غلظت ریزگرد‌ها در برخی از مناطق گرمسیری و سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ۲۳ اردیبهشت به ۶ برابر حد مجاز رسید.

کارشناس اداره کل محیط زیست استان در گفتگو  با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  با اشاره به اینکه هم اکنون میزان آلودگی هوا در کهگیلویه و بویراحمد 370 میکروگرم برمترمکعب است گفت: آلودگی هوا در شهر یاسوج دو و نیم برابر حد مجازاست و این پدیده تا امروز ادامه دارد.
جهانبخش افزود: از هشت شهرستان استان تنها شهرهای یاسوج و دوگنبدان دارای دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا هستند در حالی که باید در هر شهرستان حداقل یک دستگاه سنجش آلودگی موجود باشد.
جهانبخش اضافه کرد: شهرستان های گرمسیری بهمئی، گچساران و باشت از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان از مناطق ورود پدیده گرد و خاک از جنوب و جنوب غربی کشور هستند.
ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی استان هم با بیان اینکه گردو غبار از سمت عربستان و عراق آغازشده و تا پس فردا ادامه دارد گفت: شدت گردوغبار امروز با کمترین میزان دید افقی در منطقه امامزاده جعفر ۸۰۰ متر گزارش شده است و هم اکنون دید افقی در لیکک هزار متر یاسوج ۳ هزار متر، دهدشت ۲ هزارمتر، دوگنبدان هزارو ۵۰۰ متر و سی سخت ۳ هزار متر است.
کارشناسان در این گونه شرایط توصیه می کنند: وجود ریزگردها شرایط را برای افراد سالمند، بیماران قلبی و خردسالان دشوار کرده  و 
مردم تنها برای امور ضروری از خانه خارج شوند تا کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.

انتهای پیام/غ

شرایط ناسالم هوا در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.