امیرسرتیپ آراسته گفت:قدرت نظامی ما روی نیروی انسانی متکی است اما نیروی نظامی آن‌ها روی تجهیزات متکی است؛ نیروی انسانی ما متکی به بعد ایمانی‌اند البته نه اینکه از علم بی‌بهره باشند امروز در وضعیت تاکتیک و راهبرد خودکفا هستیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛امیرسرتیپ ناصر آراسته،مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا، شامگاه شنبه در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت که شامگاه شنبه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم،گفت: در دوران جنگ روزی که از پشت خاکریز در غرب کشور عبور می‌کردم ناگهان صدای مهیب خمپاره‌ای را شنیدم روی زمین دراز کشیدم وقتی بلند شدم دیدم موتورسواری که چند قدمی من بود سر از بدنش جدا شده و با بدن بی سر چند قدمی راه رفت و روی زمین افتاد، این خاطره را گفتم تا بدانید برای اینکه سربلند باشیم سرها داده شده است.

وی با بیان اینکه در طول ۵ هزار سال ۱۴ هزار جنگ با ۱۴ میلیارد نفر تلفات انسانی و در قرن بیستم نیز ۳۲۰ جنگ با ۲۵۰ میلیون نفر تلفات رخ داده است، گفت: هرچه به قرن بیستم نزدیک شدیم خوی درندگی برخی کشورها بیشتر شد و هرچه تمدنشان شکوفاتر و علمشان پیشرفت کرد معنویت کاهش یافت.

وی افزود: دو سوم جنگ‌ها در قرن متمدن و یک سوم آن در شرق بوده است و از این یک سوم شرق هم دو سوم آن با حضور غربی‌ها بوده و در مابقی که حضور نداشته اما با دسیسه، تجهیزات، پشتیبانی و برنامه‌ریزی غرب همراه بوده است ماند جنگ ایران و عراق.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در امور زمینی ادامه داد: آمریکا و ملت متمدن غرب که ما را متهم به تروریست می‌کنند ۱۱۲ میلیون سرخ پوست و نزدیک به ۹۰ میلیون سیاه پوست را قتل عام کردند.

وی با بیان اینکه زمان سخت‌تر شده و ما باید استوارتر باشیم،بیان کرد: در سپاه، ارتش، وزارت دفاع و هرجایی که نوک تحریم بودند و غرب‌زده‌ها، لیبرال‌ها و نفوذی‌ها روی آن ریاست نداشتند بیشترین پیشرفت‌های علمی و اقتدارها حاصل شده است و با حضور انسان‌های ولایی بوده است که به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه ما با ایمان و فکر خود می‌جنگیم،گفت: این اقتدار و عزت به آسانی به دست نیامده و پشتان شجاعت، تدین و دشمن ستیزی رهبری است که الگوی آن برگرفته از ائمه معصومین(ع) است.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا،تصریح کرد: برخی ما را سیزدهم و برخی هفدهمین قدرت نظامی دنیا دانسته‌اند اما با فاکتور روحیه ملی و اتکا بر نیروی انسانی که داریم ما بین پنج یا هفتمین قدرت نظامی هستیم؛ قدرت نظامی ما روی نیروی انسانی متکی است اما نیروی نظامی آن‌ها روی تجهیزات متکی است؛ نیروی انسانی ما متکی به بعد ایمانی‌اند البته نه اینکه از علم بی‌بهره باشند امروز در وضعیت تاکتیک و راهبرد خودکفا هستیم.

سرتیپ آراسته با بیان اینکه هیچ جنگی نیست که دست غربی‌ها در آن نباشد و با این حال به دنبال راستی آزمایی از ما هستند، اضافه کرد: آمریکا در دنیا در ۱۵۱ کشور عضو سازمان ملل ۲۷۰ پایگاه دارد؛ آن‌ها در المان بیش از ۲۰ ایستگاه و پایگاه کوچک، در ایتالیا ۸۲ پایگاه بزرگ و کوچک و درکره ۱۷۸ ایستگاه و همچنین در منطقه خلیج فارس نزدیک به ۸۰ پایگاه کوچک و بزرگ دارند.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به برخی راهبردهایی که آمریکا تدوین کرده است اشاره و توضیح داد: این راهبردهای آمریکا که با برجام هم شروع شد در ابتدا نابودی، متوقف کردن و کور کردن سیر اقتدار علمی هسته‌ای ما بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا زرادخانه‌های تاکتیکی دارد که در لشگرها مستقر است و اختیارش در دست فرماندهان آدم کش است، بیان کرد: دنبال آن هستند تا اقتدار علمی، دانش هسته‌ای، موشکی و فضایی ما را بگیرند و تمام حرفشان این است که کشور شیعی مسلمان که انقلاب کرده چرا باید به چنین اقتدار علمی دست پیدا کند.

آراسته، ایجاد وابستگی فنی و علمی با کند کردن جهاد علمی و فنی، سنگ اندازی در مسیر اقتدار ملی، ایجاد شبکه جاسوسی مطمئن و امن به گونه‌ای که اسامی هر دانشجوی فوق لیسانس فیزیک هسته‌ای یا رشته‌هایی که به دانش هسته‌ای مربوط می‌شود را دارند از دیگر راهبردهای آمریکا بوده است.

وی همچنین از دیگر راهبردهای آمریکا را تقویت لیبرال‌ها و غرب‌گراها در ایران، باج‌گیری از دولت‌های مرتجع عربی، تقویت اقتصاد اروپا را برشمرد و ابراز کرد: آن‌ها به دنیا گفتن که ما دروغ‌گو هستیم و باید ما را راستی آزمایی کنند؛ چند روز پیش معاون سابق خزانه‌داری آمریکا گفت از طریق اف ای تی اف به تمام تراکنش‌های مالی ایران دست پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آن‌ها سعی دارند به دنیا معرفی کنند ما نظام سلطه‌گر هستیم که می‌خواهند ما را مهار کنند به هر طریقی که شده به عنوان مثال در مسائل فرهنگی با سند ۲۰۳۰ و در اقتصادی از طریق تحریم‌ها به این امید که نظام ما را ساقط کنند اما کور خوانده‌اند.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در امور زمینی افزود: در برجام نکته حساس این بوده که شکایت هر طرف باید به خود برجام ارائه شود یعنی الآن ما باید به خود ظالم شکایت کنیم.

سرتیپ آراسته افزود: با اندیشیدن به این فلسفه که چرا بعد از جنگ هنوز در شهادت باز است و ما بعد از جنگ هم شهید دادیم به این نتیجه رسیدم که شهدا نشان دادند اطاعت از مقام معظم رهبری اطاعت از امام راحل است و همانطور که از امام تبعیت کردیم از رهبر خود نیز اطاعت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

دشمنان می‌خواهند اقتدار علمی ما را بگیرند/حضور غرب در همه جنگ‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار