معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از وجود ۶۵ هزار کلاس درس تخریبی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان اهر گفت: در سال گذشته ۵۰ درصد ساخت و ساز مدارس توسط خیران انجام شده است که امیدواریم این مشارکت امسال بیشتر از سال گذشته باشد چرا که این کار آثاری اخروی و معنوی نیز دارد.

وی افزود: دولت با توجه به منابع مالی کم، قادر به نوسازی و احداث تمامی مدارس نیست که لازم است در این زمینه خیران که تاکنون پیشقدم بودند بیش از گذشته پیشقدم باشند.

نجفی گفت: هر میزان که خیران مدرسه ساز اهر نسبت به احداث و نوسازی مدارس کمک کنند به همان معادل نیز دولت پرداخت خواهد کرد.

در این جشنواره نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به علت کمک‌های کم اولیای دانش آموزان به علت مشکلات مالی، مدارس منطقه با کمبود سرانه مواجه هستند که لازم در این زمینه دولت عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

بیت الله عبدالهی همچنین از تصویب رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز مدارس در مجلس در بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: امیدواریم مدارس منطقه با رعایت الگوی مصرف در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر در این جشنواره نیز گفت: بیشتر مدارس در روستا‌های شهرستان اهر کانکس و یا بدتر از آن است که نیاز به احداث و نوسازی دارد.

وی گفت: خیران در سال‌های اخیر در شهرستان اهر در زمینه احداث و نوسازی مدارس گام‌های بلندی برداشته اند که امیدواریم در این جشنواره نیز شاهد تعهدات بیشتر خیران در جهت نوسازی و احداث مدارس منطقه باشیم.

در این جشنواره امام جمعه شهرستان اهر نیز گفت: کمبود در فضای آموزشی مدارس و به خصوص در مناطق روستایی اهر را از مشکلات عمده عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده همچنین از خیران خواست در کنار احداث ساختمان، از لحاظ امکانات موردنیاز جهت تجهیز مدارس منطقه از کمک‌های خود دریغ ننمایند.

گفتنی است ضمن قدردانی و تجلیل از خیران مدرسه ساز، در این جشنواره خیران که اهری‌های مقیم تهران و یا خیران سایر شهر‌ها می‌باشند احداث، نوسازی، تعمیر و تجهیزات مورد نیاز را در حد توان خود تقبل کردند. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری  سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان اهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.