نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی مشکلات بنگاهای مشکل دار کم شده است.

کارگروه رسیدگی به مشکلات بنگاه های مشکل داربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریم یاوری نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگوی تیتر امشب شبکه خبر گفت: مشکلات اقتصادی یک امر غیر طبیعی نیست. اما نیاز است تا با همکاری همه دستگاه ها این مشکلات برطرف شود.
یاوری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها گفت: ریاست این کارگروه ها به عهده استاندار است.
وی افزود: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌یافته است.
یاوری درباره آمار‌های منتشر شده مبنی بر شناسایی ۱۴00 بنگاه اقتصادی مشکل دار گفت: در این خصوص کارگروه‌های رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی تشکیل شده است تا مشکلات بنگاه‌های شناسایی شده در هر استان در سطوح ملی و استانی بررسی شود.
وی گفت: این مشکلات در دو قسمت درون سازمانی و برون سازمانی قابل بررسی است.
یاوری افزود: این بنگاه‌های اقتصادی عمدتاً با مشکلاتی از جمله سرمایه در گردش، تعویق در پرداخت حقوق کارگران، مشکل در فروش محصول، تجهیزات فرسوده و عدم توانایی رقابت در بازار مواجه هستند. به این مشکلات باید رکود، تحریم و قوانین دست و پا گیر را هم اضافه کرد.
وی با اشاره به حمایت از نیروی کار هم گفت: توانمند سازی بنگاه ها در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری از تولید و حمایت از کارآفرینان در دستور کار همیشگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و اقداماتی هم انجام شده است.
سجاد هاشمی، رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد دیگر مهمان برنامه تیتر امشب هم با اشاره به آمار ارائه شده مبنی بر 1400 بنگاه مشکل دارگفت: آمار واقعی شاید بیشتر از اینها باشد.

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی عباس‌آباد در جواب این سوال که مشکلات بنگاه های تولیدی از کجا شروع می شود، تاکید کرد: تا بازدید میدانی از بنگاههای تولیدی نباشد، مشکل حل نخواهد شد.هاشمی گفت: با بررسی های میدانی از بنگاه های مشکل دار باید از نزدیک با مشکلات شناخت داشته باشیم و آنها را حل کنیم.

وی افزود: عمده مشکلات این بنگاه ها قوانین ناکارامد است.هاشمی با بیان اینکه فضای کار آلوده است، گفت: امروز 18 درصد بهره بانکی می دهیم که این مشکلاتی را برای بنگاه ها ایجاد کرده است.

سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دیگر مهمان برنامه تیتر امشب نیز گفت: بنگاه های مشکل دار بیشتر از 1400 واحد تولیدی است.

وی گفت: بخشی از مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی بنگاه های تولیدی، مربوط به دولت و بخش دیگر مربوط به مجلس است که با هماهنگی مجلس و دولت باید این مشکلات برطرف شود.

صادق نجفی مهمان تلفنی برنامه تیتر امشب هم گفت: تسهیلات خوب به بنگاه ها در نظر گرفته شده است که در مناطق محروم این تسهیلات با سود پایین به تولید کننده ها ارائه می شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک درباره پروژه ویژه وزارت صنایع برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی هم گفت علاوه بر معاونان وزیر، هزار مشاور هم گرفته ایم که به سراسر کشور بروند و به واحدهای صنعتی سر بزنند.

منبع: سایت شبکه خبر

انتهای پیام/

تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار