بنابراین گزارش، تعداد متقاضیان تقدیرنامه سال ۹۵ حدود ۸ شرکت و تعداد متقاضیان تندیس و تقدیر نامه سال ۹۶ به ۳۷ شرکت رسیده که این آمار حاکی از رشد و استقبال ۲.۵ برابری شرکت کنندگان این مرکز رتبه بندی است.
در رتبه بندیهای امسال حدود ۸۴ شرکت قادر به دریافت سطح مطلوبی از رده بندیهای مرکز جایزه ملی تعالی و پیشرفت شدند که بر این اساس تنها یک شرکت تقدیر نامه چهارستاره را توانست ازآن خود کند.
همچنین در طبقات دیگر، ۳ شرکت در سطح سه ستاره، ۱۰ شرکت در سطح دوستاره، ۲۱ شرکت در سطح یک ستاره و ۳۹ شرکت در رده متعهد به تعالی تقدیرنامه و تندیس دریافت کردند.
شایان ذکر است به ۱۰ شرکت راغب به مشارکت در این رتبه بندیها گواهی حضور اعطا شد.
مرکز جایزه ملی تعالی و پیشرفت در این دوره از رتبه بندیهای خود به ۱۱ گروه به ترتیب اعم از کسب و کار ها، کشاورزی و دامپروری، صنایع و معادن، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع غذایی، خدمات فنی مهندسی، ساختمان و خدمات وابسته، خدمات بازرگانی، خدمات مالی و سرمایه گذاری، گردشگری، برق و انرژی و سلامت و بهداشت پرداخت.
معیارهای انتخاب شرکتهای برتر در این دوره مشمول قدرت رهبری شرکت ها، استراتژی، عملکرد کارکنان، میزان شراکت و منابع، فرآیند فعالیت، کیفیت محصولات و خدمات، رضایت مشتریها و کارکنان و همچنین خروجی نهایی عملکرد آنها است.
بر اساس این گزارش امتیاز دهی به شرکتهای سطح تعهد به تعالی در مبنای محورهای هشت گانه از جمله تعهد رهبران به تعالی، آموزشهای مرتبط به رشد، فرآیند خود ارزیابی، شناسایی اقدامهای موثر در رشد، برنامههای عملیاتی برای اقدام به بهبود، سامان دهی منابع انسانی و مدیریت مالی است.
انتهای پیام/