مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به رواج باور غلط در خصوص آتش‌زدن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی گفت: هرگونه آتش‌زدن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی با برخورد قاطع و قانونی رو به رو خواهد شد.

‌ به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  حکمت‌الله همتی‌  با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی شهرستان لنده برای توسعه برخورد با مسببان هرگونه آتش‌سوزی در مزارع کشاورزیکشاورزی و دامداری و باغداری این شهرستان اظهار داشت: این مدیریت در سال ۹۶ بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را در حوزه آموزش کشاورزان و دامداران صرف و هزینه کرده است.
وی افزود این مدیریت بر این باور بوده که هزینه‌های ریالی در بخش آموزشی سرمایه‌گذاری برای پیشرفت و توسعه و بهره‌برداری بیشتر از امکانات و شرایط موجود می‌داند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: آمادگی لازم جهت ارائه خدمات نوین کشاورزی و استفاده از روش‌های علمی برای توسعه این بخش را داریم و امیدواریم که آموزش‌های ما بتواند در مسیر توسعه معیشت کشاورزان و دامداران و حمایت و تحقق شعار سال مؤثر واقع شود.
همتی‌ ادامه داد: کشاورزان در سه مرحله اساسی کشت، داشت و برداشت باید از فنون روز و نوین کشاورزی بهره لازم را ببرند.
وی خاطرنشان کرد: در آستانه فصل برداشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو هستیم که در این زمینه کشاورزان باید مواردی را رعایت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده یادآور شد: یکی از اقدامات نادرستی که به اشتباه در میان کشاورزان رواج یافته و ضربات بسیار بدی را به مزارع کشاورزی آنها وارد می‌سازد آتش زدن بقایای گیاهان بوده است.
همتی‌ در ادامه گفت: این امر نه تنها برای زمین‌های کشاورزی مفید نیست که اثرات زیانبار بسیاری را به همراه خواهد داشت.
وی افزود:اگر چه آتش زدن بقایای گیاهی در کوتاه مدت سبب ازبین رفتن علف‌های هرز می‌شود اما اثرات جبران ناپذیری در کاهش حاصلخیزی خاک، تخریب و آلودگی محیط زیست، ایجاد اختلال در چرخه اکوسیستم طبیعی وهمچنین کاهش مواد آلی خاک را به‌ همراه دارد.
همتی در ادامه یادآور شد: علیرغم اطلاع‌رسانی صورت گرفته همچنان کشاورزان اقدام به آتش‌زدن بقایای گیاهان در مزارع کشاورزی خود می‌کنند که در بسیاری اوقات باعث آتش‌سوزی‌ها غیر قابل جیران شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده یادآور شد: با توجه به صراحت دستورالعمل‌ها و قوانین در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، با کسانی که اقدام به سوزاندن بقایای گیاهی میکنند برخورد قاطع و قانون می‌شود.
انتهای پیام/غ

آتش زدن بقایای گیاهان کشاورزی

برچسب ها: کشاورزان ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.