کارشناس فوتبال گفت: برانکو ایوانکوویچ باید در بازی امروز مقابل الجزیره امارات احتیاط را کنار بگذارد و از همه عناصر تهاجمی پرسپولیس استفاده کند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه 2 دیدار حساس تیم های ایرانی در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی های پیش روی تیم ملی به سراغ محمود کلهر کارشناس فوتبال رفتیم و گفتگویی را با او ترتیب دادیم.

پیش بینی شما از بازی برگشت تیم های پرسپولیس و الجزیره امارات چیست؟

به نظر من برانکو باید در این بازی احتیاط را کنار بگذارد و از همه عناصر تهاجمی اش مثل سیامک نعمتی و بشار رسن استفاده کند، ضمن اینکه در این دیدار استفاده از یک مهاجم و یک هافبک در خط حمله کافی نیست و پرسپولیسی ها باید از 2 مهاجم تخصصی استفاده کنند.

صادق محرمی و محمد انصاری مدافعان کناری پرسپولیس نیز باید رو به جلو بازی کنند. در بازی رفت نبود سید جلال حسینی مدافع باتجربه ای که توانایی خوبی در برقراری ارتباط با دراوزه بان و خط هافبک دارد به ضرر پرسپولیس تمام شد و بازگشت او به خط دفاعی قطعا به نفع این تیم می شود.

بازی برگشت تیم های استقلال و ذوب آهن را چگونه ارزیابی می کنید؟

امیر قلعه نویی در سال های اخیر در هر تیمی که سرمربی بوده تاثیر مثبتی بر آن تی گذاشته و بدون شک یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران است. قلعه نویی در 2 بازی لیگ برتر و آسیایی توانسته استقلال را شکست دهد و تنها مربی ایرانی بوده که موفق به شکست وینفرد شفر شده است.استقلال برای پیروزی مقابل ذوب آهن باید شکل بازی خود را تغییر دهد و با توجه به مصدومیت داریوش شجاعیان کار سختی در پیش دارد.

 مزیت استقلال در این بازی این است که هم تیام مهاجم گلزن خود را در اختیار دارد و هم از حمایت هوادارانش در ورزشگاه آزادی بهره مند است. به نظرم شاهد بازی زیبا و جذابی خواهیم بود و تیمی که با آرامش بیشتری بازی کند برنده خواهد شد.

تیم ملی ایران در رقابت های جام ملت های آسیا با عراق، ویتنام و یمن همگروه شد، نظرتان درباره گروه تیم ملی چیست؟

به اعتقاد من در بهترین گروه ممکن قرار گرفته ایم، تنها حریف ایران در این گروه تیم ملی عراق است که ما در گذشته این تیم را بارها شکست داده ایم و این بار فرصت خوبی داریم تا انتقام شکست دوره قبل را از این تیم بگیریم. ویتنام و یمن نیز حریفان چندان مهمی برای ما محسوب نمی شوند.

نظرتان درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت آسیا چیست؟

من این قهرمانی را به مربیان، بازیکنان و همه عواملی که در کسب این افتخار سهیم بودند تبریک می گویم. ملی پوشان فوتسال بانوان کشورمان کار بزرگی انجام دادند و برای دومین بار پیاپی قهرمان جام ملت ها شدند. مسئولان ورزش کشور باید پاداش خوبی را برای همه عوامل تیم در نظر بگیرند و پس از این قهرمانی غرورآفرین توجه بیشتری به سرمایه گذاری در فوتسال و فوتبال بانوان کنند.

در مورد آقای گلی علیرضا جهانبخش در لیگ برتر هلند چه نظری دارید؟

جهانبخش امسال در لیگ هلند بسیار خوب ظاهر شد و قطعا فصل آینده به لیگ معتبرتر و تیم بهتری می رود. به نظر من با توجه به اینکه او از سرعت و قدرت فیزیکی بالایی برخوردار است باید لیگ انگلیس برود تا قابلیت هایش را بهتر به نمایش بگذارد.

تعامل باشگاه ها و تیم ملی را در فاصله یک ماه تا آغاز جام جهانی چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به اینکه لیست 35 نفره تیم ملی هم اعلام شده است همه باشگاه ها باید شرایط مناسب را برای تیم ملی فراهم کنند تا در این رویداد مهم نتایج قابل قبولی بگیریم. من به نوع رفتار کی روش با مربیان داخلی انتقاد دارم اما به هر حال باید تعامل بیشتری با تیم ملی صورت بگیرد. فراموش نکنیم تداخل بازی های لیگ قهرمانان آسیا با اردوی تیم ملی تقصیر باشگاه ها نیست و نشان دهنده ضعف کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه ریزی است.

تیم ملی در گروه B جام جهانی 2018 روسیه با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است، ارزیابی شما از این گروه چیست؟

تیم ملی می تواند با پیروزی برابر مراکش و گرفتن تساوی از پرتغال و باخت نزدیک به اسپانیا، تیم شگفتی ساز جام جهانی شود. همچنین بازی با اسپانیا و پرتغال می تواند فوتبال ایران را به دنیا معرفی کند به شرطی که با همه قوا در این 2 بازی حاضر شویم و بازیکنان نیز بهترین کیفیت فنی خودشان را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

اظهارات کلهر درباره بازی پرسپولیس و الجزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار