مدیر تیم ملی فوتبال امید گفت:چنانچه نتوانیم بازیکنان دلخواه مان را پیدا کنیم قطع به یقین از چند بازیکن کمکی تیم ملی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،حمید استیلی در حاشیه تمرین تیم امید درباره وضعیت تمرینی این تیم گفت:امروز تمرینات تیم ملی امید با حضور ۴۰ بازیکن آغاز شد.

او افزود: کرانچار با دستیارانی کار می کند که از تیم های پایه به رده امید آمده اند  آن‌ها به کرانچار کمک خواهند کرد. این نوعی تشویق برای مربیان پایه ما  است که واقعا تلاش‌های زیادی می‌کنند.این تصمیم را گرفتیم تا آنها در کنار کرانچار حضور یابند.این اردوی اول ماست و قرار است در اردوی دوم بازیکنان شناخته شده‌تری که در لیگ برتر، لیگ یک و 2 بازی کرده‌اند حضور پیدا می کنند ما سعی می کنیم با تلفیق  این نفرات بهترین بازیکنان را به تیم فرا بخوانیم.

پیش از بازی های آسیایی جاکارتا با چین بازی می کنیم 

قبل از حضور در بازی های آسیایی جاکارتا یک دیدار دوستانه با تیم چین در آن کشور برگزار می کنیم.همچنین قطر و تایلند هم از حمله کشورهایی هستند که برای ما دعوت نامه فرستاده اند.مطمئنا هر چقدر بتوانیم دیدار دوستانه داشته باشیم این به ما کمک می کند تا با انجام این دیدارها اعتماد به نفس بازیکنان افزایش یابد.

او در مورد اینکه آیا بند خاصی در قرارداد کرانچار آمده است یا خیر، گفت: بند خاصی در قرارداد کرانچار قید نشده است. او تا پایان المپیک 2020 با تیم المپیک قرارداد دارد.از طرف دیگر چون بازی‌های جاکارتا زیر 23 سال است و با توجه به اینکه بازی های آسیایی و زیر 21 سال برای المپیک انتخاب می‌شوند و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم پایه اصلی مان را بازیکنان زیر 21 سال تشکیل دهیم. اگر نتوانستیم در چند پست کلیدی بازیکنان دلخواه مان را پیدا کنیم طبیعتا از سه یا چهار بازیکن زیر ۲۳ سال یا حتی نفرات ملی پوش در قسمت هایی که لازم داشته باشیم استفاده کنیم. فرق دوره قبل این بود که تعدادی از بازیکنان ما نمی‌توانستند بازی کنند و 23 سال آن‌ها تمام شده بود و مجبور شدیم از برخی بازیکنان باتجربه کمک بگیریم. سعی می کنیم با همین نفرات به جاکارتا برویم اما چون زمان کوتاه است و این بازی ها هم برایمان حائز اهمیت است چنانچه نتوانیم بازیکنان دلخواه مان را پیدا کنیم قطع به یقین از چند بازیکن کمکی استفاده خواهیم کرد.اما هر چند که پایه اصلی این تیم زیر 21 سال است.در مجموع هدف ما صعود به المپیک است.

کی روش و کرانچار از مربیان بزرگ در دنیا هستند 

استیلی در مورد تعامل با تیم ملی و رابطه کرانچار و کی‌روش گفت: صحبتی که با کرانچار انجام دادیم کمک به تیم ملی است و تعاملی که بین کرانچار و کی روش انجام می‌شود و هر 2 این نفرات از مربیان مربی بزرگی در دنیا هستند و کمتر سالی اتفاق افتاده که در هر 2 رده ما 2 مربی بزرگی داشته باشیم. از تاج درخواست کرده ایم زمانی را فراهم کند تا کی روش و کرانچار دیداری باهم داشته باشند و این دیدارها مطمئنا باعث می شود تا وحدت مربیان تیم ملی افزایش یابد. این ملاقات به زودی میسر می شود حتی کرانچار هم از این مساله استقبال کرده است. باید همه به فکر منافع تیم ملی باشیم.

او در مورد بحث خروجی بازیکنان و مشکل سربازی و تعامل با اداره نظام وظیفه گفت: جا دارد از نیروی انتظامی ، سردار کمالی و سردار اشتری تشکر کنیم.قطعا ما این کارها را زودتر انجام می دهیم تا کارمان به دقیقه 90 نکشد.نیروی انتظامی همکاری خوبی با ما داشته و امیدوارم همچنان ادامه داشته باشد.زیرا پای منافع ملی در میان است و همه در تلاش هستیم تا از منافع ملی مان به نحو احسن دفاع کنیم.

مدیر تیم ملی امید درباره تعامل با باشگاه‌ها گفت: مربیان باشگاهی تعامل خوبی با تیم المپیک انجام دهند.ما تیم زیر ۲۱ سال انتخاب کرده‌ایم.اگر چنانچه زیر 23 سال بود شاید از لحاظ بازیکن با مشکل مواجه می شدیم.اما برخی تیم ها هستند که از بازیکنان زیر 21 سال خود بهره می گیرند. در هر صورت باید تعامل خوبی تیم ملی و باشگاه‌هایی که این بازیکنان را دارند صورت بگیرد. ما از کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خواهش کردیم که بند و تبصره‌ای را ایجاد کند که ما بتوانیم ۱+۲ بازیکن را از باشگاه‌ها بگیریم و باشگاه‌ها نیز موظف باشند این بازیکنان را در اختیار ما بگذارند.

او در پایان درمورد دستیاران کرانچار هم گفت: اسامی که تاکنون در رسانه‌ها مطرح شده به اضافه چند اسم دیگر از گزینه‌های دستیاری کرانچار هستند که هم با سرمربی تیم امید و هم کمیته فنی در حال مذاکره هستیم هر چند که هیچ کدام از این گزینه ها تاکنون هنوز قطعیت پیدا نکرده است. برای ما کاریزما، شخصیت و دانش مربی از اولویت اصلی است به امید خدا در جمع‌بندی که هم با کمیته فنی و هم با کرانچار خواهیم داشت به یک نقطه نظر خوب برسیم تا دستیارانی را انتخاب کنیم که بتوانند کمک حال تیم ملی کشورمان باشند.

انتهای پیام/

اظهارات استیلی در حاشیه تمرین تیم امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار