مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  در جلسه‌ای با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مشکلات بقاع متبرکه شهرستان فراهان بررسی شد.

حجت الاسلام دلاوری مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به ضرورت تحقق منویات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور گفت: در همه ایّام ما موظف به حرکت و تلاش در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری هستیم.

حجت الاسلام دلاوری افزود: برگزاری مستمر این جلسات با هدف بررسی مشکلات، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت در بقاع متبرکه و همچنین حرکت مسئولان در جهت برنامه محوری بودن بقاع متبرکه سازمان را بیش از پیش به سمت تحقق منویات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور هدایت خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که توجه به امامزادگان در ارتقاء فرهنگ دینی مردم ایران حائز اهمیت است، اضافه کرد: ساخت کتابخانه‌های عمومی، احداث فضا‌های ورزشی و مرکز فرهنگی قرآنی در جوار امامزادگان عظیم‌الشان ضروری است.

باید بقاع متبرکه به مرکز گردشگری و فرهنگی تبدیل شود

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: باید اینگونه مکان‌های مذهبی به مرکز گردشگری و فرهنگی تبدیل شود تا مردم حداکثر استفاده را از آن ببرند.

وی بیان کرد: باید با اجرای برنامه‌های طرح مودت خیران را شناسایی کنیم، زیرا آنان نقش بسیار زیادی برای تبدیل این مکان‌ها به قطب فرهنگی دارند.

حجت الاسلام دلاوری در ادامه به همراه مسئولان فراهان از امامزادگان افطس اسفین، سید ذوالفقار شهرخنجین و احمد ذلف آباد بازدید کردند.

غبارروبی مزار شهدای شهرخنجین و روستای اسفین از دیگر برنامه‌هایی بودکه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در فراهان اجراشد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.