فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: فعالیت کارگاه‌های آجرپزی در سال های اخیر به نابودی 2هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان منجر شده است.

علیرضا بصیری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بر جابه‌جایی کارگاه‌های آجرپزی  این شهرستان تاکید و اظهار کرد: واحدهای آجرپزی پروانه موقت، تا تعیین مکانی برای انتقال در شاهین‌شهر، یک سال دیگر مجوز فعالیت می‌گیرند.

وی به برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارگاه‌های آجرپزی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مسئول که به‌تازگی برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد که 100 میلیون تومان اعتبار تحقیقاتی امسال برای شناسایی مکانی برای جابه‌جایی کارگاه‌های آجرپزی  این شهرستان به مکانی دیگر اختصاص یابد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان موافقت کرده است که امسال به این واحدهای آلاینده مجوز فعالیت دهد تا آجرپزی‌ها به فعالیت خود ادامه دهند و گروهی از محققان هم به سرپرستی اداره کل صنعت معدن و تجارت این استان بتوانند مکان مناسبی را شناسایی و معرفی کنند.

وی از فعالیت 130 کارگاه آجرپزی دارای پروانه موقت و 63 واحد بدون پروانه در شاهین‌شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان، موضوع فعالیت این دسته از کارگاه‌های تولیدی در دستور کار قرار گیرد و فعالیت این واحدهای اشتغال آفرین ساماندهی شود.

بصیری ادامه داد: کارشناسان محیط‌زیست به علت آلایندگی این واحدها و تخریب زمین‌های کشاورزی خواهان تعطیلی کوره‌های آجرپزی‌هایی در نزدیکی‌های شهرستان اصفهان هستند، درحالی‌که این تصمیم زمانی می‌تواند اجرایی شود که از قبل محلی با دارا بودن امکانات و تأسیسات کافی برای این واحدهای صنعت ساختمان محیا شده باشد.

وی تصریح کرد: اگر مجموعه دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته مکان مناسبی در اختیار این واحدها قرار می‌دادند، 2هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب نمی‌شد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه یادآور شد: واسطه‌ها نیز با سوءاستفاده از کم‌کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی خاک موردنیاز کوره‌های آجرپزی را با تخریب اراضی کشاورزی و با قیمت بیشتر در اختیار صاحبان این واحدها قرار می‌دهند.

وی با قدردانی از تلاش نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، از حسینعلی حاجی دلیگانی خواست به رایزنی‌های خود با سازمان حفاظت محیط‌زیست، و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نفت، به‌منظور باز شدن گره‌های ادامه فعالیت کارگاه‌های آجرپزی ادامه دهد.

 

انتهای پیام/م

 

کوره‌های آجرپزی اراضی کشاورزی شاهین‌شهر را نابود کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.