرقی قیر ۲۲-۶۴ توصیه شده است.
این مسئول افزود: قیر PG از قابلیت تنظیم دما در سردترین و گرمترین دمای روز برخوردار و استفاده از آن، حداقل عمر آسفالت را ١،٥ تا ۲ سال افزایش میدهد.
انتهای پیام/م