رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: هم اکنون ۹۰۰ زورخانه در سطح کشور فعال است.

فعالیت ۹۰۰ زورخانه در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجتبی جوهری در سفر به شهرکرد و در مجمع انتخابات هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای چهارمحال و بختیاری، از وجود ۹۰۰ زورخانه فعال در استان‌های کشور خبر داد.

وی گفت: بیش از ۱۱ هزار ورزشکار در این زورخانه‌ها مشغول فعالیت و تمرین در این رشته ورزشی هستند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه بالای رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در بین جوانان اضافه کرد: روحیه پهلوانی در کنار تلاش برای قهرمانی از ویژگی‌های این رشته است.

جوهری با اشاره به تلاش‌های سال گذشته برای استاندارد سازی ورزش باستانی در کشور، آموزش در سطح استان ها، کشور و بین المللی را اولویت اول سال جاری در این رشته ورزشی بیان کرد.

وی یادآور شد: گسترش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی به عنوان فرهنگ ایران در بین دیگر کشور‌ها نیز در دستور کار این فدراسیون است.
جوهری با بیان استقبال کمرنگ خانواده‌ها برای هزینه در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای افزود: با خارج کردن این ورزش از سالن و اشاعه آن در مکان‌های عمومی و پارک‌ها می‌توان به تقویت آن کمک کرد.

در مجمع انتخابات هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری، علی شهریارپور به عنوان رئیس این هیئت ورزشی انتخاب و معرفی شد.
 
چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای ۱۴ زورخانه و ۲۵۳ ورزشکار سازماندهی شده و فعال در این رشته می‌باشد.

انتهای پیام/ش

وجود ۱۱ هزار ورزشکار زورخانه‌ای در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار