فرماندار ایالت اوکلاهما لایحه‌ای را که دوره‌های آموزشی و مجوز حمل آزادانه سلاح را حذف می‌کرد، وتو کرد.

وتوی لایحه حذف مجوز حمل سلاح در ایالت اکلاهمابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «مری فالین» فرماندار جمهوری خواه ایالت اکلاهماريال روز جمعه لایحه پیشنهادی انجمن ملی سلاح آمریکا را که به شهروندان این ایالت اجازه می‌دهد بدون طی کردن مراحل آموزشی یا در دست داشتن مجوز، سلاح حمل کنند وتو کرد.

طبق لایحه ۱۲۱۲ سنای آمریکا الزام گذراندن کلاس‌های آموزشی و تایید صلاحیت شهروندان برای حمل سلاح در مراکز عمومی حذف می‌شود. فالین در خصوص وتوی این لایحه گفت: «به نظر من قوانین حمل سلاح ما مناسب، موثر و در عین حال بسیار کم هستند».

فرماندار اکلاهما معتقد است تصویب چنین لایحه‌ای به مأموران قانون اجازه نمی‌دهد افرادی که صلاحیت حمل سلاح دارند را از کسانی که این صلاحیت را ندارند تشخیص دهد. فالین در بیانیه‌ای گفت: «اکلاهما به متمم دوم قانون اساسی آمریکا که اجازه حمل سلاح را می‌دهد احترام می‌گذارد. من به عنوان فرماندار، قوانین حمل آشکار سلاح و حمل پنهانی سلاح را امضا کرده ام. من از حق مالکیت سلاح حمایت می‌کنم».

انجمن ملی سلاح آمریکا و چندین نامزد حزب جمهوری خواه ایالت اکلا‌ها از لایحه فوق حمایت کرده اند. بیانیه فالین برای حامیان حمل آزادانه سلاح خوشایند نبوده است. «دان اسپنسر» تنظیم کننده این لایحه در واکنش به بیانیه فالین گفت: «او فرصت خوبی برای دفاع از آزادی ما و به جا گذاشتن یک میراث فوق العاده از خود داشت، اما از آن استفاده نکرد».

او همچنین گفت از بی احترامی به حقوق اکلاهما ناراحت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار