مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: صادرات و قاچاق دام به‌طور قطع از مهمترین دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز به‌ویژه گوسفندی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   اسماعیل پرویزی‌فرمدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه  عنوان کرد: افزایش قیمت ارز و نهاده‌ها نیز از  دلایل این افزایش قیمت هستند به‌طوری که جو با قیمت هر کیلو 1250 و سویا با قیمت 2300 و ذرت نیز با قیمت بالا در بازار عرضه می‌‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: برای توزیع گوشت گوسفندی منجمد در ماه رمضان امسال در استان تلاش می‌شود که از استان خوزستان وارد می‌شود و برای واردات گوشت گوسفندی گرم نیز از کشور گرجستان در حال رایزنی هستیم که در ماه رمضان امسال توزیع شود.

پرویزی‌فر با اشاره به اینکه توزیع مرغ و گوشت گوساله منجمد به‌طور قطعی و به صورت گسترده قبل از ماه رمضان در استان توزیع می‌شود افزود: توزیع گوشت قرمز و مرغ برای ماه رمضان در بازارچه الغدیر، فروشگاه‌های عمده و برخی از اصناف دارای امکانات مناسب انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت قابل پیش‌بینی و از قبل به مسئولان اعلام شده بود، اظهار داشت: صادرات دام باید هنگامی انجام شود که مازاد بر نیاز باشد اما اکنون به‌خاطر منافع عده‌ای صادر‌کننده و ورود ارز به کشور صادرات بی‌رویه دام در حال انجام است.

حسن آمویی با بیان اینکه چندین برابر صادرات قانونی صادرات غیرقانونی انجام می‌شود، عنوان کرد: با افزایش صادرات قیمت گوشت افزایش می‌یابد و قصابان نیز برای رسیدن به نتیجه و قیمت مطلوب، قیمت را افزایش می‌دهند و در این میان به مصرف‌کننده ظلم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از آمار و اطلاعات مسئولان درباره تعداد دام در استان کرمانشاه صحت ندارد و غیرواقعی است، گفت: برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که چندین هزار رأس گوسفند در استان وجود دارد در حالی که اگر اینچنین بود اکنون شاهد افزایش بی‌رویه قیمت گوشت گوسفندی نبودیم.

آمویی با بیان اینکه به‌دلیل همخوانی عرضه و تقاضا و عدم صادرات گوشت گوساله قیمت این محصول به‌مدت 6 ماه افزایش نیافته است، افزود: چنانچه برای گوشت گوساله نیز صادرات و جابه‌جایی بین استان‌ها انجام شود به‌طور قطع قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد.

وی با گلایه‌مندی از وضعیت نرخ خدمات در کشتارگاه‌ها عنوان کرد: هزینه ذبح گوسفند در کشتارگاه‌ها هر کیلو 5000 تومان تعیین شده است و تنها مردم باید تاوان این افزایش قیمت خدمات را بپردازند و چنانچه صادرات نیز ادامه یابد قیمت گوشت از این میزان نیز بالاتر می‌رود.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه مسئولان باید صادرات دام را متوقف کنند یا نتیجه افزایش قیمت را 10 تا 15 روز آینده ببینند، گفت: بنابر گفته مسئولان یک میلیون رأس دام مازاد در استان وجود دارد و اگر اینچنین است اکنون پاسخگوی افزایش قیمت گوشت گوسفند باشند اما این افراد تنها عنوان کارشناس را یدک می‌کشند.

آمویی با طرح این سؤال که چرا باید آمار صادرات به بهای سختی مردم افزایش یابد، افزود: باید از صادرات شبانه و غیرمجاز نیز جلوگیری کرد و چنانچه این وضعیت صادرات ادامه یابد قیمت از آنچه که امروز وجود دارد بیشتر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفند به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد، گفت: قصابان برای از دست ندادن مشتری‌های خود گوشت را با ضرر به فروش می‌رسانند.

 

انتهای پیام/ز

قیمت گوشت گوسفند به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.