محققان ایرانی تکیه بر تولید داخل را پاسخ محکمی در برابر تهدیدهای دشمنان نسبت به تحریم می‌دانند.

نیشخند محققان ایرانی به تهدید تحریم/ «پرِ پرواز» ما تولید داخلی استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ما برای تربیت نسل جوان منطبق بر اهداف و آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های نظام اسلامی دچار فقر الگو نیستیم که سراغ فلان شخصیت تاریخی بیگانه برویم، بلکه الگوهای بزرگی همچون شهدای هسته‌ای، شهید چمران، شهید آوینی و شهید حججی داریم که با احساس مسئولیت و با قدرت و عزت و برای افتخار و سربلندی ملت، در مقابل دشمن ایستادند.»( سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان 97/2/19)

رهبر معظم انقلاب اسلامی با چنین قاطعیتی درباره الگوگیری نسل جوان از شهدا سخن می‌گویند و در عمل نیز بارها ثابت شده که هر کجا از شهدا الگوبرداری کردیم موفق بودیم.

ملت ایران هر آنچه را که بخواهد با نیروی ایمان و اراده پولادین خود رقم می‌زند و این مسأله را در سال‌های تحریم نشان داده است.

همان زمان که با وجود تحریم به پیشرفت‌های علمی بسیار رسیدیم تا جایی که دشمنان برای متوقف کردن دانشمندان‌مان چاره‌ای جز به شهادت رساندن آن‌ها ندیدند.

با این حال دانشمندان کشورمان از پا ننشستند و ادامه دادند و از شهادت نهراسیدند.


بیشتر بخوانید: اروپا برای ادامه برجام باید تضمین بدهد/ آمریکا از اول هم داخل برجام نشده بود


اکنون نیز محققان ایرانی با تهدید ترامپ به تحریم بدون هیچ واهمه‌ای به سرعت از تولید داخل گفتند و اعلام کردند که با وجود تولید داخل، هیچ تحریمی نمی‌تواند بر پیشرفت‌های کشور تاثیر بگذارد.

مسئولان حوزه علمی و دانشگاهی کشورمان نیز بر «ما می‌توانیم» و « تولید داخل» تکیه دارند.

* ستاری: جوانان نقطه اتکای اقتصادمان هستند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره تهدید ترامپ به تحریم ایران گفت: در ساخت محصولات دانش بنیان ایرانی هیچ محدودیتی نداریم و از تمامی این محصولات حمایت خواهیم کرد و به طور قطع حمایت‌ها بیش از پیش خواهد شد.
به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ایران در دنیا به واسطه داشتن تعداد زیاد جوان، شناخته شده است به همین دلیل باید از این ظرفیت بزرگ و خدادادی به صورت درستی بهره بگیرد.

وی گفت: در گذشته نه چندان دور، تکیه ایران به منابع زیرزمینی و نفت و گاز بود، اما با روی کار آمدن دولت روحانی، یک چرخش بزرگ در اقتصاد کشور به وجود آمد و نیروی انسانی و جوانان نقطه اتکای دولت و اقتصاد شدند.
با توجه به آمار بالای نیروی انسانی و جوانان کشور، منطقی است که به این خیل عظیم تکیه کنیم وشکوفایی اقتصاد کشورمان را به دست آن‌ها بسپریم.

* خاکی‌صدیق: محققان ما قطعا می‌توانند

علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز با قاطعیت از «ما می‌توانیم» سخن گفت.

وی اظهار داشت: محققان ما قطعا توان بسیاری دارند که در صورت تحریم نیز بتوانیم از توان آن‌ها بهره‌گیری کنیم.

* موسی‌خانی: بسیاری از پیشرفت‌های ما ناشی از فشارهاست

مرتضی موسی خانی رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد نیز در این باره گفت: امام زمان جنگ فرمودند جنگ نعمت است و قطعا در آن زمان که هنوز آثار جنگ معلوم نشده بود مردم می‌گفتند چگونه جنگ می‌تواند نعمت باشد ولی بعدها متوجه شدیم که خودمان توانستیم روی پای خودمان بایستیم و امروز بسیاری از پیشرفت‌های ما ناشی از فشارهای جنگ است، درباره تحریم هم همین است.

موسی‌خانی گفت: محققان و اساتید ما می‌توانند بسیاری از فناوری‌ها را در کشور خودمان تولید کنند.

* مخبردزفولی: با زور و تهدید نمی‌توان این علم و فناوری را از ملت ما گرفت

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: مردم زندگی خود را بی‌توجه به دشمنی‌های آمریکا ادامه می‌دهند و کشورمان با اقتدار حرکت رو به جلوی خود را ادامه می‌دهد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: علم و فناوری در کشور ما بومی شده و با زور و تهدید نمی‌توان این علم و فناوری را از ملت ما گرفت.

وی افزود: ما در زمان تحریم متوجه شدیم که خریداران داخلی امکان این را پیدا می‌کنند که از داخل خرید کنند، در زمان تحریم‌ها فشارها و تنگناهایی ایجاد می‌شود ولی برآیند کلی آن برای کشور مفید است.

به گزارش فارس، محققان ایرانی بارها « ما می‌توانیم» را در عمل معنا کردند و در صورت لزوم باز هم می‌توانند این کارها را انجام دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تکیه مسئولان حوزه علمی ی کشور بر «ما می‌توانیم» و « تولید داخل» 

برچسب ها: برجام ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار