حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بخشی از سخنان خود در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی را به اشتراک گذاشت.

بررسی آثار و برکات هجرت امام رضا(ع) به خراسان از دیدگاه حجت الاسلام رئیسیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ظهر امروز اختتامیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با نگاه به جایگاه امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از نخبگان جهان اسلام برگزار شد.

به همین منظور حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بخشی از سخنان خود در خصوص نقش و تلاش‌های امام رضا (ع) در راستای گسترش علوم اسلامی و معرفی حقانیت آن،  در این همایش را  در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"تولیت آستان قدس در اختتامیه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی:
تفاوت امروز با گذشته و دوران بزرگانی، چون صاحب جواهر و شیخ انصاری در این است که در هیچ دوره‌ای فقه حکومت نمی‌کرده و تمامی ابعاد جامعه بر اساس اصول و مبانی فقهی نبوده است؛ اما امروز در جامعه فقه حکومت می‌کند و سوالات بسیاری در برابر اندیشمندان، فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان وجود دارد که باید پاسخ این مسائل را با استفاده از فقه تمدن ساز جعفری یافت.
تمدنی که به برکت نام امام رضا (ع) در این منطقه رقم خورد، بسیار قابل توجه است. تشکیل شبکه نمایندگان در جهان اسلام، ایجاد تشکیلات گسترده محبان اهل بیت (ع)، تربیت ۳۱۸ تن شاگرد فرهیخته که هر کدام دانشمند و فرهیخته‌ای اثرگذار در تاریخ اسلام هستند و پاسخگویی به ۱۵ هزار سؤال فقهی و دینی که امروز به گنجینه‌ای ارزشمند برای علوم اسلامی تبدیل شده؛ از برکات هجرت امام رضا (ع) به خراسان است.
برکات ثانوینه هجرت امام علی بن موسی الرضا (ع) به خراسان حضور امام زادگانی هستند که هرکدام همچون ستاره‌ای در این منطقه می‌درخشند ومنشاء برکات بسیار برای علوم اسلامی شدند.
امروز از فقه تا نجوم، از حکمت تا ریاضی مدیون علم و شخصیت بزرگ امام علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان عالم آل محمد (ص) هستیم بگونه‌ای که ایشان حتی از سوی مخالفان به عنوان وارث علوم انبیا خوانده شده‌اند.
آستان قدس با کتابخانه‌ای غنی و پژوهشکده‌ای ارزشمند بستری مناسب را برای اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام برای پژوهش و تحقیق فراهم کرده است."

بررسی آثار و برکات هجرت امام رضا(ع) به خراسان از دیدگاه حجت الاسلام رئیسی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
جانم به فدای آقا امام رضا ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
السلام علیک یا امام رضا
Germany
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
زنده باد آقای رئیسی کارت درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
یا امام رضا منو بطلب
Germany
کیان
۲۲:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
یا امام رضا اخرس نفهمیدم ژن برتر یا بد است
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۲۲:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
حجت الاسلام رئیسی پاینده باشی
آخرین اخبار