فعالیت هزار و ۷۰۰ نفر در باغات چای رامسر

هزار و ۷۰۰ نفر به صورت نیمه فعال در باغات و کارخانه چای رامسر فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد آزاد فرماندار رامسر در نخستین جشنواره چای این شهرستان گفت: ۱۷۰۰ هکتار زمین چای بطور فعال و نیمه فعال در رامسر وجود دارد و ۱۷۰۰ نفر نیز نیمه فعال در باغات و کارخانه‌های چای فعالیت دارند.

وی، داشت، برداشت و تولید چای را بسیار سخت دانست و افزود: اقدامات کمی در حمایت از چایکاران صورت گرفته است، اما دولت آمادگی دارد ۸۵ درصد از آبیاری قطره‌ای باغات چای را انجام دهد و در حوزه بیمه‌ای نیز بصورت فراگیر آمادگی جبران خسارت را دارد.

آزاد با انتقاد از برخی رانت‌های پیدا و پنهان در صنعت چای به واردات بی رویه چای غیرطبیعی به کشور اشاره کرد و گفت: ذائقه مردم با مصرف زیاد چای خارجی درحال تغییر است و ما  باید با حمایت از چای رامسر که فاقد اسانس و ارگانیک است در سلامت و رونق اقتصادی گام برداریم.

وی با بیان اینکه جشنواره چای به پیشنهاد شهردار کتالم و ساداتشهر در ستاد جشنواره‌های شهرستان به تصویب رسید، گفت:نواقص و کاستی‌های جشنواره که برای اولین بار برگزار شد در دوره‌های بعد باید رفع شود.

وی برگزاری جشنواره بهارنارنج با ۱۴ هزار بازدید کننده در حوزه شهر رامسر، جشنواره گل گاو زبان در حوزه روستایی، و جشنواره چای در حوزه شهر کتالم و ساداتشهر را نشان از نگاه یکسان به همه شهرستان بیان کرد.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره‌ها به دنبال اهدافی هستیم، گفت: نقاط مختلف رامسر دارای ظرفیت‌های متعددی است که باید از این ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی مردم بهره برد.

انتهای پیام /ر

تاکید بر واردات بی رویه چای 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.