دو بمب‌افکن روسیه در امتداد سواحل ایالت آلاسکا، به وسیله دو جنگنده آمریکایی رهگیری شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی روز گذشته (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های F-22 آمریکا دو بمب افکن Tu-95 روسیه را در حریم هوایی بین المللی سواحل آلاسکا رهگیری کردند.

بر اساس این بیانیه، بمب افکن های هسته ای روسیه در منطقه موسوم به منطقه شناسایی دفاع هوایی آمریکای شمالی -که حدود 200 مایل از سواحل غربی آلاسکا را شامل می شود- پرواز کردند.

«اندرو هنسی»، سخنگوی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی با بیان اینکه این بمب افکن های روسیه وارد حریم هوایی آمریکا نشدند، اعلام کرد: این بمب افکن های روسیه تا زمانی که در این منطقه پرواز می کنند، تحت نظارت و رهگیری جنگنده های آمریکایی قرار دارند. بمب افکن های روسیه هرگز حریم هوایی آمریکا را نقض نکردند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر از پرواز بمب افکن های Tu-95و Tu-142 این کشور بر فراز آبهای اقیانوس منجمد شمالی، دریای برینگ و دریای اختسک خبر داد. گزارشها حاکی از آن است که بالگردهای نظامی روسیه به طور معمول بر فراز آب های سراسر جهان از جمله اقیانوس منجمد شمالی، دریای سیاه، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام، پروازهای نظارتی انجام می دهد.


انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار